30.10.2013, 20:10 | #861 (permalink) |
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Hallo,
mal ne Frage Xeno. 1. Warum machst du es nicht raus, das die Leute im Squad ständig nach Regroup rufen? Das nervt seit Arma 2. 2. Ist das überhaupt möglich zu programmieren? 3. Willst du nicht langsam doch das VAS System rein machen? Ist wirklich 10mal so geil finde ich und wegen Battleeye gibts da meines wissens auch keine Probleme. Oder wenigstens sowas ähnliches. 4. Wieso machst du die Bonus Aircraft Points immer in die Hangars. Klar sieht cool aus, nur leider bekommt man dort keine Helis mehr raus. 5. Wieso setzt du die Spawnpunkte nicht in das Gebäude statt davor? Schützt einen vor deppen die in der Base alle umfahren mit LKW oder Quad. Mir fallen noch mehr wieso ein aber ich lass es mal lieber (Ich weis. Man kann alles selbst so anpassen.) 6. Wann kommt die 2,99r? Jetzt???..... Jetzt??? ..... |
30.10.2013, 20:31 | #862 (permalink) |
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Uraltes Arma MP Problem, da melden. Edith: Ist es nicht das hier? http://feedback.arma3.com/view.php?id=3901 Vor 8 Monaten für Alpha 3 gemeldet... gibt noch andere ähnliche. Wer die Mission mal entpackt hat dem wird eventuell aufgefallen sein das da ein GearDialog drin ist (aber nur rudimentär und noch fast nichts gemacht). Sofern ich mal Zeit und Motivation finde um das fertig zu stellen (die Frauen sind schuld das das mit der Zeit immer weniger klappt, lach, mal abgesehen von dem Zustand in dem sich Alpha 3 befindet) wird VAS wie ein Produkt von einem Anfänger aussehen (Warum meint man immer das Einheiten bei Arma über dem Boden schweben...) Ich weiß, noch keine Zeit gefunden das zu ändern, die meiste Zeit geht drauf gegen Bugs zu kämpfen und Workarounds für Probleme zu finden, leider (und witzigerweise ist das ja auch wieder im Endeffekt ein Bug/Problem in Alpha 3...) Das habe ich auch geplant aber ebenfalls noch keine Zeit zu gefunden. Wenn der nächste "Stable" Patch von Alpha 3 raus kommt, also nach morgen (sofern ich Freitag keinen allzu schlimmen Hangover habe, bei uns ist am Freitag Feiertag ) Es sind nämlich jetzt schon wieder Sachen in der DEV Version von Alpha 3 drinne die nicht in die Stable kommen und erst mal schauen ob dann grob noch alles läuft. Xeno
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In arma everything is made of refined explodium, armored with wet paper towels. Geändert von Xeno (30.10.2013 um 21:20 Uhr). |
31.10.2013, 03:55 | #864 (permalink) |
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Hi Xeno, I reached a screenshot Drag error |
31.10.2013, 11:20 | #865 (permalink) |
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I've added an additional isNil check (though I have no idea why the script bails out with an undefined error message as the variable is always defined via addAction before the drop script gets called, hopefully addAction isn't broken now). I hope to release an update tomorrow as I first want to test with the Alpha 3 stable which will be released today (no time today as I won't be at home till tomorrow). Xeno
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In arma everything is made of refined explodium, armored with wet paper towels. Geändert von Xeno (31.10.2013 um 11:24 Uhr). |
31.10.2013, 20:18 | #868 (permalink) |
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Code:
Error in expression <((safezoneW / safezoneH) min 1.2) / 40) + (profilenamespace getvariable ["IGUI> Error position: <+ (profilenamespace getvariable ["IGUI> Error Generic error in expression Edith. Ignore. YAAB. Big surprise there. If you customise your UI at all, you get this error. Geändert von Tankbuster# (01.11.2013 um 11:14 Uhr). |
01.11.2013, 09:09 | #869 (permalink) | |||
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Wünschte mir schon immer so etwas in dieser Richtung :
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01.11.2013, 20:32 | #873 (permalink) |
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@Xeno
I wanted to let you know that we runing on our french server a Domination 2.99m set on OWN_SIDE_INDEPENDENT without main problem. The scenario is an asymetric conflict between Regular French Forces (R3F weapons and uniform) and Blufor guerilla rebels. Some armored vehicles has been re_textured also. There no Domina error in the .rpt. I have decided not to change the Domina version because of this stability, even on DEV version of ArmA3. We have our own R3F Revive 3.0 implemented on the Domina (possibility to transport wounded players in vehicles, abort revive option if under fire ... ). And, as it is plan in your (Xeno) work, we developp our Side-missions with more random position on each side mission and more "Rebel's scenario". So Domination 2 is still the best way to run a H24 MP server ! What is your plan after the soon coming 2.99z version ? Do you think I wait for Domination 3.00 ? ;-) Geändert von Killjoe (01.11.2013 um 20:38 Uhr). |
02.11.2013, 09:29 | #875 (permalink) |
Hui, sowas habe ich auch schon im Kopf. Lohnt es sich zu warten oder stehen die Chancen eher schlecht das du es fertig stellst? Sieht so aus als würden nur noch die ganzen gegenstände und Waffen fehlen. Grüße p.s.: na weil die Schatten fehlen.
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02.11.2013, 22:26 | #876 (permalink) |
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Wird noch etwas dauern... Zeitproblem, schaffe es noch nicht mal eine neue Version zu releasen (muss erst noch ein wenig testen) Xeno
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03.11.2013, 10:26 | #877 (permalink) |
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Download 2.99r
Please note that the "Ref to nonnetwork object NOID bla bla" RPT error messages and players and AI sometimes losing their uniforms are both YAABs. All in all the performance of the game dropped yet again after the last "stable" update. While clouds are now working the weather is still not correctly synchronized (old Arma problem). It might rain on one client but not on a second client (though it doesn't matter, rain has no negative or positive influence on gameplay anyway). Hopefully everything works, haven't had much time to test. Edit: Another problem is that after the latest stable update of the game ammo boxes transport capacity seems to be lower than before and changing a weapon results in the weapon lying on or near the box on the ground instead of beeing put back into the box (Domina deletes those weapons automatically after some time if no player is around). Edit2: I'm taking a break from Arma now until BI puts more effort and manpower into the MP part of the game (though I doubt that will happen anytime soon if at all for Alpha 3). Every patch breaks something MP related or adds new MP bugs. Old/older MP bugs are never fixed (artillery still has no visual effects when fired from the server with doArtilleryFire, just as a really simple example, let alone HC and loopback mode). Xeno
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In arma everything is made of refined explodium, armored with wet paper towels. Geändert von Xeno (03.11.2013 um 10:59 Uhr). |
03.11.2013, 13:12 | #878 (permalink) |
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Its currently all sent to try our patience I do have a question about your revive script. I see upon death and respawn at base it uses the base spawn marker. For some reason we get occasional spawn at a distance from this marker? Is there a way to adjust it to be the exact spawn on marker as sometimes it spawns us in a hesco bag which is approx 20m from the actual base spawn marker and other times its ok? Edit:- Found and sorted Thanks Champy Geändert von Champy_UK (03.11.2013 um 15:17 Uhr). |
03.11.2013, 17:42 | #879 (permalink) |
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Hi Xeno,
thank you for this new update. Phase of customisation and modification before putting on the server in tested (Branch Dev as always active). I would keep the Council apprised of the various bugs encountered. They should not stop (BIS) the branch Dev after the updating of the stable branch in 1.04 ??? Thanks, =]FF[=Walt71 |
03.11.2013, 18:29 | #880 (permalink) |
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Thanks for the update, Xeno.
Further question to what Champy was asking earlier... you know the revive respawn dialog, where is puts three funky animated markers on the map over the base respawn and the MHQs? Would it be possible to replace that with the normal respawn dialog - the one that offers base or MHQs? I know they do the same thing, but I prefer commonality of design as it appears to the players. |
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