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Usermade Missions Der Platz für eure selbsterstellten Missionen und Kampagnen für ArmA3

 
 
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Alt 14.10.2013, 21:05   #741 (permalink)
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You mean the tent hangar is too small?

Edit: Normal Land_Hangar_F is also too small, grrrr

Xeno
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Geändert von Xeno (14.10.2013 um 21:11 Uhr).
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Alt 14.10.2013, 21:18   #742 (permalink)
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Download 2.99p

Zitat:

What's new in 2.99p ?

* Changed: Removed hangar in steal the chopper sidemission, both available hangars are too small for the Kajman helicopter
* Changed: Increased attachto height for lifted wrecks to 25 meters to prevent pilot damage caused by burning wrecks (I hope 25 is enough)
* Changed: Layout gear is now also saved in profile namespace (thus making it persistent). Only available in non ranked versions.
* Fixed: Undefined variable error in save layoutgear script
* Fixed: One script used a wrong parameter when calling moveai script in the AI version causing a script error
* Fixed: AI drivers of AA vehicles at base removed to prevent them from driving around on the island *sigh*
* Fixed: UAV sidemission bonus vehicles were not spawned with crew rendering them pretty much useless
* Fixed: Sidemission which uses cargo box (was broken because it uses a cargo box which can't be destroyed, PhysX ftw)
* Fixed: Dropped ammo box cargo (weapons/ammo/items) was not correctly added to a dropped box if the box was loaded into a vehicle before
* Changed: Higher rating for players (200000 something to avoid friendly AI shooting at players *sigh*)

Zitat von Champy_UK Beitrag anzeigen

Are you aware of the titan missiles not reappearing on re spawn, you load and save on spawn and then when you die.. you re spawn with tube empty? and have to reload before firing it? It has been present for us for a long time as we added them, as i think you only recently included them in yours?

I was not able to reproduce this (I've just called the scripts which get executed before the player actually dies and after respawn, but I only tried with Alpha 3 DEV).

Zitat von Shona Beitrag anzeigen

@Xeno
Was mir noch eingefallen ist.
Wenn über der Main ein gegnerischer Jet fliegt wird er von den Gegner selbst beschossen.
Was wohl daran liegt das nur die Independent derzeit einen jet haben und du eingestellt hast das diese mit den Blufor verbündet sind.

Sollte eigentlich nicht sein wenn ein CSAT (Opfor) Soldat an Bord ist (wenn doch ist es YAAB, yet another Arma bug). Wäre trotzdem schön wenn man nachträglich die Seite eines Vehikels per Scripting Befehl ändern könnte...

Xeno
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Geändert von Xeno (14.10.2013 um 21:34 Uhr).
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Alt 14.10.2013, 21:54   #743 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

Download 2.99p
I was not able to reproduce this (I've just called the scripts which get executed before the player actually dies and after respawn, but I only tried with Alpha 3 DEV).
Xeno

Thanks for looking and the new version, we are on stable as had enough of BIS breaking stuff
Maybe its fixed in Dev... will let you know in a week or less when stable and Dev become one

Thanks

Champy
Champy_UK ist offline  
Alt 15.10.2013, 09:46   #744 (permalink)
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Hallo alle Arma-Besessenen!
Erstmal großes Lob an Xeno. Das was du für die Arma Community leistest kann BI garnicht wieder gutmachen!

Nun hab ich 1-2 Kleine Fragen:
Stand 2.99o
1. Ich finde in der Ammobox weder den Rangefinder noch die MGs. Kann es sein dass dort noch einige Gegenstände fehlen (Batterien...)?
2. Ich kann irgendwie nicht nachvollziehen wie ein LittleBird eine Ammobox transportieren soll. Das Ding sollte in Wirklichkeit keine Chance haben solche Lasten zu tragen. Macht es nicht mehr Sinn einen etwas größeren Heli diese Rolle zuzuweisen?

Wir haben immer großen Spaß deine Domination zu spielen. Mach weiter so! In Verbindung mit ACRE ist das für uns jedes mal ein super Highlight!
Dr.Dicht ist offline  
Alt 15.10.2013, 09:56   #745 (permalink)
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Traglast:

OH6: 550 kg
AH6: 424 kg
MH6: 684 kg

Kommt also auf doch auf die Größe (/Umfang des Transports) an
flickflack ist offline  
Alt 15.10.2013, 10:29   #746 (permalink)
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Na ja, Helis können in Domina auch teilweise schwere gepanzerte Vehikel als Last tragen... daher

Sicherlich nicht realistisch, aber man kann im RL auch nicht wieder respawnen oder revived werden.

(Und die Ammo Boxen werden auch nicht wirklich getragen sondern einfach nur gelöscht wenn sie geladen werden und wenn sie gedropped werden, werden die auf jedem Client lokal gespawned; bei JIP Clients das selbige, die werden beim Joinen on the fly gespawned)

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Geändert von Xeno (15.10.2013 um 10:51 Uhr).
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Alt 15.10.2013, 10:45   #747 (permalink)
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Wer erinnert sich nicht gerne an die BWCTI in OFP, in der Chinhooks Kampfpanzer transportierten ^^
flickflack ist offline  
Alt 15.10.2013, 12:02   #748 (permalink)
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Xeno thx for the p ver - love it.

Now getting used to play without vas again ill just adress an old Domi weapon-loadout problem.
If i play with the weapon to backpack feature there are a problem.
If i choose mx3gl rifle as primary then take a m200 sniper as secondary and save loadout.
Now if i die with the mx3gl in hand i respawn with loadout as saved.
Now if i die with the mx200 sniper in hand i will respawn with 2 mx200 snipers.

Maybe this is a limitation in arma, i dont know but its always been a problem, also in a2.
Another thing, the secondary weapon never keeps its scope after respawn.

ps. the slot save feature in vas is brilliant - Hint hint..

Geändert von [HUD]Dorph (15.10.2013 um 12:05 Uhr).
[HUD]Dorph ist offline  
Alt 15.10.2013, 12:58   #749 (permalink)
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Zitat von [HUD]Dorph Beitrag anzeigen

Now getting used to play without vas again ill just adress an old Domi weapon-loadout problem.
If i play with the weapon to backpack feature there are a problem.
If i choose mx3gl rifle as primary then take a m200 sniper as secondary and save loadout.
Now if i die with the mx3gl in hand i respawn with loadout as saved.
Now if i die with the mx200 sniper in hand i will respawn with 2 mx200 snipers.

Maybe this is a limitation in arma, i dont know but its always been a problem, also in a2.

That's a Domina bug
Noted.

Zitat von [HUD]Dorph Beitrag anzeigen

Another thing, the secondary weapon never keeps its scope after respawn.

Mkay, have to check it. Scopes might be missing.

Zitat von [HUD]Dorph Beitrag anzeigen

ps. the slot save feature in vas is brilliant - Hint hint..

Might be, but making dialogs with the RV engine is a pain in the ass because you have to do those with stoneage technology (read text editor and hope that you haven't forgotten a char as otherwise the game crashes immediately to desktop; CTD happens also when you just forget a " when you include a file into a script, something like #include "bla.sqf, missing " at the end )

Xeno
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Geändert von Xeno (15.10.2013 um 13:09 Uhr).
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Alt 15.10.2013, 14:49   #750 (permalink)
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Xeno, I don't respawn with the full amount of charges I had before I died if I use one...

Dirty Haz
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Alt 15.10.2013, 14:50   #751 (permalink)
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What's missing?

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Alt 15.10.2013, 16:13   #752 (permalink)
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Xeno,

We're seeing MHQs and ATVs despawning when at the extremes of the map, particularly up in the north east near Molos. I've made the island marker bigger to cover that area, but it still happens.

Tanky
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Alt 15.10.2013, 16:44   #753 (permalink)
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Are you sure that they aren't damaged?

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Alt 15.10.2013, 17:00   #754 (permalink)
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Zitat von dirtyhaz Beitrag anzeigen

Xeno, I don't respawn with the full amount of charges I had before I died if I use one...

Dirty Haz

Confirm - its like if you spawn at mhq with deployed ammobox you wont get the
full saved equipment. Also cant find the rangefinder anywhere.
Also only 1 titan at round in the box at base.
Are the box at mhq supposed to refill if you die/respawn ?
Sometimes you have to respawn at base then tele to mhq to keep your saved load.

Geändert von [HUD]Dorph (15.10.2013 um 17:07 Uhr).
[HUD]Dorph ist offline  
Alt 15.10.2013, 17:09   #755 (permalink)
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Zitat von [HUD]Dorph Beitrag anzeigen

Confirm - its like if you spawn at mhq with deployed ammobox you wont get the
full saved equipment.

Hm, you mean the layout gear, I guess.

Zitat von [HUD]Dorph Beitrag anzeigen

Also cant find the rangefinder anywhere.

I'm pretty much sure I've added it but have to check it again.

Zitat von [HUD]Dorph Beitrag anzeigen

Also only 1 titan at round in the box at base.

There's just one in it

Zitat von [HUD]Dorph Beitrag anzeigen

Are the box at mhq supposed to refill if you die/respawn ?

No. Somebody has to load it into a vehicle/chopper and drive/fly back to base (ammo point) to refill it. It does not magically refill itself anymore.

All those changes are pre work for something else (and also another reason why you won't find something like VAS in Domina because it would completely break that upcoming gameplay change which is not done yet because I'm still waiting for some Alpha 3 changes).

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Geändert von Xeno (15.10.2013 um 17:12 Uhr).
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Alt 15.10.2013, 21:07   #756 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

Are you sure that they aren't damaged?

Xeno

Yes can confirm no damage, Sofia twice (well within island box) and Molos areas, no craters no explosions, just gone and reappear back at base?

Champy
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Alt 16.10.2013, 01:28   #757 (permalink)
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Zitat von Champy_UK Beitrag anzeigen

Yes can confirm no damage, Sofia twice (well within island box) and Molos areas, no craters no explosions, just gone and reappear back at base?

I see what the problem is, wrong calculation in the bounds check (it doesn't map the marker to the actual real position on the island).
Will be fixed in the next version.

Xeno
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Alt 16.10.2013, 10:01   #758 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

I see what the problem is, wrong calculation in the bounds check (it doesn't map the marker to the actual real position on the island).
Will be fixed in the next version.

Xeno

Thanks, was worried it was ghosts or MHQ snatchers :P

Champy
Champy_UK ist offline  
Alt 16.10.2013, 10:26   #759 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

All those changes are pre work for something else (and also another reason why you won't find something like VAS in Domina because it would completely break that upcoming gameplay change which is not done yet because I'm still waiting for some Alpha 3 changes).

Xeno

Uhh gettin exited now
Pls consider a few things. This island is huge, i mean HUGE. Let me give an example. On current domi side-team completes a mission and gets side-reward an m1a2 slammer. The slammer stands in base, nobody uses it, if eventualy used its mostly for someone to shoot at stuff in base - kick/ban.
Why is this - noone wants to take the slammer, drive it 30mins at 40km/t to a maintarget that probably will be over and done before even reaching it. If you are so lucky to get there before its taken, you can use your 20rounds of sabots, and look forward to 30mins drive back to base to reload, then do it all over again.
Kind of the same with the ammobox that dont get refilled, nobody is going to drive back to base refilling it meaning mhq just stands there with no/empty ammobox. I know - use the servicetrucks, its just a 20mins
preparation to get them in position, and target pretty much done then.
Apriciate the domi very much - this is just my view and maybe others think different and thats ok.
Thanx for your great work that have given us many hours of enjoyment and will im sure give many hours in future too.

Geändert von [HUD]Dorph (16.10.2013 um 10:31 Uhr).
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Alt 16.10.2013, 10:28   #760 (permalink)
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