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Alt 08.10.2013, 23:36   #701 (permalink)
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Zitat von Champy_UK Beitrag anzeigen

Are you aware of the titan missiles not reappearing on re spawn, you load and save on spawn and then when you die.. you re spawn with tube empty? and have to reload before firing it? It has been present for us for a long time as we added them, as i think you only recently included them in yours?
Is this a BIS bug or a miss fire in Domi...

Noted, I'll check when I come back.

Zitat von Champy_UK Beitrag anzeigen

PS i think Tanky ment überlegen, i will get him to learn German



Xeno
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Xeno ist offline  
Alt 09.10.2013, 00:12   #702 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

Noted, I'll check when I come back.

Xeno

Thank you :0 Just to clarify, incase it wasnt clear, you have 4 rockets in backpack and one you load (5) but respawning it gives you 4
Tanky says im not very good at explaining things :P

Enjoy your holiday

Champy
Champy_UK ist offline  
Alt 09.10.2013, 11:35   #703 (permalink)
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Zitat von Champy_UK Beitrag anzeigen

Thank you :0 Just to clarify, incase it wasnt clear, you have 4 rockets in backpack and one you load (5) but respawning it gives you 4
Tanky says im not very good at explaining things :P

Enjoy your holiday

Champy

What he means in the 'one up the spout', the loaded round, is lost when you respawn, but your reloads - the ones in your backpack respawn as expected.

Now, Champy - let's leave him alone while he's on holiday. You wouldn't pester a man while he's on holiday would you?

Oh, wait......
Tankbuster# ist offline  
Alt 09.10.2013, 14:08   #704 (permalink)
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UAV-Operator
@Zar-Bomber
danke für deine Antwort, aber das mit dem UAV-Vehicle nicht als "empty" sondern als "bluefor" zu nehmen ist mir bekannt und funktioniert auch hervorragend wenn ich in einen leeren Editor einen UAV-Operator setzte mit den entsprechenden UAVs, nicht aber in der Domination!
@Xeno
jo in der neuen Domi hab ich auch schon probiert mit dem Darter im MHQ-Menü, ist aber leider nicht das selbe den UAV-Operator als eigenständiger Slot zu nutzen. Da ich auch gerne die Stomper und besonders den Greyhawk nutzen möchte , so wie es die Amis heutzutage in Afganistan mit der Predator-Drohne tuen.

und noch ne "dumme Frage" hat nichts mit den UAV-Operator zu tuen und vielleicht auch nichts mit der Domination liegt vielleicht an A3, ich vermisse beim Medic "build Medic Tent" und beim Engineer oder Reperaturspeziallist "build Farp" so wie in Arma2.
Oder hab ich Arma3 noch nicht richtig gecheckt ?????
Ultrafox ist offline  
Alt 09.10.2013, 18:05   #705 (permalink)
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Zitat von Xares Beitrag anzeigen

Hi All,

The best option for AI is to use Zeu server skill AI mod. It works great with domination !

best regards, Xares

P.S. Has anyone tried inidb mod to save players score and more ? It will help to run ranked server.

http://forums.bistudio.com/showthrea...GAIskill/page7

Is yours still working as ours still shows 1 skill

Thanks

Champy
Champy_UK ist offline  
Alt 09.10.2013, 19:26   #706 (permalink)
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Black respawn-screen confirmed problem are with VASbox/respawn.

So now for another problem - the disapearing wrecks are fixed - damn nice..

But the wreckchopper gets destroyed by the firedamage from the wreck.
This still occours when wreck have burned out - simple repro - go close
to a burned out wreck and you die.
Will a longer distance between wreckchopper and attached wreck fix this?

Edit:
On further testing it seems that burned out vehicle wrecks are ok. But the buzzard
burned out wrecks is destroing the wreck chopper.
Have not yet tested the chopper wrecks.

Geändert von [HUD]Dorph (09.10.2013 um 20:38 Uhr).
[HUD]Dorph ist offline  
Alt 09.10.2013, 20:47   #707 (permalink)
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Zitat von [HUD]Dorph Beitrag anzeigen

the disapearing wrecks are fixed - damn nice..

How long is the timer set for Never remove? Had little chance to play much on N or O so havent got that far

Thanks

Champy
Champy_UK ist offline  
Alt 09.10.2013, 21:09   #708 (permalink)
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Zitat von Champy_UK Beitrag anzeigen

How long is the timer set for Never remove? Had little chance to play much on N or O so havent got that far

Thanks

Champy

For now i have wreckdeletetime set to -1 (never delete)
[HUD]Dorph ist offline  
Alt 09.10.2013, 21:57   #709 (permalink)
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Zitat von [HUD]Dorph Beitrag anzeigen

For now i have wreckdeletetime set to -1 (never delete)

Thank you
Champy_UK ist offline  
Alt 10.10.2013, 07:57   #710 (permalink)
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Zitat von [HUD]Dorph Beitrag anzeigen

Black respawn-screen confirmed problem are with VASbox/respawn.

Told ya

Zitat von [HUD]Dorph Beitrag anzeigen

So now for another problem - the disapearing wrecks are fixed - damn nice..

Three chars caused the problem... the allDead command which I've used for deleting dead AI units is also returning not alive vehicles in Alpha3. And so also dead vehicles, including side mission wrecks, were deleted too. Luckily there is now a allDeadMen scripting command.

Zitat von [HUD]Dorph Beitrag anzeigen

But the wreckchopper gets destroyed by the firedamage from the wreck.
This still occours when wreck have burned out - simple repro - go close
to a burned out wreck and you die.
Will a longer distance between wreckchopper and attached wreck fix this?

Edit:
On further testing it seems that burned out vehicle wrecks are ok. But the buzzard
burned out wrecks is destroing the wreck chopper.
Have not yet tested the chopper wrecks.

I'm aware of it but I have not found a way to delete the fire or the burning effect yet.
If somebody knows how to do this tell me.

Xeno
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Xeno ist offline  
Alt 10.10.2013, 12:11   #711 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

Three chars caused the problem... the allDead command which I've used for deleting dead AI units is also returning not alive vehicles in Alpha3. And so also dead vehicles, including side mission wrecks, were deleted too. Luckily there is now a allDeadMen scripting command.

This is excellent news! Can you give as a snippet of code for a patch in lieu of a P version?
Tankbuster# ist offline  
Alt 10.10.2013, 12:42   #712 (permalink)
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Zitat von Tankbuster# Beitrag anzeigen

This is excellent news! Can you give as a snippet of code for a patch in lieu of a P version?


But its already fixed in o version..
[HUD]Dorph ist offline  
Alt 10.10.2013, 16:05   #713 (permalink)
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Zitat von [HUD]Dorph Beitrag anzeigen

But its already fixed in o version..

Its alright Dorph, hes a little behind on his work load
Champy_UK ist offline  
Alt 10.10.2013, 21:01   #714 (permalink)
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Hi all;

does someone else get this error somteimes:

http://i41.tinypic.com/2z7l8br.jpg

?

it is file: moveis.sqf line 9

regards, Xares
Xares ist offline  
Alt 10.10.2013, 22:22   #715 (permalink)
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Zitat von Xares Beitrag anzeigen

Hi all;

does someone else get this error somteimes:

http://i41.tinypic.com/2z7l8br.jpg

?

it is file: moveis.sqf line 9

regards, Xares

http://community.bistudio.com/wiki/formationMembers if that helps...
Any particular time it happend?

Thanks
Champy
Champy_UK ist offline  
Alt 11.10.2013, 01:51   #716 (permalink)
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Zitat von Xares Beitrag anzeigen

does someone else get this error somteimes:

http://i41.tinypic.com/2z7l8br.jpg

?

Open up x_client\x_f\fn_beam_tele.sqf and replace the 0 parameter in
Code:
0 spawn FUNC(moveai)
with a [] so that it looks like this:
Code:
if (GVAR(with_ai) && {alive player} && {!__pGetVar(xr_pluncon)}) then {[] spawn FUNC(moveai)};
Xeno
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Xeno ist offline  
Alt 11.10.2013, 11:50   #717 (permalink)
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Zitat von Champy_UK Beitrag anzeigen

Its alright Dorph, hes a little behind on his work load

Au contraire. You are a little behind on my workload!

^^^ See! French as well!
Tankbuster# ist offline  
Alt 11.10.2013, 14:31   #718 (permalink)
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Thx Xeno,

Done ! No errors with moveai.sqf line 9 so far.

@Champy_UK
Any particular time it happend?

Yes , I happens when teleporting from base to mhq or back but Xeno sort thing out already (see his post above).

cheers, Xares
Xares ist offline  
Alt 11.10.2013, 15:29   #719 (permalink)
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Zitat von Tankbuster# Beitrag anzeigen

Au contraire. You are a little behind on my workload!

^^^ See! French as well!

Yeah sorry you have a fat arse so your a BIG behind :P See im a comic too :P

Hugs and Kisses

Champy

PS are you using VAS Xares? As we are experiencing some errors with save layoutgear and retrieve
Champy_UK ist offline  
Alt 11.10.2013, 16:30   #720 (permalink)
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Xeno may i suggest to remove drivers also from AA-cheeta's in base.
Not long before they are gone trying to follow a slowgoing enemy chopper
close to base
[HUD]Dorph ist offline  
 

Stichworte
domination, domination arma³, opa xeno, terpmussbwmodmachen, xeno dominus est, xeno wechseljahre, xeno weibliche hormone, xenoichwilleinkindvondir, xeno_goes_feminin


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