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Alt 25.09.2013, 17:22   #581 (permalink)
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Hoffe ich bin hier richtig, es geht um die co40_Domination_2_99_bluf Arma 3 auf Altis!
Folgendes Problem haben wir festgestellt, wenn man in den Parametern was verändert landet man beim Start der Mission im Spectating mode. Hinzu kommt das man keine Anti Air Waffe für die Infanteristen hat, es fehlt glaube ich die Titan launcher davon gibt es 2 varianten einmal für anti Tank und einmal für Anti Air . Wie gesagt bei der co40_Domination_2_99_bluf ist es fast nicht zu schaffen eine Main oder Sidemission ein zu nehmen , da man die Helikopter nicht zerstören kann.
Hoffe dieses wird noch gefixt, den ohne eine funktionierende Domi geht mal garnicht ;-)


Gruß

Tartar
tartar ist offline  
Alt 25.09.2013, 17:34   #582 (permalink)
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@tartar
Genaue Versionsnummer bitte... und wo runter geladen

Xeno
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Alt 25.09.2013, 17:39   #583 (permalink)
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@tartar

ist es möglich,dass Du eine Domi mit Addons spielst oder eine '''erweiterte'''''' Domi aber nicht Xeno seine Originale?
Tiberius ist offline  
Alt 25.09.2013, 18:35   #584 (permalink)
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Xeno habe diesen Link hier vom Rockhound bekommen und dort die domi geladen .

https://skydrive.live.com/?cid=e68a9...B004CD87BD!948


Und die domi ist eine von dir Versions nr. ist glaube ich

co40_domination_2_99m_bluf


Wie schon geschrieben AA laucher Titan fehlt und die RPG kann keine Flugabwehr mehr nutzen und wenn man in den Parametern z.b. mehr ziele auswählt landen alle Spieler im Spectating mode.

Tiberius und nein spielen ohne Addons Arma 3 und es ist eine original Xeno Domi glaube sogar die Neuste Version die 2.99m.

LG

tartar

Geändert von tartar (25.09.2013 um 18:40 Uhr).
tartar ist offline  
Alt 25.09.2013, 19:19   #585 (permalink)
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Ranked?
Da fehlt noch alles neue

Xeno
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Alt 25.09.2013, 20:46   #586 (permalink)
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Ok, no release today... artillery won't be ready today, lost motivation when this happened...



Xeno
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Alt 25.09.2013, 22:29   #587 (permalink)
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Xeno das mit dem Missionsstart und dem Spectating mode hatte ich auch schon oft und auch bei der letzten Version.
Ich versuche das die nächsten Stunden nochmal zu reproduzieren.
Evtl. kann ich dann auch schon sagen, warum das ausgelöst wird.
[HSP] NoFu ist offline  
Alt 25.09.2013, 23:05   #588 (permalink)
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Dann bitte Repro hier posten, habe momentan keine Idee wieso Spectating automatisch angehen sollte... ab 14.10. müsste ich theoretisch wieder Zeit haben und schaue es mir an...

Xeno
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Alt 26.09.2013, 08:35   #589 (permalink)
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Der DL-Link für die Domi 2.99m funzt, aber beim entpacken will er ein Passwort haben
Drunken Officer ist offline  
Alt 26.09.2013, 08:40   #590 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

Ok, no release today... artillery won't be ready today, lost motivation when this happened...



Xeno

Hovertillery! I love 2035!
Tankbuster# ist offline  
Alt 26.09.2013, 08:46   #591 (permalink)
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Zitat von Drunken Officer Beitrag anzeigen

Der DL-Link für die Domi 2.99m funzt, aber beim entpacken will er ein Passwort haben

Da ist kein Passwort drauf...

@Tankbuster
If it just was the flying artillery... but there is extreme tree morphing and lighting is now completely messed up... (posted already in another thread):


Xeno
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Alt 26.09.2013, 09:24   #592 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/576749640579551294/89ACCA41C6CD4F5EFF590D0F173A5EA79F5027BF/[/img]

Xeno

Its voodoo magic, hovering arty and weird lights.... could be DAY Z 2035

Arty issue is apparently fixed... GUBA did it

Geändert von Champy_UK (26.09.2013 um 09:29 Uhr).
Champy_UK ist offline  
Alt 26.09.2013, 10:22   #593 (permalink)
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Zitat von Champy_UK Beitrag anzeigen

Arty issue is apparently fixed... GUBA did it

Good to know.
Hopefully my friend zGuba is able too fix much more issues

Xeno
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Alt 26.09.2013, 11:21   #594 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

Good to know.
Hopefully my friend zGuba is able too fix much more issues

Xeno

Did i get it wrong... was early in the morning
Also think the runway lights are being looked at too, im just glad the ammo box issue has been addressed per next dev release:P
Quick question, whilst i appreciate that we can add the Guerrilla factions to the 'Allmen' lists in preinnit, do you have any plans to add these in as separate factions/lists? and also i know that we can side opfor and independents together, but we did notice that the all clear for the main targets only looks for one side and not multiples?? Is that correct and is it possible to have the all clear for any side associated with the Main opposition too?

Thanks
Champy
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Alt 26.09.2013, 11:34   #595 (permalink)
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Zitat von Champy_UK Beitrag anzeigen

Quick question, whilst i appreciate that we can add the Guerrilla factions to the 'Allmen' lists in preinnit, do you have any plans to add these in as separate factions/lists? and also i know that we can side opfor and independents together, but we did notice that the all clear for the main targets only looks for one side and not multiples?? Is that correct and is it possible to have the all clear for any side associated with the Main opposition too?

The guerrilla faction is only for the TT version.

If you want make a normal version which uses OPFOR and GUER as enemies you have to create two triggers and make some other adjustments for example in the following code:

Code:
_tsar = ["(X_JIPH getVariable 'd_mt_radio_down') && {d_side_main_done} && {(X_JIPH getVariable 'd_campscaptured') == d_sum_camps} && {('Car' countType thislist <= d_car_count_for_target_clear)} && {('Tank' countType thislist <= d_tank_count_for_target_clear)} && {('Man' countType thislist <= d_man_count_for_target_clear)}", "0 = [] execVM 'x_server\x_target_clear.sqf'", ""];

GVAR(current_trigger) = [_current_target_pos, [_current_target_radius  + 50, _current_target_radius + 50, 0, false],[GVAR(enemy_side_trigger), "PRESENT", false], _tsar] call FUNC(CreateTrigger);
Any Domina version just uses one enemy side (GVAR(enemy_side_trigger)) so all in all not an easy task as the whole system wasn't made for more than one enemy side.

Xeno
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Alt 26.09.2013, 11:40   #596 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

Any Domina version just uses one enemy side (GVAR(enemy_side_trigger)) so all in all not an easy task as the whole system wasn't made for more than one enemy side.

Xeno

Thanks will look into that. We have kept back the Independents for use as the island patrol. We have the APC, strider and also the pickups in the group chosen so we get a nice variety of the pain in the arses :P Then also the resistance factions for side missions too. So we can involve as much as we dare to
May i say its nice to have you around more and please dont feel so down on the game, and let it put you off
As without your Domi, the game to us would be nothing

I have noticed and not sure if its YAB but the titan launchers seem to loose the loaded rocket on respawn also i think applies to launchers in general, Nlaw too.
I do try to use the rifle to back pack every now and then. Sometimes it works and other times it can loose sights and muzzles. Its such a shame as thats a neat feature i would like to use. As having a ABR and a little smg is cool I know its not high priority but little bits like that make Domi for me

TIA
Champy

Geändert von Champy_UK (26.09.2013 um 11:53 Uhr).
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Alt 26.09.2013, 12:59   #597 (permalink)
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Zitat von Champy_UK Beitrag anzeigen

May i say its nice to have you around more and please dont feel so down on the game, and let it put you off

I quote a post from BIF which describes the current situation quite good:
Zitat:

I personaly think that the reason why the community is not all WOW with Arma 3 is really easy to explain.

Operation flashpoint was a brand new genre... WOW
Arma was not a new genre, but the engine was impressive for that period... wow
Arma 2 extracted the last few drops of originality, and the engine started to show ages comparing to all the shinny new engines around... fun
Arma 3 is plain outdated. There is nothing there that will light up a new fire, because there is nothing really new ... delivered on an outdated engine.not bad

Do not get me wrong I still like the game, but I do not really feel like the game is up to the actual era ... Offering an ok, but blend satisfaction.

Arma 4 will need to be on a new engine from scratch. An engine not offering strong physics, a fully destructible environment and an AI that cannot find their walking path efficiently will not make anyone speechless in front of their computer in 2013. Plain simple: We got a simulation based on an outdated engine, offering not much new ...reason why people are not so excited about it.

Xeno
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Alt 26.09.2013, 13:51   #598 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

I quote a post from BIF which describes the current situation quite good:

Xeno

I hear you and feel lucky that this is all new to me. For others its not so good.
We are playing at the moment and i resurrected the SM50 Artillery battery and for some reason it wont clear. Cannot see why??
Big fun though And definitely dont have any targets left Is it picking up on the arty obs at main target too? Is that how its supposed to be?

Champy

Geändert von Champy_UK (26.09.2013 um 14:04 Uhr).
Champy_UK ist offline  
Alt 26.09.2013, 16:26   #599 (permalink)
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Zitat von Champy_UK Beitrag anzeigen

We are playing at the moment and i resurrected the SM50 Artillery battery and for some reason it wont clear. Cannot see why??

No idea, it just adds a killed eventhandler to each artillery vehicle which increases a global variable by one and a loop checks if the global variable has reached the number of spawned artillery vehicles.

It's the same code which works perfectly fine in OA... probably the killed EH does not fire for the artillery vehicle Any RPT entries?

So normally all you have to do is to blow up all artillery vehicles and that should end the mission.

Xeno
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Geändert von Xeno (26.09.2013 um 16:28 Uhr).
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Alt 26.09.2013, 19:42   #600 (permalink)
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None player side,none server side
Will do a little investigating

Thanks

Champy

Geändert von Champy_UK (26.09.2013 um 21:21 Uhr).
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domination, domination arma³, opa xeno, terpmussbwmodmachen, xeno dominus est, xeno wechseljahre, xeno weibliche hormone, xenoichwilleinkindvondir, xeno_goes_feminin


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