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Usermade Missions Der Platz für eure selbsterstellten Missionen und Kampagnen für ArmA3

 
 
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Alt 04.08.2013, 23:01   #361 (permalink)
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Hi Xéno, Hi all

spend a good week ?

Domination! 2.99L

I would wish that the two Mohawk helicopters be able to transport all types of vehicles (MHQ, APC, boats…)

Could you tell me or can I make the modification?

and still Thank You Xéno all the help has which you bring

Walt71.

Geändert von Walt71 (04.08.2013 um 23:10 Uhr).
Walt71 ist offline  
Alt 05.08.2013, 00:10   #362 (permalink)
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@Walt71

Go to the mission folder in x_init\fn_preinit.sqf and search for: GVAR(helilift1_types)
and take a look on:
PHP-Code:
__OWN_SIDE_BLUFOR__
case (__A3Ver): {
[
"B_MRAP_01_F","B_MRAP_01_gmg_F","B_MRAP_01_hmg_F","B_Truck_01_transport_F","B_Truck_01_covered_F","I_MRAP_03_F","I_MRAP_03_hmg_F","I_MRAP_03_gmg_F","B_APC_Wheeled_01_cannon_F","B_APC_Tracked_01_rcws_F","B_Boat_Armed_01_minigun_F","B_SDV_01_F"
Enter there the classnames you want to be liftable.
If you want to lift boats then you have to do a littlebit more.
Go to x_client\x_helilifts.sqf and seach for: _nobjects
and add the class "ship" like that:
PHP-Code:
_nobjects nearestObjects [(position _vehicle), ["LandVehicle","Air","Ship"], 40]; 
Then in the same file search for: _fuelloss
and add this to the code:
PHP-Code:
case (_nearest isKindOf "Ship"): {0.0006}; 
like that:
PHP-Code:
_fuelloss = switch (true) do {
case (
_nearest isKindOf "Wheeled_APC"): {0.0003};
case (
_nearest isKindOf "Car" || {_nearest isKindOf "Car_F"}): {0.0002};
case (
_nearest isKindOf "Air"): {0.0004};
case (
_nearest isKindOf "TANK"): {0.0006};
case (
_nearest isKindOf "Ship"): {0.0006};
default {
0.0001};
}; 
After that we have to modify another file in
x_client\x_f\fn_chop_hudsp.sqf
seach for: _nobjects
and add the class "ship" like that:
PHP-Code:
_nobjects nearestObjects [_vec, ["LandVehicle","Air","Ship"], _search_height]; 
Hope that helps
Regards
anjan

Geändert von Anjan-Riot (05.08.2013 um 00:12 Uhr).
Anjan-Riot ist offline  
Alt 05.08.2013, 00:19   #363 (permalink)
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Hi Anjan-Riot,

I thank you for this information, I will make the modifications and will test that.

Thank you Anja-Riot

Walt71.
Walt71 ist offline  
Alt 05.08.2013, 13:13   #364 (permalink)
xqm
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

The problem in A3 is that not all picture fields in CfgVehicles are strings with path and the filename of the paa image anymore but can also use a single field name from CfgVehicleIcons where the image path and filename is stored.

Before it always was like:
"\A3\ui_f\data\blabla\thepic.paa"
Now it can also be just:
"pictureThing"
and so on.

Try to replace the code in the chopper hud:

Code:
_picstat = getText (configFile/"CfgVehicles"/typeof _nearest/"picture");
_picvcicons = getText (configFile/"CfgVehicleIcons"/_picstat);
__CTRL2(64439) ctrlSetText (if (_picvcicons != "") then {_picvcicons} else {_picstat});
Xeno
ooooh yeah. some progress there xeno thanks. it gives a little car icon in the hud, not a container but thats way better than an error. im seeing if we can replace that with a paa in the mission folder. many many thanks for this.
xqm ist offline  
Alt 05.08.2013, 14:26   #365 (permalink)
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hallo xeno und community,

bei der aktuellen domination (2.99k) ist mir aufgefallen, das der kamysh (der neu ketten APC von Opfor) beim main target nicht schießt! er visiert zwar einen an, schießt aber nicht! crew ist drin und fahren tut er auch. selbst wenn ein heli über ihn fliegt, richtet er nur den turm aus aber schießt nicht.

was kann das sein?

@xeno

nur eine kleine frage.
kann man die textur der fahne in der basis austauschen mit einer .paa datei? der normale "this setflagtexture" befehl in der ini zeile geht nicht.

beste grüße
vJK74_Brandstifter
virtuelles Jagdkommando 74
Brandstifter ist offline  
Alt 05.08.2013, 15:57   #366 (permalink)
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Zitat von Brandstifter Beitrag anzeigen

hallo xeno und community,

nur eine kleine frage.
kann man die textur der fahne in der basis austauschen mit einer .paa datei? der normale "this setflagtexture" befehl in der ini zeile geht nicht.

HI,

Ja kann man , such mal in der i_common.sqf
__________________
mpcom ist offline  
Alt 05.08.2013, 16:23   #367 (permalink)
xqm
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xeno, ive always respected your wishes about streaming and monetizing and ive never made public comments about this version of domination. if you dont want to publisize it, then nor do i. i respect you and your work too much.

so i want to ask about steamworkshop. the mp editor in the game now has a steamworkshop link. do you have an opinion on people who edit your mission using this to publish domination and derivative works?
xqm ist offline  
Alt 05.08.2013, 17:24   #368 (permalink)
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@mpcom

jo habs gefunden, danke. aber er nimmt den pfad nicht an

Code:
if (isServer) then {
    #ifdef __OWN_SIDE_INDEPENDENT__
    GVAR(FLAG_BASE) setflagtexture "\a3\data_f\flags\flag_green_co.paa";
    #endif
    #ifdef __OWN_SIDE_BLUFOR__
    GVAR(FLAG_BASE) setflagtexture "\pics\vjk74flagge.paa";
    #endif
    #ifdef __OWN_SIDE_OPFOR__
    GVAR(FLAG_BASE) setflagtexture "\a3\data_f\flags\flag_red_co.paa";
    #endif
muss da noch was vor? oder der pfad ganz anders?
__________________
virtuelles Jagdkommando 74
http://www.vjk74.bplaced.net/include.php
Brandstifter ist offline  
Alt 05.08.2013, 17:38   #369 (permalink)
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Hi,

den ersten backslash ist falsch -

GVAR(FLAG_BASE) setflagtexture "pics\vjk74flagge.paa";

wäre dein pfad.
__________________
mpcom ist offline  
Alt 05.08.2013, 17:40   #370 (permalink)
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super funzt
tausend dank!!
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Brandstifter ist offline  
Alt 05.08.2013, 18:09   #371 (permalink)
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Zitat von xqm Beitrag anzeigen

xeno, ive always respected your wishes about streaming and monetizing and ive never made public comments about this version of domination. if you dont want to publisize it, then nor do i. i respect you and your work too much.

so i want to ask about steamworkshop. the mp editor in the game now has a steamworkshop link. do you have an opinion on people who edit your mission using this to publish domination and derivative works?

You aren't allowed to republish missions to Steam Workshop.
MrCharles ist offline  
Alt 05.08.2013, 20:34   #372 (permalink)
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Hallo Leute, ich habe mal eine saublöde Frage. Wo kann ich eigentlich die neueste Version von Domination (ich glaube das ist jetzt die 2.99L) herunterladen. Ich weiss, dass wenn ich auf so einen Server gehe, die in den Cache geladen wird. Aber ich hätte diese gerne jungfräulich ohne diverse Anpassungen von Clans, etc.

Wäre super wenn mir da jemand helfen könnte, da ich zu blöd bin die zu finden.

DANKE!!!
Topper1974 ist offline  
Alt 05.08.2013, 22:35   #373 (permalink)
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@Topper1974

Seite 17 hier im threat vorletzter Xeno post.
Anjan-Riot ist offline  
Alt 05.08.2013, 22:45   #374 (permalink)
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Zitat von xqm Beitrag anzeigen

xeno, ive always respected your wishes about streaming and monetizing and ive never made public comments about this version of domination. if you dont want to publisize it, then nor do i. i respect you and your work too much.

so i want to ask about steamworkshop. the mp editor in the game now has a steamworkshop link. do you have an opinion on people who edit your mission using this to publish domination and derivative works?

Quite easy, Steam Workshop is a no go (and you can find it also in the license file inside the mission).

Please check also the Steam license regarding Workshop:
Zitat:

C. Representations and Warranties

You represent and warrant to us that you have sufficient rights in all User Generated Content to grant Valve and other affected parties the licenses described under A. and B. above or in any license terms specific to the applicable Workshop-Enabled App or Workshop page. This includes, without limitation, any kind of intellectual property rights or other proprietary or personal rights affected by or included in the User Generated Content. In particular, with respect to Workshop Contributions, you represent and warrant that the Workshop Contribution was originally created by you (or, with respect to a Workshop Contribution to which others contributed besides you, by you and the other contributors, and in such case that you have the right to submit such Workshop Contribution on behalf of those other contributors).

Simply spoken, no matter what missions, scripts and addons I've made in the past, I won't give the permission to upload it into Steam Workshop.

Beside that, many missions use third party scripts (even Domina) and that would mean you've to ask the creators of those scripts if they are fine with a Steam Workshop upload (see the Steam license extract I've posted above).

Xeno
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Alt 05.08.2013, 22:48   #375 (permalink)
xqm
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yep, thanks xeno, thats very clear. i will of course do as that says.
xqm ist offline  
Alt 05.08.2013, 22:58   #376 (permalink)
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Bad experiences with Steam in the past and the weird Steam license (see below) are the reason for this.

Zitat:

You grant Valve and its affiliates the non-exclusive, irrevocable right to use, reproduce, modify, create derivative works from, distribute, transmit, broadcast, and otherwise communicate, and publicly display and publicly perform, your User Generated Content, and derivative works of your User Generated Content, in connection with the operation and promotion of the Steam site.

Xeno
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Alt 06.08.2013, 18:18   #377 (permalink)
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Zitat von Anjan-Riot Beitrag anzeigen

@Topper1974

Seite 17 hier im threat vorletzter Xeno post.

DANKE DIR ANJAN!!! ICH BLIND!!! Ist aber auch klein geschrieben :-)
Topper1974 ist offline  
Alt 06.08.2013, 18:47   #378 (permalink)
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Quite sad... only one plane will be in the A3 full release (A 143 Buzzard, whatever side this jet belongs to)... such a huge island and just one plane

Xeno
Xeno ist offline  
Alt 06.08.2013, 23:09   #379 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

Quite sad... only one plane will be in the A3 full release (A 143 Buzzard, whatever side this jet belongs to)... such a huge island and just one plane

Xeno

believe it or not it looks like its going to be the Independants plane
if you look at the link, where it mentions single player showcases it says ' Review Arma 3's AAF faction and attend the fixed-wing demonstration'.

I cannot see how this is going to fill the airbase of Altis, guess we are supposed to be using more drones than real planes

Included some links incase anyone hasnt seen these:-

Arma 3 interview: Bohemia explains the Arma 3 campaign | Interviews, News | PC Gamer

SURVIVE / ADAPT / WIN

Launch Countdown | Arma 3 | Official Website - clikc on the icon with the Artillery Gun and it lists the vehicles

Im sad like you Xeno, i expected at least a fixed wing per side and was hopeful of a Fixed wing Cargo style plane
Champy_UK ist offline  
Alt 07.08.2013, 07:24   #380 (permalink)
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Zitat von Champy_UK Beitrag anzeigen

Im sad like you Xeno, i expected at least a fixed wing per side and was hopeful of a Fixed wing Cargo style plane

It's not only planes which I do miss, but the weapon number is also quite limited (no shotguns?)
And what about motorcycles? Bicycles? MG nests? Some other static content like the warfare buildings that were available in A2? And so on and so on.

Xeno
Xeno ist offline  
 

Stichworte
domination, domination arma³, opa xeno, terpmussbwmodmachen, xeno dominus est, xeno wechseljahre, xeno weibliche hormone, xenoichwilleinkindvondir, xeno_goes_feminin


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