Armed-Assault.de Twitter


Usermade Missions Der Platz für eure selbsterstellten Missionen und Kampagnen für ArmA3

Thema geschlossen
 
Themen-Optionen Ansicht
Alt 30.10.2013, 19:10   #861 (permalink)
Newbie
 
Registriert seit: 12.09.2009
Beiträge: 43
Standard

Hallo,
mal ne Frage Xeno.
1. Warum machst du es nicht raus, das die Leute im Squad ständig nach Regroup rufen? Das nervt seit Arma 2.
2. Ist das überhaupt möglich zu programmieren?
3. Willst du nicht langsam doch das VAS System rein machen? Ist wirklich 10mal so geil finde ich und wegen Battleeye gibts da meines wissens auch keine Probleme. Oder wenigstens sowas ähnliches.
4. Wieso machst du die Bonus Aircraft Points immer in die Hangars. Klar sieht cool aus, nur leider bekommt man dort keine Helis mehr raus.
5. Wieso setzt du die Spawnpunkte nicht in das Gebäude statt davor? Schützt einen vor deppen die in der Base alle umfahren mit LKW oder Quad.
Mir fallen noch mehr wieso ein aber ich lass es mal lieber
(Ich weis. Man kann alles selbst so anpassen.)
6. Wann kommt die 2,99r? Jetzt???..... Jetzt??? .....
Zar-Bomber ist offline  
Alt 30.10.2013, 19:31   #862 (permalink)
10 Jahre hx3
5000 Beiträge
 
Benutzerbild von Xeno
 
Registriert seit: 03.01.2008
Alter: 81
Beiträge: 6.552
Standard

Zitat von Zar-Bomber Beitrag anzeigen

1. Warum machst du es nicht raus, das die Leute im Squad ständig nach Regroup rufen? Das nervt seit Arma 2.
2. Ist das überhaupt möglich zu programmieren?

Uraltes Arma MP Problem, da melden.

Edith: Ist es nicht das hier? http://feedback.arma3.com/view.php?id=3901
Vor 8 Monaten für Alpha 3 gemeldet... gibt noch andere ähnliche.

Zitat von Zar-Bomber Beitrag anzeigen

3. Willst du nicht langsam doch das VAS System rein machen? Ist wirklich 10mal so geil finde ich und wegen Battleeye gibts da meines wissens auch keine Probleme. Oder wenigstens sowas ähnliches.

Wer die Mission mal entpackt hat dem wird eventuell aufgefallen sein das da ein GearDialog drin ist (aber nur rudimentär und noch fast nichts gemacht). Sofern ich mal Zeit und Motivation finde um das fertig zu stellen (die Frauen sind schuld das das mit der Zeit immer weniger klappt, lach, mal abgesehen von dem Zustand in dem sich Alpha 3 befindet) wird VAS wie ein Produkt von einem Anfänger aussehen


(Warum meint man immer das Einheiten bei Arma über dem Boden schweben...)

Zitat von Zar-Bomber Beitrag anzeigen

4. Wieso machst du die Bonus Aircraft Points immer in die Hangars. Klar sieht cool aus, nur leider bekommt man dort keine Helis mehr raus.

Ich weiß, noch keine Zeit gefunden das zu ändern, die meiste Zeit geht drauf gegen Bugs zu kämpfen und Workarounds für Probleme zu finden, leider (und witzigerweise ist das ja auch wieder im Endeffekt ein Bug/Problem in Alpha 3...)

Zitat von Zar-Bomber Beitrag anzeigen

5. Wieso setzt du die Spawnpunkte nicht in das Gebäude statt davor? Schützt einen vor deppen die in der Base alle umfahren mit LKW oder Quad.

Das habe ich auch geplant aber ebenfalls noch keine Zeit zu gefunden.

Zitat von Zar-Bomber Beitrag anzeigen

6. Wann kommt die 2,99r? Jetzt???..... Jetzt??? .....

Wenn der nächste "Stable" Patch von Alpha 3 raus kommt, also nach morgen (sofern ich Freitag keinen allzu schlimmen Hangover habe, bei uns ist am Freitag Feiertag )
Es sind nämlich jetzt schon wieder Sachen in der DEV Version von Alpha 3 drinne die nicht in die Stable kommen und erst mal schauen ob dann grob noch alles läuft.

Xeno
__________________
In arma everything is made of refined explodium, armored with wet paper towels.

Geändert von Xeno (30.10.2013 um 20:20 Uhr).
Xeno ist offline  
Alt 30.10.2013, 20:40   #863 (permalink)
Newbie
 
Registriert seit: 12.09.2009
Beiträge: 43
Standard

Na dann wünsch ich dir einen schönen Feiertag! Ich muss arbeiten. Irgendwie habe ich geahnt das da noch was kommt von wegen Waffenmanagement von dir. Freu!
Zar-Bomber ist offline  
Alt 31.10.2013, 02:55   #864 (permalink)
Newbie
 
Registriert seit: 30.07.2013
Ort: Chalon-sur-Saône (FR)
Beiträge: 21
Standard

Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

Thanks, so something must have changed in the DEV version as there is no error with the stable version *sigh*

If you have a screenshot please post it here.

Xeno

Hi Xeno,

I reached a screenshot Drag error
Miniaturansicht angehängter Grafiken
domination-a3-de-en-dragcarryerrorserver1.jpg  
Walt71 ist offline  
Alt 31.10.2013, 10:20   #865 (permalink)
10 Jahre hx3
5000 Beiträge
 
Benutzerbild von Xeno
 
Registriert seit: 03.01.2008
Alter: 81
Beiträge: 6.552
Standard

Zitat von Walt71 Beitrag anzeigen

I reached a screenshot Drag error

I've added an additional isNil check (though I have no idea why the script bails out with an undefined error message as the variable is always defined via addAction before the drop script gets called, hopefully addAction isn't broken now).

I hope to release an update tomorrow as I first want to test with the Alpha 3 stable which will be released today (no time today as I won't be at home till tomorrow).

Zitat:

What's new in 2.99r ?
(mission.sqm updated, lots of scripts changed!)

* Fixed: Wrongly initialized island_center variable which caused a script error in fnc getranpointouterair
* Fixed: Missiles were not available again after respawn/layoutgear retrieve
* Fixed: Secondary muzzle magazines (like grenade launcher mag) were not loaded after respawn/layoutgear retrieve
* Changed: Disabled AI building search again (might result in better performance)
* Fixed: Clouds will now hopefully finally show up on clients (and JIP clients too)
* Changed: Disabled side mission 6 (hangar on island) because of the stupid "three different objects for a single hangar" problem of Alpha 3
* Changed: If there are no arty vehicles at base the "Call Artillery" action in the Dom custom action menu won't show up
* Fixed: If an artillery vehicle at base is missing (removed for example) the arifire script won't quit with an error anymore
* Changed: Moved air bonus spawn positions outside of hangars
* Changed: Moved initial player spawn position, respawn position at base, player ammobox and flag into the main airport building
* Fixed: Possible undefined variable error in revive (carryaction)

Xeno
__________________
In arma everything is made of refined explodium, armored with wet paper towels.

Geändert von Xeno (31.10.2013 um 10:24 Uhr).
Xeno ist offline  
Alt 31.10.2013, 13:58   #866 (permalink)
Newbie
 
Registriert seit: 12.09.2009
Beiträge: 43
Standard

Update ist da. Los mach hin Xeno! 2,99r
Arbeite
Zar-Bomber ist offline  
Alt 31.10.2013, 14:12   #867 (permalink)
10 Jahre hx3
5000 Beiträge
 
Benutzerbild von Xeno
 
Registriert seit: 03.01.2008
Alter: 81
Beiträge: 6.552
Standard

Irgendwann morgen, ohne Zugriff auf meinen PC geht es nicht

Xeno
__________________
In arma everything is made of refined explodium, armored with wet paper towels.
Xeno ist offline  
Alt 31.10.2013, 19:18   #868 (permalink)
Newbie
 
Registriert seit: 12.08.2013
Beiträge: 45
Standard

Code:
Error in expression <((safezoneW / safezoneH) min 1.2) / 40) +   (profilenamespace getvariable ["IGUI>
  Error position: <+   (profilenamespace getvariable ["IGUI>
  Error Generic error in expression
Getting this in client rpt during the intro. game version 1.04

Edith. Ignore. YAAB. Big surprise there. If you customise your UI at all, you get this error.

Geändert von Tankbuster# (01.11.2013 um 10:14 Uhr).
Tankbuster# ist offline  
Alt 01.11.2013, 08:09   #869 (permalink)
10 Jahre hx3
500 Beiträge
 
Benutzerbild von Atsche
 
Registriert seit: 06.07.2003
Beiträge: 600
Standard

Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

Wer die Mission mal entpackt hat dem wird eventuell aufgefallen sein das da ein GearDialog drin ist (aber nur rudimentär und noch fast nichts gemacht).

Wünschte mir schon immer so etwas in dieser Richtung :

YouTube Video
Atsche ist offline  
Alt 01.11.2013, 10:17   #870 (permalink)
Newbie
 
Registriert seit: 12.08.2013
Beiträge: 45
Standard

Wow. Really liking your loadout system you pictured eariler, Xeno. A proper visualisation of the gear. So much better than the tiny dialog VAS gives us.
Tankbuster# ist offline  
Alt 01.11.2013, 10:31   #871 (permalink)
Newbie
 
Registriert seit: 03.08.2013
Ort: Düsseldorf-London
Alter: 40
Beiträge: 34
Anjan-Riot eine Nachricht über Skype™ schicken
Standard

Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

VAS wie ein Produkt von einem Anfänger aussehen

Hört Hört, aber ich erwarte auch nichts anderes .
Anjan-Riot ist offline  
Alt 01.11.2013, 18:16   #872 (permalink)
10 Jahre hx3
5000 Beiträge
 
Benutzerbild von Xeno
 
Registriert seit: 03.01.2008
Alter: 81
Beiträge: 6.552
Standard

Sorry, no release today... I have a hangover and feel like shit

Xeno
__________________
In arma everything is made of refined explodium, armored with wet paper towels.
Xeno ist offline  
Alt 01.11.2013, 19:32   #873 (permalink)
Newbie
 
Benutzerbild von Killjoe
 
Registriert seit: 19.09.2013
Ort: France
Beiträge: 10
Standard

@Xeno

I wanted to let you know that we runing on our french server a Domination 2.99m set on OWN_SIDE_INDEPENDENT without main problem. The scenario is an asymetric conflict between Regular French Forces (R3F weapons and uniform) and Blufor guerilla rebels. Some armored vehicles has been re_textured also.

There no Domina error in the .rpt.

I have decided not to change the Domina version because of this stability, even on DEV version of ArmA3.

We have our own R3F Revive 3.0 implemented on the Domina (possibility to transport wounded players in vehicles, abort revive option if under fire ... ).
And, as it is plan in your (Xeno) work, we developp our Side-missions with more random position on each side mission and more "Rebel's scenario".

So Domination 2 is still the best way to run a H24 MP server !

What is your plan after the soon coming 2.99z version ?

Do you think I wait for Domination 3.00 ? ;-)
__________________
http://team-r3f.org

http://hx3.de/image.php?type=sigpic&userid=10536&dateline=137959  1529

Geändert von Killjoe (01.11.2013 um 19:38 Uhr).
Killjoe ist offline  
Alt 01.11.2013, 23:40   #874 (permalink)
Newbie
 
Registriert seit: 12.09.2009
Beiträge: 43
Standard

Da hilft nur noch mehr Xeno.
Zar-Bomber ist offline  
Alt 02.11.2013, 08:29   #875 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Benutzerbild von Pfandgiraffe
 
Registriert seit: 16.09.2008
Ort: Berlin
Alter: 35
Beiträge: 1.737
Pfandgiraffe eine Nachricht über ICQ schicken Pfandgiraffe eine Nachricht über Skype™ schicken
Standard

Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

Wer die Mission mal entpackt hat dem wird eventuell aufgefallen sein das da ein GearDialog drin ist (aber nur rudimentär und noch fast nichts gemacht). Sofern ich mal Zeit und Motivation finde um das fertig zu stellen (die Frauen sind schuld das das mit der Zeit immer weniger klappt, lach, mal abgesehen von dem Zustand in dem sich Alpha 3 befindet) wird VAS wie ein Produkt von einem Anfänger aussehen


(Warum meint man immer das Einheiten bei Arma über dem Boden schweben...)


Hui, sowas habe ich auch schon im Kopf. Lohnt es sich zu warten oder stehen die Chancen eher schlecht das du es fertig stellst? Sieht so aus als würden nur noch die ganzen gegenstände und Waffen fehlen.


Grüße

p.s.: na weil die Schatten fehlen.
__________________
Niemand hat die Absicht eine Tüte zu bauen!
​​​​​​​
___<<<A3 Wounding System>>>___
Pfandgiraffe ist offline  
Alt 02.11.2013, 21:26   #876 (permalink)
10 Jahre hx3
5000 Beiträge
 
Benutzerbild von Xeno
 
Registriert seit: 03.01.2008
Alter: 81
Beiträge: 6.552
Standard

Zitat von Psychobastard Beitrag anzeigen

Lohnt es sich zu warten oder stehen die Chancen eher schlecht das du es fertig stellst?

Wird noch etwas dauern... Zeitproblem, schaffe es noch nicht mal eine neue Version zu releasen (muss erst noch ein wenig testen)

Xeno
__________________
In arma everything is made of refined explodium, armored with wet paper towels.
Xeno ist offline  
Alt 03.11.2013, 09:26   #877 (permalink)
10 Jahre hx3
5000 Beiträge
 
Benutzerbild von Xeno
 
Registriert seit: 03.01.2008
Alter: 81
Beiträge: 6.552
Standard

Download 2.99r

Please note that the "Ref to nonnetwork object NOID bla bla" RPT error messages and players and AI sometimes losing their uniforms are both YAABs.
All in all the performance of the game dropped yet again after the last "stable" update.

While clouds are now working the weather is still not correctly synchronized (old Arma problem). It might rain on one client but not on a second client (though it doesn't matter, rain has no negative or positive influence on gameplay anyway).

Zitat:

What's new in 2.99r ?
(mission.sqm updated, lots of scripts changed!)

* Fixed: Wrongly initialized island_center variable which caused a script error in fnc getranpointouterair
* Fixed: Missiles were not available again after respawn/layoutgear retrieve
* Fixed: Secondary muzzle magazines (like grenade launcher mag) were not loaded after respawn/layoutgear retrieve
* Changed: Disabled AI building search again (might result in better performance)
* Fixed: Clouds will now hopefully finally show up on clients (and JIP clients too)
* Changed: Disabled side mission 6 (hangar on island) because of the stupid "three different objects for a single hangar" problem of Alpha 3
* Changed: If there are no arty vehicles at base the "Call Artillery" action in the Dom custom action menu won't show up
* Fixed: If an artillery vehicle at base is missing (removed for example) the arifire script won't quit with an error anymore
* Changed: Moved air bonus spawn positions outside of hangars
* Changed: Moved initial player spawn position, respawn position at base, player ammobox and flag into the main airport building
* Fixed: Possible undefined variable error in revive (carryaction)
* Fixed: Better position checking in artillery dialog (not using the hidden arty object anymore because object positions are not always updated immediately on clients in MP)
* Changed: Replaced flag at base with altis whiteboard

Hopefully everything works, haven't had much time to test.

Edit: Another problem is that after the latest stable update of the game ammo boxes transport capacity seems to be lower than before and changing a weapon results in the weapon lying on or near the box on the ground instead of beeing put back into the box (Domina deletes those weapons automatically after some time if no player is around).

Edit2: I'm taking a break from Arma now until BI puts more effort and manpower into the MP part of the game (though I doubt that will happen anytime soon if at all for Alpha 3). Every patch breaks something MP related or adds new MP bugs. Old/older MP bugs are never fixed (artillery still has no visual effects when fired from the server with doArtilleryFire, just as a really simple example, let alone HC and loopback mode).

Xeno
__________________
In arma everything is made of refined explodium, armored with wet paper towels.

Geändert von Xeno (03.11.2013 um 09:59 Uhr).
Xeno ist offline  
Alt 03.11.2013, 12:12   #878 (permalink)
50 Beiträge
 
Registriert seit: 29.07.2013
Beiträge: 96
Standard

Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

I'm taking a break from Arma now until BI puts more effort and manpower into the MP part of the game (though I doubt that will happen anytime soon if at all for Alpha 3). Every patch breaks something MP related or adds new MP bugs. Old/older MP bugs are never fixed (artillery still has no visual effects when fired from the server with doArtilleryFire, just as a really simple example, let alone HC and loopback mode).

Xeno

Its currently all sent to try our patience

I do have a question about your revive script. I see upon death and respawn at base it uses the base spawn marker. For some reason we get occasional spawn at a distance from this marker? Is there a way to adjust it to be the exact spawn on marker as sometimes it spawns us in a hesco bag which is approx 20m from the actual base spawn marker and other times its ok?

Edit:- Found and sorted


Thanks

Champy

Geändert von Champy_UK (03.11.2013 um 14:17 Uhr).
Champy_UK ist offline  
Alt 03.11.2013, 16:42   #879 (permalink)
Newbie
 
Registriert seit: 30.07.2013
Ort: Chalon-sur-Saône (FR)
Beiträge: 21
Standard

Hi Xeno,

thank you for this new update.

Phase of customisation and modification before putting on the server in tested (Branch Dev as always active). I would keep the Council apprised of the various bugs encountered.

They should not stop (BIS) the branch Dev after the updating of the stable branch in 1.04 ???

Thanks,

=]FF[=Walt71
Walt71 ist offline  
Alt 03.11.2013, 17:29   #880 (permalink)
Newbie
 
Registriert seit: 12.08.2013
Beiträge: 45
Standard

Thanks for the update, Xeno.

Further question to what Champy was asking earlier... you know the revive respawn dialog, where is puts three funky animated markers on the map over the base respawn and the MHQs?

Would it be possible to replace that with the normal respawn dialog - the one that offers base or MHQs? I know they do the same thing, but I prefer commonality of design as it appears to the players.
Tankbuster# ist offline  
Thema geschlossen

Stichworte
domination, domination arma³, opa xeno, terpmussbwmodmachen, xeno dominus est, xeno wechseljahre, xeno weibliche hormone, xenoichwilleinkindvondir, xeno_goes_feminin


Aktive Benutzer in diesem Thema: 1 (Registrierte Benutzer: 0, Gäste: 1)
 
Themen-Optionen
Ansicht

Forumregeln
Es ist dir nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen.
Es ist dir nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten.
Es ist dir nicht erlaubt, Anhänge hochzuladen.
Es ist dir nicht erlaubt, deine Beiträge zu bearbeiten.

BB-Code ist an.
Smileys sind an.
[IMG] Code ist an.
HTML-Code ist aus.
Trackbacks are an
Pingbacks are an
Refbacks are aus

Ähnliche Themen
Thema Autor Forum Antworten Letzter Beitrag
Hilfe bei Arma 2 / ACE / Domination remo_ms Technische Fragen & Probleme 1 08.08.2013 14:31
Domination - Kann jemand helfen ? =) maxx2504 Editing & Scripting 3 15.09.2012 18:44
Domination! Anniversary Edition Xeno Usermade Missions 102 12.08.2012 15:27
Xeno`s Domination für Reshmaan Province [koka] Hellcat Editing & Scripting 0 29.07.2012 22:31
Domination Ace Ver. (z) Respawn Probleme Panzagrenadier Technische Fragen & Probleme 0 02.02.2012 01:16


Kontakt - HX3.de - Archiv - Nach oben

Angetrieben durch vBulletin, Entwicklung von Philipp Dörner & Tobias



SEO by vBSEO 3.2.0 ©2008, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118