22.10.2013, 01:10 | #801 (permalink) |
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Kann aber nicht Sinn der Sache sein das wenn paramsArray (ist ne globale Variable die im Endeffekt per publicVariable an die Clients geschickt wird) nicht in preInit existiert weil da noch keine PVs auf Clients vorhanden sind sondern erst so ab init.sqf Ausführung und dadurch die default Werte aus CfgParams (description.ext) eingelesen werden... Wäre schön wenn die Böhmen mal etwas direkt ohne Fehler hinbekommen würden (ich weiß, ist Wunschdenken, postInit funktioniert ja auch immer noch nicht richtig: http://feedback.arma3.com/view.php?id=14741, aber was will man bei einem Singleplayer Titel auch schon erwarten). For the english readers here: Because of a bug in Alpha 3 only the default parameters (CfgParams description.ext) are read on clients. publicVariables, which includes paramsArray, do not exist in the preInit phase on clients (when init.sqf gets executed the publicvariables are available). Preinit is the phase when Domina handles the many params. Not interested in reporting it because I'm still waiting for the fix of a postInit bug (http://feedback.arma3.com/view.php?id=14741). Seems such important MP problems are not a priority for BIS. As long as issues like this one: "Shadow of plastic chairs now behaves better" are getting fixed everything is perfectly fine. Xeno
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In arma everything is made of refined explodium, armored with wet paper towels. Geändert von Xeno (22.10.2013 um 01:24 Uhr). |
23.10.2013, 01:06 | #805 (permalink) |
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Current changelog for 2.99q:
Currently some params won't work on clients, I have to rewrite quite a lot of scripts if BIS won't fix that public variables are not available in preInit on clients. The second thing is that global markers created on the server are now also transfered to JIP clients (or better in the Alpha 3 DEV version and most likely in the stable version next week). This also means rewriting some scripts (too bad that it isn't optional as it will most likely break exisiting missions). Plus some other things like a huge number of new inventory commands (which means a complete rewrite of the whole gear handling in Domina *sigh*) and adding new weapons... So no new version before the next Alpha 3 stable release next week, sorry. Xeno
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In arma everything is made of refined explodium, armored with wet paper towels. Geändert von Xeno (23.10.2013 um 01:24 Uhr). |
24.10.2013, 00:07 | #806 (permalink) |
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Interims test version 2.99q without scripting commands added in the Alpha 3 DEV version (at least I hope so).
Download 2.99q Please test if params work again on clients (and if possible on a headless client too as it is still not possible to locally connect with a hc on a local server so I have absolutely no idea if the HC support is still working). The params change might have also broken other things but I'm pretty sure that the "public variables not available in preInit on clients" issue won't be fixed by BIS anytime soon so there was no other choice. Xeno
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24.10.2013, 08:37 | #807 (permalink) |
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Total genial. Danke Danke Danke Xeno. Werde die neue Version heute auf unseren Dedi schieben und ab Freitag ausgiebig testen. Freue mich jetzt schon drauf!!!
Ich werde mal sehen, ob wir die headless client Sache für Dich testen können. Geändert von [HSP] NoFu (24.10.2013 um 08:51 Uhr). |
24.10.2013, 15:31 | #808 (permalink) |
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Hi Xeno, Thx for new version,
I've checked a few parameters on dedicated server like ranked, less armor, respawn time. It looks it works fine. I've found a problem with air drop: calling it (clicking on the dialog map air drop place and kind of vehicle to drop) gives error line 28 in fn_getranpointouterair file. Just call drop in editor and error will appear. Vanilla version of domi. |
24.10.2013, 15:42 | #809 (permalink) |
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Things like this might happen currently, thanks for reporting, noted. Xeno
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24.10.2013, 16:26 | #813 (permalink) |
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Gibt zwei Möglichkeiten, entweder das generelle Array mit den Vehikel Klassen die man bei einer Side Mission bekommen kann editieren (x_init\fn_preinit.sqf, GVAR(sm_bonus_vehicle_array), GVAR(mt_bonus_vehicle_array)) oder aber für Side Missions folgendes:
Xeno
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24.10.2013, 17:04 | #814 (permalink) |
Hier sind die .rpt Dateien HC_RPT.zip.
Hoffe das es dir was nützt, konnte leider nicht ausführlich testen da mir die Leute gerade fehlen. anjan |
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25.10.2013, 12:12 | #815 (permalink) |
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Xeno, thanks for the latest version. Loving your efforts to unbreak what BI insist on breaking over and over again!
Quick question; there's two identical x_paramshelper.sqf files, one in mission root and the other in x_init. Is this intentional and if we're changing this file, do I need to apply changes to both copies? T |
25.10.2013, 12:29 | #816 (permalink) |
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This is intentional because of the way #include works But it gets copied automatically to x_init when you run setupcopy.cmd Xeno
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25.10.2013, 13:28 | #818 (permalink) |
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Radio Tower
Danke Xeno für deine Arbeit!
Bist doch bekloppt. Um 1 Uhr noch die Map fertig zu stellen und das ganze noch zu posten. Bekloppt aber GEIL! 1 Frage hätte ich mal. In welcher Datei und Zeile kann ich die gegnerischen Fahrzeuge ändern die gespawnt werden in der Main? Das wollte ich schon immer mal machen. Und auch die noch nachkommen, wenn der Radio Tower noch nicht gesprengt ist. |
25.10.2013, 15:25 | #820 (permalink) |
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Danke, die zwei Fehler die drin sind in der HC RPT sind für die nächste Version gefixt. Werde den Support danach für die headless client Unterstützung komplett einstellen wegen Mangel an lokalen Testmöglichkeiten. Xeno
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