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Usermade Missions Der Platz für eure selbsterstellten Missionen und Kampagnen für ArmA3

 
 
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Alt 14.08.2013, 19:49   #421 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

The problem is that all AI units spawn with FAKs so a player just can pick up as much as he wants.
The issue is that FAKs should just stop bleeding (which of course is just visually implemented in Alpha 3 but otherwise does nothing, a unit/player does not bleed out) and not magically heal a player to 80% which renders a medic useless.

Xeno

How many do they AI carry? If it's one each, then I see scavenging their bodies for the FAKs as a legitimate action. If they have more then we could remove most of them.


If they use them (and I think they do, I've seen them healing themselves recently) then that's cool to. If the AI can't even use them, then we should indeed remove them from the AI.
Tankbuster# ist offline  
Alt 14.08.2013, 22:06   #422 (permalink)
xqm
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xeno what do you think about upgrading the satviewer in the mission? always liked it but reckon it was a bit basic. there's a better one on armaholic.

Satellite view (SATCOM) - Miscellaneous - Armaholic
xqm ist offline  
Alt 15.08.2013, 11:53   #423 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

Question: Should I add an option to remove FAKs (from players and spawned AI)?

The medical system in Alpha 3 is plain and simple crap because there is no real need for a medic anymore because of the FAKs.

Xeno

Nicht nur in Arma 3 ist das medical system ein Witz!
Wie wäre es wenn du, sobald es einen ausreichenden Fuhrpark gibt, einen medevac einrichtest.
Dieses ganze auf dem Feld wieder zusammenflicken ist für Pobbes.
Lass die lieber die FAKs für Schnittwunden, den Paramedic zu stabilisieren und einen Medevac zum "wiederbeleben".
Ich wünsche mir schon lange, dass "Gefallene" zurück in die Base gebracht werden müssen und würde mich sehr über eine solche Option in den Parametern freuen.
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boggler ist offline  
Alt 16.08.2013, 02:54   #424 (permalink)
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Gibt es nicht so etwas bei MSO?

So quasi?

BTW:
Arma Update und Server UND Missionen laufen noch? WTF? Haben die überhaupt was geändert?
Predator.v2 ist offline  
Alt 16.08.2013, 09:36   #425 (permalink)
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Zitat von Tankbuster# Beitrag anzeigen

How many do they AI carry? If it's one each, then I see scavenging their bodies for the FAKs as a legitimate action. If they have more then we could remove most of them.

Well, scavenging would be fine if a FAK would just remove bleeding and not magically heal players (again, this makes medics useless). And bleeding is just a visual effect in the game, nothing else.
The problem is more the whole medical system of the game which is neither good for a game nor a simulation. It's wishy-washy.

Zitat von xqm Beitrag anzeigen

xeno what do you think about upgrading the satviewer in the mission? always liked it but reckon it was a bit basic. there's a better one on armaholic.

Let's see how the UAVs work once they appear in the game, makes more sense to use them (hopefully their handling is much better in Alpha 3 than in previous titles).

Zitat von boggler Beitrag anzeigen

Nicht nur in Arma 3 ist das medical system ein Witz!
Wie wäre es wenn du, sobald es einen ausreichenden Fuhrpark gibt, einen medevac einrichtest.
Dieses ganze auf dem Feld wieder zusammenflicken ist für Pobbes.
Lass die lieber die FAKs für Schnittwunden, den Paramedic zu stabilisieren und einen Medevac zum "wiederbeleben".
Ich wünsche mir schon lange, dass "Gefallene" zurück in die Base gebracht werden müssen und würde mich sehr über eine solche Option in den Parametern freuen.

Wenn das so leicht wäre. Leider haut einem das verkorkste damage Handling vom Spiel dazwischen. Dazu kommt noch das man z.B. in einer Mission die Funktionalität der FAKs nicht disablen kann, dafür bräuchte es dann schon wieder Addons.
Generell ist das etwas was man nicht mal eben so macht. Alleine für diese Änderungen würden locker hundert oder mehr Stunden drauf gehen (habe das System in ACE gemacht, daher...).

Xeno
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Geändert von Xeno (16.08.2013 um 09:53 Uhr).
Xeno ist offline  
Alt 16.08.2013, 10:31   #426 (permalink)
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Hello , could you add in a the future DOMINATION , the option of TOWING helico's and véhicules?
So it a bit more realistic to put helico's in the hangar . And another thing I hope there will be a bulldozer it more effaces to push a wreck out of the runaway .

Thanks a lot for these ...
piedebeouf ist offline  
Alt 16.08.2013, 11:40   #427 (permalink)
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Zitat von piedebeouf Beitrag anzeigen

Hello , could you add in a the future DOMINATION , the option of TOWING helico's and véhicules?

Towing in the Arma series is quite ugly as you can only use attachTo which means the object is stuck in the same position relative to the object it is attached to. Or use some script with a setPos loop which results in heavy stuttering.

Neither the rope simulation from Take On Helicopters nor the advanced attachTo command from VBS made it into Alpha 3.

(It's also one of the features the community is asking for for years but...)

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Alt 16.08.2013, 13:50   #428 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

Wenn das so leicht wäre. Leider haut einem das verkorkste damage Handling vom Spiel dazwischen. Dazu kommt noch das man z.B. in einer Mission die Funktionalität der FAKs nicht disablen kann, dafür bräuchte es dann schon wieder Addons.
Generell ist das etwas was man nicht mal eben so macht. Alleine für diese Änderungen würden locker hundert oder mehr Stunden drauf gehen (habe das System in ACE gemacht, daher...).

Xeno

Das ist schade, denn es würde die Domi auf ein neues Level hieven.
Hast du zu den Punkten in denen A3 momentan dazwischen haut Bugtracker parat?
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boggler ist offline  
Alt 16.08.2013, 15:48   #429 (permalink)
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Hi Xeno,

mir ist da etwas aufgefallen mit den Markern.
Wenn man im Heli abstürzt und dieser dann neu erstellt wird, ist der Marker derselbe wie beim fliegen. Geht dann der nächste Spieler in den Heli wird sein name dem Marker hinzugefügt.
Hier ein Bild:



Gruß
anjan
Anjan-Riot ist offline  
Alt 16.08.2013, 17:00   #430 (permalink)
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Hi all, I wonder why we can't use UAVs in domination, simply UAV connection menus do not show up. Any help ?
Xares ist offline  
Alt 16.08.2013, 17:29   #431 (permalink)
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Zitat von Xares Beitrag anzeigen

Hi all, I wonder why we can't use UAVs in domination, simply UAV connection menus do not show up. Any help ?

You need the UAV Terminal item on your character.
MrCharles ist offline  
Alt 16.08.2013, 18:09   #432 (permalink)
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Zitat von MrCharles Beitrag anzeigen

You need the UAV Terminal item on your character.

I know and I spawn as an UAV operator. It does not work only in domination. Probably domination removes it when mission starts.

Geändert von Xares (16.08.2013 um 18:28 Uhr).
Xares ist offline  
Alt 16.08.2013, 18:47   #433 (permalink)
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Zitat von Xares Beitrag anzeigen

I know and I spawn as an UAV operator. It does not work only in domination. Probably domination removes it when mission starts.

You have to put the terminal in the GPS slot, and you dont need an operator either as long as you are wearing it
Add the back pack to the fn_preinnit and the UAV terminal to the "x_weaponcargo_a3.sqf"

You as yet cannot add the greyhawk as its not possible to spawn an empty version and connect to it as an empty one doesnt show up on the map... see my posts in Dev discussion

Good job BIS by singling out the UAV and making this not possible, not like it affects many missions in this way...
Champy_UK ist offline  
Alt 16.08.2013, 19:33   #434 (permalink)
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Zitat von Champy_UK Beitrag anzeigen

You have to put the terminal in the GPS slot, and you dont need an operator either as long as you are wearing it
Add the back pack to the fn_preinnit and the UAV terminal to the "x_weaponcargo_a3.sqf"

You as yet cannot add the greyhawk as its not possible to spawn an empty version and connect to it as an empty one doesnt show up on the map... see my posts in Dev discussion

Good job BIS by singling out the UAV and making this not possible, not like it affects many missions in this way...

thx for info, I just figure this out. what I need now it is class name for UAV terminal.
Xares ist offline  
Alt 16.08.2013, 20:40   #435 (permalink)
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Zitat von Xares Beitrag anzeigen

thx for info, I just figure this out. what I need now it is class name for UAV terminal.

B_UavTerminal
O_UavTerminal
I_UavTerminal
Champy_UK ist offline  
Alt 16.08.2013, 20:49   #436 (permalink)
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Zitat von Champy_UK Beitrag anzeigen

B_UavTerminal
O_UavTerminal
I_UavTerminal

thx my friend
Xares ist offline  
Alt 17.08.2013, 00:23   #437 (permalink)
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A use of autonomous vehicles is very limited with that design. We played domination mission today evening to check UAVs, we called support drop with ugv stomper, it is empty vehicle so we can't connect to it..., pointless
Xares ist offline  
Alt 17.08.2013, 00:50   #438 (permalink)
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Doesn't it need an AI unit to operate it?
I'm not at home since friday morning and probably won't be till sunday evening so I can't test it...

Edit: Lol, somebody told me already that the UAVs need AI units. Even the small Darter has 2 AI units as crew, a driver/pilot and a gunner
So you have to create a crew and move them into the UAV because an empty spawned one does nothing.
Means, nothing has changed compared to A2/OA except that some of the scripts were moved into the engine.

Xeno
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Geändert von Xeno (17.08.2013 um 00:54 Uhr).
Xeno ist offline  
Alt 17.08.2013, 00:53   #439 (permalink)
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The terminal won't connect to empty autonomous vehicles.

I've had some success spawning them in the sqm way underground or out of sight (out range of the UAV terminal) and them fetching them to the players location in script, but it's really ugly.
Tankbuster# ist offline  
Alt 17.08.2013, 01:05   #440 (permalink)
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Zitat von Xeno Beitrag anzeigen

I'm not at home since friday morning and probably won't be till sunday evening..





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