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Alt 03.12.2011, 16:48   #381 (permalink)
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mhh nach ner kurzen Eingewöhnungszeit ging das sehr gut mit dem Joystick (auch mit Auto-Trimm besser als mit Maus). Und auf Expert seh ich den Boden mit Maus & Tasta nach dem Abheben nur wenige Sekunden später wieder. Ohne Joystick richte ich da nicht viel aus.
Allerdings musste ich etwas Zeit investieren, bis ich den Joystick zufriedenstellend eingerichtet hatte.
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Alt 15.12.2011, 16:07   #382 (permalink)
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Take On Helicopters (PC) im Test bei GameStar.de

/me lol'd
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Alt 15.12.2011, 16:11   #383 (permalink)
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Zitat:

"ArmA Szene bedeutet: Wir werden ständig erschossen ohne zu wissen von wo..."

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Alt 15.12.2011, 16:19   #384 (permalink)
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Ja, ab und zu stellen sich die Leute auch an. Komisch, ich weiß eigentlich immer recht genau von woher aus ich platt gemacht worden bin.
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Alt 15.12.2011, 16:29   #385 (permalink)
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Herr Sigismund fand die Radiomusik im Heli nervig und hat´s als Minus im Fazit angekreidet. je nun
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Alt 15.12.2011, 16:32   #386 (permalink)
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Jop, sein Catfight mit Blutkasper zeigt schon wie dünnhäutig der Mann ist.
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Alt 15.12.2011, 16:33   #387 (permalink)
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Bei der Beschwerde über die Bodentexturen musste ich instinktiv an H.A.W.X. denken. Da sehen die Bodentexturen aus wie von einer Horde Kleinkinder gemalt. Und wenn man den Umfang von Seattle bedenkt, ist das doch gar nicht so schlecht.
Und die Kommentare über die Shooter Einlage, bei der man auf 300m Entfernung erschossen wird... Das ist bei einer Simulation halt üblich. Da kann man nicht in einem 100mx100m großem Level nur mit 4-fach ZF und dem Messer rumrennen.

Und irgendwie ist es eine typische GS Bewertung. So langsam glaube ich, dass die Geld von CM bekommen wenn sie BI spielen nieder machen.
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Alt 15.12.2011, 16:38   #388 (permalink)
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Das kommt halt davon, wenn Leute über Dinge schreiben und sie versuchen einzunorden, von denen sie keine Ahnung haben. Fachlich sitzen da halt meistens erstklassige Pappnasen rum.
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Alt 15.12.2011, 18:01   #389 (permalink)
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Alt 15.12.2011, 19:55   #390 (permalink)
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Für ToH ist ein RC-Patch raus.
ftp://downloads.bistudio.com/takeont..._CANDIDATE.zip

Changelog vom BIF:
Zitat:

CHANGELOG
---------

ENGINE
------
* Reduced extreme ground effect.
* Picture-in-Picture video setting extended to include levels of quality.
Value - Viewing distance (km) - Average time per frame (ms)
Disabled - 0 - 0
Very Low - 1 - 8
Low - 2 - 10
Normal - 4 - 13
High - 6 - 15
Very High - 10 - 22
* FXAA support added.
* Better multiplayer support for vehicle doors opening / closing.
* Helicopter animation states could mismatch when running on the server.
* Custom memory allocator support added (http://community.bistudio.com/wiki/A...mory_Allocator).
* Ambient traffic was not drawn in PiP RenderTargets.
* There now is zero fuel consumption when only starters are on.
* The engine no longer stops when you take control from the AI on the ground.
* Dedicated server armed helicopter models would change (Bug #26298: Dedicated server changes Armed helicopter models - TOH Community Issue Tracker - DH: (ARMA) Development Unraveled).

DATA
----
* Seattle performance benchmark added (Challenges > Benchmark (Seattle)).
* Czech language support added.
* Japanese character support added (not the translation itself).
* More character animations added and implemented into Heliport (de)briefings.
* Main menu online news feed added.
* Medium: improved torque 3D instrument ranges.
* Medium: flight model tweaked.
* Light: flight model tweaked (also thanks to community efforts!).
* Helicopter head movement limits tweaked.
* Helicopter ground contact points tweaked (also thanks to community efforts!).
* Special shadow LOD added for interior views of helicopters.
* Doors closed by default for luxury helicopters.
* Ambient traffic cars now have head and tail lights.
* Ambient boats and aircraft have lights at night now.
* Roadway LODs added to military ships.
* Improved materials for water surfaces.
* Various unlocalized texts localized (training scenarios, Time Trials and MP).
* Spelling error reported by wOMAC fixed.
* Type column in MP server browser was too narrow.
* Logitech G940 controller scheme tweaked.
* TrackIR scheme improved.
* Career Free Flight is no longer ended when disembarking. Instead use "Skip" from the interrupt menu (Esc).
* Scenarios would not terminate correctly when an important NPC was killed.
* Automatic savegame system tweaked to avoid saving in dangerous situations.
* Crashing in training scenarios after failing a stage is now handled better.
* Career 08: player was able to get in as copilot.
* Career 09: one of the tasks was not marked as completed.
* Government 01: suspect lookout would sometimes be on the ground.
* Training 07: feedback and IGUI indicators tweaked.
* Memory 02: CAS task now is canceled when CSAR takes over.
* Memory 02: OPFOR forces now correctly move to the crash site.
* Memory 02: CSAR takes longer to get to the crash site, allowing more time to provide CAS.
* Memory 02: Crashed crew does not try to complete its mission on foot.
* Memory 03: the player now dies when landing on the water surface.
* Memory scenarios can now be more easily skipped ("Skip" from the interrupt menu - Esc).
* Memory scenarios can now be reverted to a savegame after failing a task.
* MP 03: host is now forced to be the pilot.

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Alt 15.12.2011, 20:02   #391 (permalink)
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Du solltest noch ganz dringend den im BI fettgedruckten Teil mitzitieren, könnte sonst ärgerlich werden für einige schnellinstallierer


Zitat von DnA Beitrag anzeigen

:exclamation: WARNING :eek:
This update will modify your existing game installation.
Rollback to previous version is not possible.
Upgrading to the final 1.03 patch is also not possible.
It is recommended to back up your full installation folder and profile folder first (you can restore those before applying the final patch).
As always, use at your own risk. Thanks a lot for your support!

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burns ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 15.12.2011, 21:45   #392 (permalink)
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ok mach ich

Hiermit zitiere ich den im BI fettgedruckten Teil:

Zitat:

Zitat von DnA
:exclamation: WARNING :eek:
This update will modify your existing game installation.
Rollback to previous version is not possible.
Upgrading to the final 1.03 patch is also not possible.
It is recommended to back up your full installation folder and profile folder first (you can restore those before applying the final patch).
As always, use at your own risk. Thanks a lot for your support!

Sorry wenn jemand deswegen Savegame Schwierigkeiten oder so hat!
Der Final-Patch kommt doch bestimmt mit dem ArmA Update?
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Baraka ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 16.12.2011, 11:33   #393 (permalink)
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Von Savegame steht da nichts, lediglich das du dein Take on neuinstallieren darfst mit´m Fullpatch
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burns ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 16.12.2011, 17:09   #394 (permalink)
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Hab´s gar nöscht richtig gelesen Dachte es ist das übliche Kleingedruckte.

Jetzt kommt aber eine Bombe:
DnA hat im Forum gepostet das Java in ToH eingebracht werden soll!
Wohl mit dem 1.04. Wenn Java voll genutzt werden könnte wäre das bestimmt eine ganz neue Welt (nicht für mich, für alle anderen die damit was anfangen können).

Hier der Link: Take On Java - Bohemia Interactive Forums
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Baraka ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 18.12.2011, 12:54   #395 (permalink)
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Was hat Morphicon eigentlich in den knapp 2 Monaten welche sie für die Übersetzung der deutschen Version hatten gemacht? Außer dem Handbuch und der Hälfte des Menüs (das Einzelspieler - Untermenü ist english) haben sie nichts übersetzt, obwohl es doch nicht zu viel verlangt sein sollte, daß jemand in dieser Zeit die stringtable.xml anpasst, zumal die tschechische Übersetzung auch vorhanden ist...
Rettich ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 23.01.2012, 15:23   #396 (permalink)
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Macht dat Dingen nu Laune ? Mal die Demo ziehen. Habe mir nen neuen Joystick zugelegt, nur brauch ich noch das richtige Game dazu. Weil BF3 taugt dazu nur bedingt.
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Alt 25.01.2012, 15:26   #397 (permalink)
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Das Problem ist, dass das FM der Demo absolut nicht mit dem FM der aktuellen Version gemein hat. Es ist weit besser geworden. Ich habe jedenfalls Spaß am Spiel. Alle paar Tage drehe ich eine Runde im MD 500. Meistens fliege ich über Chernarus (aus Arma 2).
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Alt 30.01.2012, 21:57   #398 (permalink)
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Es gibt auch bei TOH wieder Betas... aktuell 88791

Siehe:
Beta patches | Take On Helicopters

Changelog:
Zitat:

RTD 4.0 integrated
RenderTarget TI color mode is no longer connected to optics TI color mode
Screenshots can be captured from the game
Keyboard shortcut: RAlt + RWin + Home
Saved in same dir as *.exe: name = ScreenshotX.bmp, without gamma correction
Saving while getting out of a helicopter could cause a bad state after loading
Fixed: Pictures of mods outside game directory
[88015] Fixed: Aircraft gunner firing even when manual fire was selected by a pilot (https://dev-heaven.net/issues/27689)
[87963] Optimized: Reduced memory footprint in complex missions.
[87840] New: Added scripting command productVersion (https://dev-heaven.net/issues/25580)
[87837] Changed: Addons config value requiredVersion ignored for easier addon sharing between various products (A2, TOH).
[87824] Changed: Removed support for config parameter nightVision (https://dev-heaven.net/issues/26117)
[87768] Fixed: AI vehicles crews seeing targets badly (https://dev-heaven.net/issues/23388)
[87755] Fixed: Player automatically reveals targets which AI would never see (https://dev-heaven.net/issues/27493)
[87746] Fixed: Looking around no longer possible when combat mode changes in vehicle (https://dev-heaven.net/issues/17777)
[87745] New: Cheat Shift+Minus+FPS to allow artificially limit FPS for testing to 40,20,10,5.
[87740] Improved: Targeting and firing always commanded by observer. (http://dev-heaven.net/issues/2353)
[87706] Improved: AI laser target detection at large distances improved.
[87692] Fixed: Manual guidance not working for a helicopter gunner (http://dev-heaven.net/issues/12025, http://dev-heaven.net/issues/27418)
[87659] Fixed: AI was unable to engage invisible laser targets used for SSM (http://dev-heaven.net/issues/26317)
[87658] Fixed: Command doTarget on friendly unit did not work (http://dev-heaven.net/issues/22724)
[87655] Fixed: Text parameter file parsing not reliable (http://dev-heaven.net/issues/27403)
[87654] Improved: A behaviour of the leader player is now assumed to be the most restrictive behaviour of his subordinates (http://dev-heaven.net/issues/11699)
[87652] Fixed: AI always turned out when player is effective commander in cargo (http://dev-heaven.net/issues/2733)
[87646] Fixed: MP: Bullet hits of remote units not visible over large distance (http://dev-heaven.net/issues/12973)
[87645] Changed: Default memory allocator is now tbb4malloc_bi instead of tbb3malloc_bi
[87643] Fixed: Manually guided missiles lost control when reaching 1500 m distance (http://dev-heaven.net/issues/12101)
[87640] Improved: AI sometimes did not start firing at enemy which passed quickly just in front of it. Fixed: AI unable to target crew in vehicles other than tracked ones (http://dev-heaven.net/issues/25847) Improved: AI units now give more preference to close targets (http://dev-heaven.net/issues/25847)
[87497] Changed: Default maxPacketSize reduced from 1490 to 1400 to improve compatibility with exotic MTU settings (http://dev-heaven.net/issues/9719)
[87496] Fixed: Player state transferred corrently even for distant players (http://dev-heaven.net/issues/27200)
[87495] New: -malloc=system can be used to force using Windows allocator even when allocator dlls are present.
[87410] Fixed: Missing reloading sound while reloading animation from another player in Multiplayer (http://dev-heaven.net/issues/18754)
[87357] Fixed: Failed to load TextureHeaderManager from file on Linux servers

Xeno
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Alt 01.02.2012, 21:52   #399 (permalink)
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Letzte Beta ist 88888...

Schon witzig das Picture in Picture (PiP):



Eine Kamera folgt einem Spieler und zeigt auf der Video Leinwand was eben dieser gerade macht.

Xeno
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Alt 01.02.2012, 22:03   #400 (permalink)
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Soo, da muss nur noch der erste eine +-10 GB mission basteln und schon hat man ein Freilichtkino
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