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-   -   Beta-Patch für OpA erschienen (https://hx3.de/community-161/beta-patch-fuer-opa-erschienen-19172/)

INNOCENT&CLUELESS 27.07.2011 18:03

Zitat:

Zitat von Lester (Beitrag 380587)
Noch ein Grund mehr auf die Holiday on Ice Vorstellungen zu verzichten und lieber bei der 82604 zu bleiben. :angel:

Welches Phänomen meinst? Ich beobachte of dass Einheiten sich schon fortbewegen, die dazugehörigen Animationen aber noch nicht gestartet sind.

zB spawnen in WFBE an den Barracken die Einheiten und "gleiten" unanimiert von dannen um dann irgendwann mit den korrekten Laufanimationnen zu beginnen. Wenn sie liegend spawnen gleiten sie halt auf dem Bauch.

Xeno 27.07.2011 18:46

Das ist ein anderes Problem und schon länger da (passiert sogar manchmal direkt nach Connect mit dem Spieler Charakter). Die Animation oder eventuell die Simulation setzt etwas später ein.

Xeno

Dieter66 27.07.2011 18:59

..und neu : 83110

Changelog:
83100] Fixed: Enemy fire no longer reported by units which cannot be aware of it.
[83088] Fixed: Units equipped with NVG no longer turn on the flashlights on their own (ARMA2 Community Issue Tracker - Bug #13041: [OA] AI refuse to turn off their flashlights - DH: (ArmA) Development Unraveled)
[83085] Fixed: setMimic working, acceptable mimics are: "neutral", "dead", "danger", "hurt", "aware", "safe", "combat" (ARMA2 Community Issue Tracker - Bug #6638: Fix SetMimic command - DH: (ArmA) Development Unraveled)
[83077] Improved: AI considering threats uphill from it a bit more when planning a path.

Download:Beta patch

Dieter66 28.07.2011 12:39

wieder neu : 83181
Changelog:
[83156] Fixed: AI units no longer firing at empty enemy vehicles (ARMA2 Community Issue Tracker - Bug #5183: AI does not ever stop firing at empty vehicles - DH: (ArmA) Development Unraveled)
[83137] Fixed: Walking no longer causes prone-style recoil to be used. (ARMA2 Community Issue Tracker - Bug #22828: All weapons have no recoil when moving and shooting - DH: (ArmA) Development Unraveled)
[83122] Fixed: AI no longer considering a car horn as a threat.
[83118] Fixed: AI no longer using AA against ground targets or guided missiles against soft targets unless desperate (ARMA2 Community Issue Tracker - Bug #7578: Aircraft AI should not use AA missiles for ground attacks - DH: (ArmA) Development Unraveled)

Download: Beta patch

Xeno 01.08.2011 18:51

Und nachdem wir ein paar ausgelassen haben, heute mal wieder ein neuer, 83313...

Zitat:

[83310] Fixed: More space for GameSpy QR2 signature key answer.
[83308] Fixed: low game fps causing innacurate AI weapon aiming (see also ARMA2 Community Issue Tracker - Bug #22974: AI Infantry can't shoot very well - DH: (ArmA) Development Unraveled)
[83289] Changed: Mouse doesn't move your head up and down anymore (who needs that anyway)
[83273] Changed: Temporarily abandoned vehicles are no longer considered neutral (AI continues engaging them).
Xeno

MrCharles 01.08.2011 19:22

Bohemia Interactive Forums - View Single Post - ArmA 2 OA Beta Build 83313

:lol:

So ein Schmu echt ey :ugly:

Xeno 01.08.2011 19:25

Ich hatte deswegen auch das Changelog ein wenig frisiert :ugly:

Xeno

Dieter66 02.08.2011 13:18

Neu: 83330

Beta patch

Keine Changelog !

Xeno 02.08.2011 14:17

Der sollte das Problem beheben das man den Kopf nicht mehr mit der Maus heben und senken kann (das Problem kam mit 83313).
Hat er aber nicht, daher gibt es bald wieder einen neuen.

Edit: Und dieser ist 83343, kein Changelog.

Xeno

Xeno 03.08.2011 12:22

Und noch ein neuer... 83363
Der behebt nur das Bohemia Interactive Forums - View Single Post - ArmA 2 OA Beta Build 83343

Entfernte Einheiten sliden immer noch im MP. :(

Xeno

Dieter66 08.08.2011 13:30

..und neu ! 83500

[83496] Changed: AI reactions to close threats more reliable - danger FSM event DCFire is sent only when unit not in the combat mode yet (ARMA2 Community Issue Tracker - Bug #23160: DCFire is added to the _queue of the danger FSM for several seconds no matter the bullet lifetime. - DH: (ArmA) Development Unraveled, ARMA2 Community Issue Tracker - Bug #22935: CAN FIRE event reporting broken within danger.fsm + possibly related issue with AI target prioritization - DH: (ArmA) Development Unraveled, ARMA2 Community Issue Tracker - Bug #23153: DCCanFire has too low priority in CAManBase danger FSM - DH: (ArmA) Development Unraveled)
[83471] Fixed: AI units often not engaging close enemies (ARMA2 Community Issue Tracker - Bug #18951: AI infantry moving to the next cover ignores a new threat - DH: (ArmA) Development Unraveled, ARMA2 Community Issue Tracker - Bug #22935: CAN FIRE event reporting broken within danger.fsm + possibly related issue with AI target prioritization - DH: (ArmA) Development Unraveled)
[83400] New: scripting function "assignedTeam xxx" returns colored team to which a commander of given vehicle belongs to.
[83390] Fixed: Most units had maximum skill, ignoring values set in the mission (ARMA2 Community Issue Tracker - Bug #4483: AI shooting accuracy: unit SKILL value has negligible effect on shooting accuracy - DH: (ArmA) Development Unraveled)

Beta patch

Dieter66 09.08.2011 18:01

Neu: 83553

[83544] Improved: AI skill settings in difficulty options easier to use.
[83530] Improved: Soldier movement more natural when doing "scan horizon".

Beta patch

Dieter66 10.08.2011 13:36

Neu : 83 569

No changelog !

Beta patch

AyzOn 10.08.2011 14:26

Die haben den Bug mit dem warpenden Gewehr beim Kriechen gefixt.:)

MrCharles 10.08.2011 14:46

Zitat:

Zitat von AyzOn (Beitrag 382777)
Die haben den Bug mit dem warpenden Gewehr beim Kriechen gefixt.:)

Das is schon länger her

Buliwyf 10.08.2011 15:45

Die haben alle Bugs gefixt... und jetzt pupsen die Tschechen Schmetterlinge...

:confused:

AyzOn 10.08.2011 21:15

War der erste Beta Patch den ich mal ausprobiert hab, hätte ja sein können das es vor kurzem gefixt wurde.^^

Dieter66 12.08.2011 16:07

Neu: 83 657

Changelog:
[83597] Fixed: Attached objects no longer causing slow car movement.

Beta patch

Lester 14.08.2011 06:47

Bis auf das leidige Sliden machte der Patch bei uns am Freitag eine verdammt gute Figur,
die KI ist wieder verdammt bissig geworden und auch sonst hat man den Eindruck das es seid langem mal wieder rund läuft. ;)

Dieter66 14.08.2011 15:36

...kann ich leider nicht behaupten. Annimationen wurden nicht richtig ausgeführt. Mann hatte als Sani jemanden geheilt und war dann noch bis zu ca. 60 Sekunden in der Annimation "gefangen". Danach zurück zu 82604.


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