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Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Kerbal Space Program


Duke49th
29.11.2012, 22:29
:naughty:

vQ6gYVJHGMc

EztbWGjkhus


SPUh8L3mvdo

Edit2:
XD-apcP4by4


Sehr geil. Freue mich schon auf 0.18 - mit dem Docking :woo: (saven kann man ja schon länger) kommt was ganz dickes und es man kann sich langsam was aufbauen :)

Es hat sich echt sehr viel getan, seit der Version die mal hier jeman gepostet hatte :) Die hab ich mir damals für 7$ "vorgekauft". Inzischen kostets 18$.
Ich finde es lohnt sich. Die Jungs basteln ununterbrochen daran und bringen ständig recht(zu99%) stabile Versionen mit neuen features raus. So ca. 1-3 Monate pro Versionsnummer.
Wer weiß was die da mal draus machen :)

EDIT: Ooops...falsches Forum^^ Verschieb mal bitte einer :blume:

Walk
30.11.2012, 15:45
Ok 0.1.8 hat mich jetzt überzeugt! :daumen:
Das sind die ~15,- € aufjedenfall Wert!

TeRp
30.11.2012, 16:01
Warum ist das eigentlich unter Action & Shooter?
Kann man da auch Aliens treffen und abschieß0rn? :zahn:

Walk
30.11.2012, 16:16
Natürlich kannste auch ne Interkontinetalrakete bauen! :confused:

Duke49th
01.12.2012, 11:24
Warum ist das eigentlich unter Action & Shooter?
Kann man da auch Aliens treffen und abschieß0rn? :zahn:

Hab ja dazu geschrieben das ich es im falschen Forum gepostet habe und man es bei Bedarf verschieben möge :D
Scheinbar isses Action genug um hier zu bleiben :zahn:


Ja..also habs die letzten paar Versionen auch nicht wirklich gespielt gehabt, nur getestet. Mir fehlte dauernd das angepriesene Docking. Wollte endlich mal was basteln.

Ein fertiges Satelittennetzwerk zur Steuerung der unbemannten Raketen hatte ich schon. (Plugin)
Fehlte nur noch was..Raumstationen..also Docking.

Nu kommen mit 0.18 aber so viele Verbesserungen und features das ich mir dachte, nu lohnt sich tatsächlich ein eigener Thread :)

Sehr fein Walk :) Wer weiss...vielleicht wirds ja mal eine Art neues Elite :D
Prozedural arbeitet KSP ja z.T. jetzt schon.


P.s.: Sind 18$(13€) - nicht 18€ :)

Duke49th
01.12.2012, 22:01
0.18 Released :)

https://kerbalspaceprogram.com/

Edit: Downloading(360MB via Patcher..der endlich funzt) :woo:

Bin mal gespannt aufs Docking :)

Edit: Oops...ist ab heute teurer...23$ Dollar.

Walk
02.12.2012, 01:23
Wie geil mann kann jetzt sogar mit ner "leicht" umgebauten "Ravenspear" Kerbals abholen!

Und ich hab auch schon meine ersten 2 Sateliten oben! :daumen:


Nur es ist mir ein großes Rätsel wie ich ne Geostationäre ISS da hochbekommen soll! :zahn:

Duke49th
02.12.2012, 01:48
Nur es ist mir ein großes Rätsel wie ich ne Geostationäre ISS da hochbekommen soll! :zahn:

Was glaubst Du woran ich mir gerade seit geschlagenen 2 Stunden die Zähne ausbeisse? :zahn:

Verdammich...meine Raumstation ist so schwer, ich bekomme nicht genügend Antrieb, um mit Rest-Flüssigtreibstoff in einen Orbit zu kommen.

Suche gerade nach einem MechJab Ersatz^^

Duke49th
02.12.2012, 02:40
Juhuuuu :D

http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP1.png
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP2.png
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP3.png
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP4.png
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP5.png

P.s.: Jetzt fehlt nur noch der Oxygen Mod :D Das wärs..."Kerston" wir haben ein Problem :zahn:

Das Spiel is einfach so goil :cool:

Walk
02.12.2012, 14:20
Was für mods hastn du bereits für 0.18 ? :daumen:

Duke49th
02.12.2012, 16:32
Satellitennetzwerk:

[PLUGIN, PARTS, 0.18] RemoteTech: Relay Network ? V 0.4.0.0 (http://forum.kerbalspaceprogram.com/showthread.php/16347-PLUGIN-PARTS-0-18-RemoteTech-Relay-Network-%E2%80%93-V-0-4-0-0)

:daumen:


Und normalerweise das hier:

[PLUGIN, PART, 0.17.1] Anatid Robotics / MuMech - MechJeb - Autopilot - v1.9.4 (http://forum.kerbalspaceprogram.com/showthread.php/12384-PLUGIN-PART-0-17-1-Anatid-Robotics-MuMech-MechJeb-Autopilot-v1-9-4)

Muss aber noch angepasst werden, für 0.18 - das für mich wichtigste Teil, neben dem Satellite Relay Network.

Das hier versuche ich gerade zu verstehen^^

[.18] Protractor - Rendez. Plugin [v. 2.3.7 11/30] (http://forum.kerbalspaceprogram.com/showthread.php/21544-18-Protractor-Rendez-Plugin-v-2-3-7-11-30)

Und das hier auch:

[PLUGIN, 0.18] RendezMe (Modified) (http://forum.kerbalspaceprogram.com/showthread.php/28375-PLUGIN-0-18-RendezMe-%28Modified%29)

Der Rest der für mich interessanten Mods/Plugins wurde jetzt mit 0.18 fest im Spiel eingeführt :)

Muss auch nochmal schauen wie das eingebaute Map-Teil funzt. Man kann sich ja jetzt die Flugbahnen usw. anzeigen lassen, wo man dann zündet und wieder Schub zurücknimmt usw.

Zumindest bis Mechjab auf 0.18 läuft, wir man sich das wohl antun müssen^^

Komme heute auch jetzt erst dazu mal weiter zu zocken...

P.s.: Die Lichter sind sehr geil :) Endlich sieht man was, wenn die Sonne hinterm Planet ist oder auf der dunklen Seite des Mondes.

Mit den Antriebsarten bin ich auch noch nicht ganz durch. Gibt wohl 2 verschiedene Arten von Flüssigktreibstoff und Raketen. (mit RCS sogar drei)

Einen "elektrischen" Antrieb a la Ionen Antrieb vermisse ich...oder übersehe es..oder wozu ausser Licht und unbemannte Raketen braucht man noch Strom?

Edit: Ich hätte ja gerne mal ein Patentrezept für möglichst sparsames Eintreten in den Orbit. Meine Raketen sind immer nahezu leer, wenn ich nen halbwegs stabilen Orbit habe.
Meine Raumstation ist auch bei 500-700km am Eiern...soll eigentlich auf eine synchrone Bahn von ungefähr 6000km(so ungefähr..kann man nachschauen...gibts nen kleines Tool namens KSP calculator)
Mit Mechjab kein Thema...aber frei Hand..übel^^

Walk
04.12.2012, 05:25
Meine Fresse ich hab 5 Stunden gebraucht bis ich die 2 Teile endlich gekoppelt hatte...

Und natürlich hab ich auch ein falsches segment mitgenommen!
Jetzt darf ich mir überlegen wo und wie ich da noch den Würfel hinbekomme soll!

http://i603.photobucket.com/albums/tt111/Walki-Talki/screenshot7.png

Am besten man baut das immer zuerst komplett am boden zusammen und schickt dann stück für stück hoch! :ugly:

Und das Teil ist jetzt schon so groß das es sich im Weltallverbiegt! :ugly: :lol:

Duke49th
04.12.2012, 06:40
Was ich nicht wusste, man kann die Teile rotieren, it WASD..mit Leertaste wieder zurück.

0.18.1 ist ja raus, hast Du mitbekommen?

Kam gestern leider net zum Zocken...vllt. nach Feierabend heute.

Hast Du das schon geschnallt mit dem Map-tool zum einleiten von maneuvern, Setzen von Objekten als Ziel usw.?

Damit ist es echt einfach geworden....wenn man weiss wie es geht^^

Walk
04.12.2012, 14:00
Soll das ein Witz sein? Ich hab doch schon 5 Stunden gebraucht nur um mich dem Ziel anzunähern und die gescwindigkeit auszugleichen. Und hab zwei versuche gebraucht zum Docken.


Mit dem "Orbitalen Verständnis" und Quantenphysik hab ichs echt schwer!
Muss da sogar mittlerweile auf Kindersendungen zurückgreifen! lol :lol::ugly:

Das Doppelspaltexperiment aus dem Film Epos Dei - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Ia5IsjVE-EM)

Duke49th
04.12.2012, 20:44
Ich ja auch^^
Also wenns ums Verständnis der Navigation in dem Bereich geht.

Darum hilft es ja so ungemein...ist extra für noobs wie uns gemacht^^

Nur leider nirgends ausführlich erklärt. Die Tutorials sind alle unvollständig oder mangelhaft erklärt.
Die Grundfunktion ist aber erklärt und sollte für basic-maneuver reichen.

Man muss nämlich eben garnicht nach Gefühl fliegen :D
Ok..per Hand schon, wenn man kein entsprechendes Addon hat.
Gibt auch RCS Docking Plugin oder so ähnlich.

Walk
04.12.2012, 23:29
Naja zum Mond flieg ich imho immer noch nach gefühl, je nach dem welcher kurs beschleunige ich vollgas wenn er auf oder unter geht! :ugly:

Duke49th
05.12.2012, 23:57
:woop:
[PLUGIN, PART, 0.18.1] Anatid Robotics / MuMech - MechJeb - Autopilot - v1.9.5 (http://forum.kerbalspaceprogram.com/showthread.php/12384-PLUGIN-PART-0-18-1-Anatid-Robotics-MuMech-MechJeb-Autopilot-v1-9-5)

http://i.imgur.com/HSuUn.png

Mist..das wird wieder ein kurzer Schlaf heut Nacht..aber bewusst :ugly:

Walk
06.12.2012, 00:24
Oh scheisse² das wird ne lang wieder ne lange nacht heute! :ugly:

Duke49th
09.12.2012, 20:06
[Plugin, Parts, 0.18.1] Orbital Rendezvous and Docking Assistant v1.0 (http://forum.kerbalspaceprogram.com/showthread.php/20604-Plugin-Parts-0-18-1-Orbital-Rendezvous-and-Docking-Assistant-v1-0)

:daumen:

Habs aber noch nicht getestet.

Mechjab ist aktuell zu verbuggt...oder KSP macht aktuell damit Probleme..jedenfalls ist der Ascent-Autopilot bei mir nicht zu gebrauchen...und nur den brauche ich eigentlich. Den Rest will ich per Hand machen. Sonst wirds ja langweilig^^

Und:
[PLUGIN,PART, 0.18] BobCat Ind. Release thread (http://forum.kerbalspaceprogram.com/showthread.php/20286-PLUGIN-PART-0-18-BobCat-Ind-Release-thread)

http://bobcat1911.users.photofile.ru/photo/bobcat1911/200770860/xlarge/211595448.jpg
http://i.imgur.com/hgMoa.png
http://i.imgur.com/acF93.png
http://i.imgur.com/CuLho.png

:D

€: Lol...

http://static.fjcdn.com/pictures/Kerbal_dc5ee5_2381959.jpg
http://th04.deviantart.net/fs71/300W/i/2012/228/0/6/i_want_you_to_play_kerbal_space_program_by_sordid_ sinister-d5bcliw.png

Walk
09.12.2012, 21:15
Ui ganz schön schwer die Teile...
Aber ich schiesse mal schnell einen hoch

Duke49th
11.12.2012, 21:05
Ui ganz schön schwer die Teile...
Aber ich schiesse mal schnell einen hoch

Soweit bin ich noch nicht...aber schauen Sie mal hier:

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:) *freu* Was ne harte Arbeit^^

Mods:
Mechjab (buggy, derzeit nur als Anzeige+rotation kill)
Satellite Relay Network
Raketenteile (Name vergessen)
Ion+Batterie Mod
Autofuel - geht sehr langsam und braucht unmengen Energie..5000L(großer Tank) dauern bestimmt ne Woche oder so^^ Zudem muss man per Hand umfüllen(200 Liter weise alle paar Stunden^^), wenn er nicht direkt in Reihe sitzt...aber nützlich fürs interstellare Reisen mit der Raumstation...die soll mindestens mal um den Mond kreisen.

Momentan ist sie synchron mit Kerbin bei 2868km.

Walk
11.12.2012, 22:49
Momentan ist sie synchron mit Kerbin bei 2868km.

2868,4 km bitte!:ugly:

Und wofür zum Teufel brauchst du die ganzen Solarpanel?

MrCharles
11.12.2012, 23:01
Gibts da immernoch keine Replikatoren? :(

Walk
11.12.2012, 23:14
Modde doch welche? Haben wa alle was davon! :burns:

MrCharles
11.12.2012, 23:16
Könnt ich machen, wenn ich das spiel hätte^^

Da gibts mir noch zu wenige Klingonen und Photonentorpedos :ugly:

Duke49th
11.12.2012, 23:21
Genau..nit motzen...modden^^

2868,4 km bitte!:ugly:


:D


Und wofür zum Teufel brauchst du die ganzen Solarpanel?

Ionen-Antrieb, Beleuchtung, RemoteTech Satellite Network, Mechjab, Autofuel, die 3 installierten Pods (brauchen ja auch Strom) und kommende Spielereien^^

Wollte unbedingt in jeder Lage/Winkel genug Effizienz...ist mir ein wenig entgleist :zahn:

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Walk
11.12.2012, 23:26
Könnt ich machen, wenn ich das spiel hätte^^

Da gibts mir noch zu wenige Klingonen und Photonentorpedos :ugly:

Also Ionen-Torpedos kannste bauen, die könnten sogar das Sonnensystem verlassen, aber DAS dauert seeeeehr sehr lange!

Ich werd mal am Wochenende versuchen die 299 792 458 m/s zu knacken! :ugly:

Duke49th
11.12.2012, 23:32
Ach iwo....gibt doch schon längst den Hyperjump-Mod :confused:

Duke49th
12.12.2012, 22:55
Nu hab ichs geschafft :D

Eine Raumstation, einen Satelliten und Kerbollo 13 erfolgreich auf dem Mond gelandet :cool:

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Was ein geiles feeling, wenn man die Leiter herunterfährt und das erste Mal einen Schritt mit einem Kerbin auf dem Mun macht :zahn: :uglydance:
Das nächste sind dann jetzt wohl oder übel, Fahrzeuge die ich auf den mond befördern will :D

Wie läufts bei dir Walk? :)

Duke49th
14.12.2012, 17:00
Sind wir nicht alle ein bisschen Duna? :confused:


http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP20.jpg
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP22.jpg
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP23.jpg
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP24.jpg
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP25.jpg
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP26.jpg
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP27.jpg
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP28.jpg

*juhuu* War echt nen hartes Stück Arbeit! Über 240 Tage oder so was um den Dreh gebraucht, um dort hin zu kommen^^

Edit: Ich muss die Screenshots mal in höherer Quali machen. Das sieht nur halb so gut aus wie im Spiel :)

Edit 2: Am Mond von Duna (der kleine Knuppel Fels da in Bild 6+8) und den Hügeln von Duna selber sieht man übrigens, daß die Planeten teils ganz schön unförmig sind. Mit Absicht aber. Oder gigantische Krater haben. Also nix langweilige glatte Dinger wie in Elite 2 z.B. :)

Edit3:
Zugegeben bisschen langweilig^^
EQtsAUABm0Y

Walk
14.12.2012, 22:34
Du musst dir mal Bop anschauen, der Mond ist einfach nurn Klumpen!

Duke49th
15.12.2012, 12:23
Muss mir eh mal die anderen Planeten anschauen.

Hier mal paar nette Tricks und Tipps:
_elXL6s-JM4

NpYX9L3Pkdk

7Mp9ePZwu6s

Duke49th
16.12.2012, 17:27
1WJpKPo5yE4

:fpdr

Duke49th
17.12.2012, 22:28
Die Devs sind mal auch geil unterwegs :ugly:
captn_skunky - Capt'n Skunky's Rocket Pirate Adventures 3pm EST Dec 17, 2012. (http://de.twitch.tv/captn_skunky/b/348916126)

Duke49th
21.12.2012, 02:37
oh..ach ja. Bevor ich pennen gehe...:

18.2 Patch is out! - Blogs - Kerbal Space Program Forum (http://forum.kerbalspaceprogram.com/entry.php/426-18-2-Patch-is-out)!

==================================== v0.18.2 ================================================== ========

* Official Release

New:

* Scenarios:
- Added a scenario called Station One, where a refueling station is already in orbit.

==================================== v0.18.2 RC6=============================================== ========

Bug Fixes and Tweaks:

* Main Menu:
- Fixed an issue which caused the Load Game dialog to give false positives when checking for invalid saves.

* Graphics:
- 800x600 is no longer a valid resolution option. Minimum possible resolution is now 960x720.

==================================== v0.18.2 RC5=============================================== ========

Bug Fixes and Tweaks:

* Tutorials:
- Fixed the Construction Tutorial erroring out with an "incompatible" sfs when launching after completing the tutorial.
- Tutorial Scenarios now delete the instructor objects when the ScenarioModule is destroyed.
- The Construction Tutorial now allows launching the constructed vessel, and going back to edit it later.

* Controls:
- Action groups are now locked when in map view, to prevent accidental activation without being able to see the ship.
- Map View won't lock RCS off anymore when the navball is up.

* UI:
- Added some sanity checking to text fields (vessel names and saves), so illegal characters don't cause trouble.

==================================== v0.18.2 RC4=============================================== ========

Bug Fixes and Tweaks:

* Controls:
- Added input locks to action groups and part context UIs, so they lock when appropriate.

* UI:
- Part Resource Context Gauges now correctly go away when the corresponding part gets detached from the current ship.

* Parts:
- Fixed an issue that could cause RCS thrusters to fly off on their own because of numerical spikes.
- Landing gear now remember to set the brakes when resuming flight.

* Gameplay:
- Added a rule to prevent saving the game or switching vessels while the current one is throttled up.
- Unrestricted vessel switching is now only allowed if the vessel to be focused is loaded and unpacked.

==================================== v0.18.2 RC3=============================================== ========

New:

* Training:
- Added a Basic Flight Tutorial.
- Added a Basic Vessel Construction Tutorial.

* Solar System:
- Added a new icy planet called Eeloo, somewhere out past Jool.

Bug Fixes and Tweaks:

* Gameplay:
- Fixed an issue where crashing a ship wouldn't properly remove the root part and cause weird "physics" sometimes.
- Fixed an issue with renaming vessels from symmetrically-placed command pods.

* Maneuver Nodes:
- Fixed a small but annoying issue where maneuver gizmos would switch modes when rotating the camera just after creating a maneuver.

* Training:
- Fixed Gene Kerman introducing himself as Wernher von Kerman on the Orbit 101 tutorial.

* Parts:
- Fixed an issue where the root part of a vessel would live on in a weird state after crashing.

* Docking:
- Fixed an issue where docking ports wouldn't resume their fuel crossfeed properly sometimes.

==================================== v0.18.2 RC2=============================================== ========

Bug Fixes and Tweaks:

* Parts:
- Fixed an issue with the engine fairings which caused engines to lose mass on save/load cycles.
- RCS thrusters no longer try (and fail) to do lever arm compensation.

* Music:
- Fixed an issue where some tracks were subject to doppler effects in flight.

* Solar System:
- Pol's gravity increased slightly
- Bop and Pol's semi-major axes increased (Bop's SOI almost intersected Tylo's)

==================================== v0.18.2 RC1=============================================== ========

New:

* UI:
- Added a button to open the SpacePort site on the Main Menu (opens on the default browser)

* Music:
- Added two new tracks for space and another one for construction.

Bug Fixes and Tweaks:

* Docking:
- Fixed ejected debris being incorrectly typed as "Unknown".

* UI:
- Fixed an issue where the "Resume Saved" dialog wouldn't show if a save folder was missing its persistent.sfs file.
- The "Resume Saved" and Craft Load dialogs now offer to clean up incompatible files if any are detected.
- Incompatible/Invalid entries on those dialogs are now greyed out, and the reason why they can't be loaded is displayed.
- Fixed an issue with popup dialogs cutting out content (text and buttons) when multiple dialogs were spawned at once.
- The Resources panel is now visible while in the Map View.

* Parts:
- Decouplers now break the connection at a specific node, instead of breaking the connection to the parent part. This enables choosing which side will remain attached.
- Physicsless parts now get "promoted" to physical ones if they become the root of a vessel (by decoupling)

* Persistence:
- Vessel rotation is now stored relative to the universe, instead of in worldspace. This fixes vessels having seemingly random rotations upon resuming a save.

Duke49th
30.12.2012, 13:32
http://u.jimdo.com/www54/o/s07977d31ae391305/img/i15384089befdf5ba/1348849346/std/das-muhahaha-bild.jpg

Meine extrakerbistische Station ist bereit zu anderen Welten zu fliegen und dort Basen zu errichten :D

Angedockt, zwei Lander, die als Basis fungieren. Diese Lander können fahren und aneinander andocken. Sind modular und ich freu mir nen Ast :zahn:

http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP41.jpg
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP42.jpg
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP45.jpg
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP50.jpg
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP51.jpg

Folgende Mods:
RemoteTech, Fueltastic, IonHybridElectricPack, KW-Rocketry, Lets Drink Ressources, Mini-Seperator Rockets, Quantum Struts (sind die blauen Dinger die da leuchten..ja..brauchen Strom :) ), MechJeb,

Nen Video mach ich die Tage auch mal. Das Teil ist so rieeeesig. Ich hab jetzt schon Probleme mit der Performance :D
Mit "kleinen Landern" anzudocken, die größer sind als anderleut Raumstationen bei 5fps ist nicht lustig :D

€: Hier einer meiner Lander beim Test-Fahren:

http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP52.jpg

Duke49th
28.02.2013, 08:51
Mal 2 updates, auch wenn sie mit 2 Wochen schon fast wieder outdated sind^^

0.18.4 ist raus und ist nun mit der Unity 4 Engine ausgestattet...habs aber bisher noch nicht getestet...den Kommentaren entnehme ich das die Performance nun deutlich besser ist, vor allem mit vielen Parts..

==================================== v0.18.4 RC3

Bug Fixes and Tweaks:

* Fixed the latest version checking.
* Fixed some places that were using an old and inaccurate value for the vessel's G-force, preventing entering warp sometimes.
* Fixed an issue which caused DAE model loading to fail.


==================================== v0.18.4 RC2

Bug Fixes and Tweaks:

* Fixed an issue where controls could become locked when switching focus out of a dead uncontrollable vessel.
* Fixed a collision issue with the large RCS Tank.
* Fixed a transparency issue with smoke FX and explosions.
* Boarding a vessel from EVA no longer toggles the SAS on the vessel.
* The VAB and SPH now show decoupler ejection forces on the part stats.
* Fixed a few typos on part descriptions and tutorials.
* Increased Jool's rotating frame threshold altitude to prevent entering its atmosphere with the rotating frame disabled.
* Fixed an issue with the UI background not scaling correctly on the SPH.
* Fixed winglet colliders.
* Fixed EVA light orientations.
* Updated Copyright dates.
* Fixed vab transparency issue.
* Fixed Explosion Shader Transparency issues.
* Fixed Part Actions being clickable if Time Warp was engaged while the Action UI was already up.

==================================== v0.18.4 RC1

New:

* Ported the game over to Unity 4. Expect improved performance.
* Added a new stock spaceplane: The Ravenspear Mk4.

Bug Fixes and Tweaks:

* Fixed some buttons not being locked out properly on the Tracking Station and possibly other scenes.
* The Staging Stack now automatically scrolls back into view if a staging operation sends it off screen.
* Stage groups and icons now accurately follow the mouse when dragging.
* Fixed some UI controls and keys being responsive during pause.
* Fixed some sounds (mainly voices) being affected by 3D effects when they shouldn't.
* Fixed an issue when going in and out of Map View after crashing the ship.
* Fixed the EVA map icons not showing.
* Fixed the planetary terrain not starting up properly sometimes.
* Fixed the error messages when exiting the game from the flight scene.
* Added a bad name filter for the Kerbal name generator.
* Fixed issues with the popup dialogs that allowed them to spawn a massive number of duplicates.
* Parts on the parts list no longer show the author on their tooltips (that broke immersion).
* Flight basics tutorial now requires player to set throttle to max before finishing the tutorial (and launching).
* fixed the non-persistent StateName field on MunFlight Tutorial.

Und eine neue Demo ist raus, auf Basis von Patch 0.18.2 (allerdings mit der neuen Unity 4 Engine!):

by HarvesteR (http://forum.kerbalspaceprogram.com/member.php/4-HarvesteR)
, 13th February 2013 at 00:09 (8423 Views)
It's been a little over a year since we released the last of the free-version updates, and made that our demo.

However, a lot has happened in that year, and I think everyone will agree that KSP isn't the same game as it was back then. And version 0.13.3 isn't a good sample anymore of what KSP is today.

So, with that in mind, we decided it was about time we got out a new demo, so new players can get a better sense of what KSP is all about, and hopefully buy the full version afterwards. http://forum.kerbalspaceprogram.com/images/smilies/k_smiley.gif

http://i.imgur.com/ilInI2O.jpg?1

This new demo is based on KSP 0.18.2, so it has all the newer systems, with several restrictions, of course. Here are the main differences:

* Saves are limited to a single demo profile, plus a few scenarios and tutorials.
* Part Loading is limited to the 25 Stock ones included.
* Plugin loading is disabled.
* Kerbin, the Mun and the Sun are the only celestial bodies.
* The Spaceplane Hangar and Runway facilities are inaccessible.
* You can only launch three simultaneous missions before being required to end flights to launch another.

We've revised the tutorials and scenarios so they work with the demo parts set. We've also included two demo-compatible stock rockets.

The new demo is also compiled in Unity 4, so it should have much smoother performance. We will soon release the 18.4 patch (18.3 is the demo), which brings the full version over to unity 4 as well.


You can get the new demo at our Download page (https://kerbalspaceprogram.com/download.php).

Happy Launchings!

Cheers

Duke49th
06.08.2013, 20:50
Lol...da ignoriert man KSP ein paar Monate lang und es sieht komplett anders aus^^

http://www.youtube.com/watch?v=HBLoRQRuQi4

Es wird und wird...:):daumen:

Wenn ich an die erste Version denke, die hier im Forum jemand vorgestellt hatte. Sehr cool, was sie bis jetzt daraus gemacht haben. Wenn zum Karriere Modus noch Multiplayer käme, wäre es endgenial.

Nicht vergessen darf man nämlich das es ein prozedural programmiertes Spiel ist und somit theoretisch "unendlich" viele Sterne und Planeten drin sein könnten...

Hach ja...schon wieder diese "Elite 4" Wunschgedanken^^

Moerderhoschi
10.08.2013, 01:25
http://www.abload.de/img/screenshot0cejt0.png

http://www.abload.de/img/screenshot206qjht.png

http://www.abload.de/img/screenshot212bjyz.png

Moerderhoschi
10.08.2013, 01:26
http://www.abload.de/img/screenshot23rgjwg.png

http://www.abload.de/img/screenshot24i2jpt.png

http://www.abload.de/img/screenshot2935k0z.png

Moerderhoschi
10.08.2013, 01:29
http://www.abload.de/img/screenshot35moj6x.png

http://www.abload.de/img/screenshot444wkmp.png

http://www.abload.de/img/screenshot9k7jcb.png

Duke49th
10.08.2013, 16:35
Ohne Addons (Antrieb usw.), nur mit Standard-Equipment, finde ich es brechend schwer, etwas überhaupt zum Mond zu bringen :(

Nu hab ich meinen Lander im Orbit vom Mond, aber kein Sprit mehr für die Landung.

Werd ich gleich mal weiter basteln. Irgendwie muss es ja machbar sein, ausreichend Sprit transportieren zu können.


Natürlich geht das alles. Aber meine Güte...wie Zeitaufwendig, wenn man immer nur kleinstmengen Sprit zum Ziel mitnimmt.

Haben die inzwischen Ionen-Antrieb als Standardteile? Muss gleich mal schauen. Hab die letzten zwei Tage nur Abends mal kurz gezockt und einfache Raketen gebaut.


Die verbesserte Grafik der Planeten ist mal der Hammer. Erinnert mich direkt an "Infinity - Quest for Earth" - der inoffizielle Elite Nachfolger, der ja leider erstmal eingestellt wurde...
Gebirge, Bäume, Krater...Hammer! Und das alles mit inzwischen sehr guter Performance. Ne ~90-Teile Rakete gestern hochgeschossen mit über 60fps :) So könnte das doch noch mal was mit meiner Mondbasis werden.



@Hoschi...wenn Du Tipps zum Raketenbau oder Sprit sparen hast, her damit :D
Oder schick mal deine Crafts :zahn:

Btw...coole Bilder. Muss auch gleich noch ne Flagge machen. Mal gucken ob das HX3-Logo passende Maße hat^^

Moerderhoschi
10.08.2013, 17:19
hey Duke,

einen wirklichen Tipp kann ich Dir leider nicht geben da ich selber eigentlich nur am Rumprobieren bin. Das mit dem Treibstoff ist wirklich eine kritische Sache deswegen bin ich gerade dran mir sowas wie ein Treibstofflager im Orbit von Kerbal auf zu bauen um dort meine Raketen wieder auf zu Tanken bevor es auf groeßere Reisen geht. Die Raketen die ich baue sind auch nichts besonderes, ich versuche da nach dem Keep it Simple Prinzip zu arbeiten. Im offiziellem Forum kann man aber auch fuendig werden

[Stock craft] The New Stock Repository Version 0.21 (http://forum.kerbalspaceprogram.com/showthread.php/21975-The-New-Stock-Repository-Version-0-21)

gruß
hoschi

Snevsied
10.08.2013, 18:06
Kann man da persistente Welt aufbauen? Mit Raumstation usw.?

Duke49th
11.08.2013, 00:07
Kann man da persistente Welt aufbauen? Mit Raumstation usw.?

Ja :) Seit einiger Zeit schon.


@Hoschi: Ja...so irgendwie geht das bei mir jetzt auch. Aber Zuschauer möchte ich keine haben :D

Sowas ähnliches probiere ich auch, mit dem Treibstoff. Werde ebenfalls ne Raumstation bauen. Und ne Mondstation^^

Habe gerade nen Lander auf den Mun gebracht. Und nun ne total kranke(beschissene^^) Rakete mit quasi angehängtem Rover gebaut. Bin gespannt ob die fliegt...muss leider ins Bett, weil morgen arbeiten....:heul:
Poste morgen mal ein Bild.

Duke49th
14.08.2013, 16:37
:daumen:

Sogar mit Holland-Flagge auf dem Overall :lol:

Hab jetzt endlich nen Lander gebaut der nen großen Rover transportieren kann.

Bin nach Jool geflogen, habe auf Leythe zugehalten. Bin angekommen....Sprit leer :rolleyes::(

Dann bisschen optimiert, aber erstmal zum Mun. Angekommen, gelandet. Alles in Ordnung.
Will den Rover wieder vertikal an den Lander andocken. Musste ich feststellen das ich eine der vier Triebwerke am Rover, die Treibstoffleitung vergessen hatte :motz:

Mal schauen ob das heute was wird.(zeitlich gesehen^^) Die Rakete ist nämlich so abartig schwer (~583 Tonnen) das ich alleine fast 15 Minuten für nen Orbit brauche. :D

Duke49th
19.08.2013, 10:20
Das bis jetzt vernünftigste an Tutorials auf Deutsch (Playlist):

yjtKtUwjyaM

So ab dem 5. oder 6. Tutorial wirds interessant...(Transfer zu anderen Planeten usw. )

Evers
19.08.2013, 16:50
http://imgs.xkcd.com/comics/six_words.png

:rofl:

Duke49th
13.10.2013, 13:09
Mit dem neuen Update wird der Karrieremodus spielbar :)

http://www.youtube.com/watch?v=Fa6c2ONzBMY

Moerderhoschi
13.10.2013, 16:42
tolle neuigkeiten, ich freu mich schon auf den karieremodus

Duke49th
13.10.2013, 20:10
Btw...schon paar Mods probiert?

Habe mal den Infamous Robotics (oder so ähnlich) probiert...bzw. bin gerade dabei. Ist nicht einfach. Aber sehr genial.

War beim Entwickler Blog-Eintrag als Video eines Users gezeigt:

http://www.youtube.com/watch?v=lyjQuazcyP0

Duke49th
13.10.2013, 22:44
Ähh...hehehe...heisst natürlich Magic Smoke Industries Parts & Infernal Robotics:

http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/37707-0-21-Magic-Smoke-Industries-Parts-Infernal-Robotics-0-8b-%2810-7-2013%29

Und macht noch viel mehr Spaß mit dem KAS Mod:

http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/25563-0-21-1-KAS-v0-4-1-Struts-pipes-part-storage-containers-merged-winches-more


Shit...es ist fragwürdig ob ich heute Nacht genug Schlaf abbekomme^^

€: Mal paar Bilder, nicht von mir...:

http://i.imgur.com/veCRoqq.png
http://i.imgur.com/0DNLntX.jpg
http://i.imgur.com/i3zo6a6.jpg
http://i.imgur.com/DXCzAht.jpg
http://i.imgur.com/iFPloT7.jpg
http://i.imgur.com/uHYHkze.png

Und hier für die Infernal Robotics ein paar Bilder der Parts..:

http://imgur.com/a/7tLOE#0

Duke49th
17.10.2013, 23:08
ChangeLog:

==================================== v0.22.0 ================================================== =======

New:

* Career Mode:
- Career Mode is now open! Although still very much under development, you can now start new Career saves.
- Sandbox mode, of course, is also available from the start.

* Research and Development:
- Added the Research & Development Facility to the Space Center.
- R&D allows players to unlock parts (and later other stuff) by researching nodes on the Tech Tree (In Career Mode).

* Science:
- Researching requires Science, which must be earned by performing experiments during your missions.
- You can now collect surface samples while on EVA, and process them to do Science.
- Science experiments return results, which are different for each situation in which the experiment is performed.
- Experiments can (as all proper experiments must) be repeated over many different situations across the whole Solar System.
- Added a new dialog to show the results of experiments when reviewing the collected data.
- Added a new dialog to show a breakdown of all scientific progress made after recovering a mission.

* Parts:
- Added new scientific parts, like the Materials Bay and the Mystery Goo™ Canister. Also added experiments to many existing parts.
- The old science sensors now have a purpose. They all have their own experiments which enable them to log scientific data.
- The antennas are now functional, and can be used to transmit science data back to Kerbin, if recovering the physical experiments is not an option.
- Antennas consume massive amounts of power when transmitting. Make sure you have fresh batteries in.
- Added a new deployable antenna, which is an intermediate model compared to the two original ones.
- Completely remodelled the Communotron 88-88 Comms Dish. The new mesh uses the same placement rules so it won't break ships that have it.
- Nose Cones now actually help with improving stability during atmospheric flight.
- Revised a lot of part values and descriptions, in preparation for them actually meaning something in the near future.
- Overhauled the landing legs and gears, they now have proper shock-absorbing suspensions.

* Editor:
- Added a system to allow saving and loading of Sub-Assemblies.
- Subassemblies are subsets of spacecraft, which can later be attached to other designs and re-used.

* Space Center:
- The KSC Facilities have all been revised, and feature new ground meshes and many other graphical improvements.
- Greatly improved the Island Airfield.
- Added lighting FX to several facilities. The Runway (among many other things) is now properly lit at night.
- Added a new backdrop and soundtrack for the Astronaut Complex Facility.
- Added a new music track for the R&D Facility.

* Flight:
- It is now possible to recover a flight after landing/splashdown on Kerbin without going through the Tracking Station. Look above the Altimeter.
- The SAS system was again largely overhauled, based on all the feedback we've gotten from everyone. It's now stabler than ever.

* Solar System:
- Celestial Bodies now support Biome Maps, which are used to create different conditions for experiments.
- Biomes are currently implemented on Kerbin and on the Mun, more will be added on later updates.

* Launcher:
- We've got a new launcher application for KSP, featuring a news bulletin, patcher management, and also allows you to tweak settings from outside the game.

* Windows and OSX Installers:
- The KSPStore version of the game can now also be downloaded as an installer wizard on Windows, and as a .dmg image on OSX.

Bug Fixes and Tweaks:
* Fixed an issue that caused a stream of errors to be thrown after planting a flag and opening the map.
* Fixed several minor and not-so-minor issues with scene transitions.
* Greatly improved the scene transition times. Loading delays between scenes should be significantly reduced.
* The SAS indicator on the UI now changes colors to indicate when your input is overriding it.




orLHj_eJMOs
tu9eoD1ot0A


Kostet übrigens inzwischen 23$...aber dafür jetzt auch für Linux und Steam ;)



http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/kspbuy2.JPG
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/kspbuy.JPG

Duke49th
18.10.2013, 17:51
Wohoo..das macht echt fun mit dem Karrieremodus :)

4 Sachen oder Gruppen habe ich schon erforscht. Ich bin erstmal rechts herum im Forschungszweig, damit ich Batterien mitnehmen kann.
Ist meist ein arges Problem mit so wenigen Teilen und der Elektrizität.

Ich glaube der horizontal decoupler kommt erst ein Feld vorher. Ist nicht ganz einfach mit den kleinen Teilen Raketen zu bauen die bis zum Mond usw. fliegen können. Man kann ja nicht immer von den selben Situationen Daten sammeln, weil es beim zweiten Mal schon kaum noch Punkte bringt. Also muss man immer neuere Orte besuchen, neue Maneuver fliegen usw.

Ein bisschen Schade finde ich das die Teile noch nichts kosten, obwohl die Preise schon von Anfang an vorhanden sind.


Mein Tipp: Kerbal und der Mun (in späteren patches noch mehr Orte) sind in Gebiete unterteilt. In jedem Gebiet kann man Bodenproben nehmen, wenn man mit seinem Kerbonauten aussteigt (EVA). Bringt massig Punkte.

http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP%202013-10-17%2023-55-56-97.jpg
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP%202013-10-17%2023-59-11-05.jpg
http://pictures-philippines.com/forenkram/ksp/KSP%202013-10-18%2000-25-37-76.jpg

Duke49th
19.10.2013, 12:29
Habe mal ein paar Flags gemacht^^ (Bin nicht sonderlich begabt mit sowas :D)

4413441444154416

Download (einfach ins KSP Verzeichnis entpacken..nichts wird überschrieben ;)):
4412

Edit: Und so wie es aussieht hat es mir auch nicht die Transparenz gespeichert (bei den Bären)...:(

Duke49th
21.10.2013, 14:32
Und hier mal ein Beispiel was man mit Infernal Robotics und KAS Mod so machen kann.
Sehr geile Mods, wie ich finde..:

PZr-3HwVx4c

Duke49th
27.10.2013, 12:30
Sehr coole Mods, Kethane Mod und der Textur Mod:

DsGNluM0-EQ

Duke49th
06.11.2013, 23:56
Das erwartet uns in Patch 0.23 - der hoffentlich noch ein paar Wochen dauern wird^^


Hi,


It’s time to talk about our goals for the next update. As you all know, we’re on a major push to develop Career Mode, but after a release as large as 0.22 was, we needed to have an update to catch up on all the stuff we’ve added, fix bugs and revisit some of the features in the last update. This is all so we can start off the next big thing on Career Mode with a game that’s as stable and polished as we can make it.


http://i.imgur.com/n1p3AYD.png



So these are our main goals for 0.23:

* All-Around Optimizations
We’re going through each line of game code and making sure things are getting done as efficiently as possible. We’re also optimizing the asset loaders to reduce loading times, and upgrading to the latest version of Unity, to take advantage of all its new tweaks and fixes.

* The Science Archives
Collecting scientific data isn’t just about advancing the tech tree. The Science Archives will be a new section on the R&D Facility, which lets you review all the data you’ve accumulated to date. This is your library to view all the knowledge you’ve gathered for Kerbalkind. Also, this overview should help plan future missions.

* Tweakables
This long-awaited feature is finally coming with this update. Tweakables will allow you to open a context menu for each part during construction. This allows for unprecedented freedom in design and setup of a spacecraft. Want your wingtip control surfaces to act only as ailerons? Or your landing gear to start deployed or retracted, or to make some of them steerable? Tweakables will allow for all that, plus many other adjustments.

* Science Revisited
We too have been playing the newly-implemented Career Mode, and taking in all the feedback from the community. We are changing a few things to make Science much more interesting:
* The Transmission logic is being redone, so no matter how many batteries you’ve got, you won’t be able to max out a subject by just using antennas.
* We’re also changing the way experiments allow being reset, so don’t get too attached to those endlessly-repeatable experiments.

* Science Lab Module
If getting the data back to the labs is not an option, you’ll now be able to get the lab itself to the data instead. With antennas not able to max out a subject anymore, the Lab Module will allow you to increase the max amount of science you get from transmitting, by giving your crews a way to run tests and analyze the experiment results ‘in the field’, before beaming it back home. Don’t expect this to be a compact piece of equipment though. In fact, not many parts are larger than the Lab at the moment.

* EVA Data Transport
With new ways to process experiment data, we’re also going to need new ways to move it around. EVAs will now be able to collect and store not only their own experiments, but also collect data from other modules and data containers, including other Kerbals on EVA.

* Quite a lot of other stuff
Overhauled UIs, 3D Mouse Support, Monopropellant-powered EVAs, Steerable landing gear, Secondary propellants for engines, more Biomes, and of course, hunting down some of the most critical long-standing bugs… The list goes on.

So these are our highlights. As always, these topics are our goals for the next release, and do not imply a commitment on our part to deliver them. If something doesn’t make it in time, we’ll push it back, and conversely, we could even end up adding stuff that’s not on this list, so the bottom line is, we aren’t writing this in stone. ;)

Stay tuned for more news as we develop them.

Happy Launchings!

Cheers

burns
09.12.2013, 19:11
Gestern Abend große Internetkrise gehabt ... ging natürlich kein einziges Game, ausser der Kerbal Demo :ugly:


Behold, The Conquerer of Mün!

http://kepfeltoltes.hu/131209/72892872kerbalism1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/131209/kerbalism2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Und wäre der scheiss Steinklumpen nicht in die falsche Richtung orbitiert hätt ich ihn sogar getroffen :D

Duke49th
09.12.2013, 20:49
:D :wave: :daumen:

Dachte es ist dir zu kompliziert? Aber freut mich....wobei die Demo ja echt grauselig ausschaut^^ Wusste garnicht mehr das es mal so ausgesehen hat...

burns
10.12.2013, 18:31
Kannu nich lesn?
Demo (unkompliziert) + Alternativlosigkeit = Kerbal! :burns:

Duke49th
10.12.2013, 19:02
Kannu nich lesn?

Demo (komplisiert) + Merkel = Marble! http://forums.ratedesi.com/images/smilies/gfightsmiley.gif





Doch doch..ganz unmissverständlich :trill:

Duke49th
18.12.2013, 01:49
0.23 ist raus.

Was mich persönlich anbelangt, leider keinerlei Performancezuwachs. Jedenfalls nicht merklich. Vielleicht wenn ich mit fraps genau messe. Aber schon 100 Teile lassen es unter 25fps fallen.

Wenn die Mods alle wieder up to date sind, kann ich meine größte Rakete mit 213 Teilen starten. Dann sehe ich genau ob es mir im Endeffekt was gebracht hat.

Das Update selbst ist gut. Viele Neuigkeiten. Aber der groß angekündigte Performancezuwachs ist bei mir leider ausgeblieben. Tja..scheisse mit AMD CPU&GPU^^ Wir sind fast immer die gearschten bei Spieleherstellern. (So kommts mir jedenfalls vor)

Was ich aber gerade auf meinen zweiten Monitor beim Schreiben sehe lässt mich aber gerade innerlich abspritzen :D

* [Windows-Only] 6-DOF Device Support:
- 6-DOF input devices such as the Space Navigator are now supported both as camera and flight controllers.
- Scroll Lock will toggle the device mode in flight.
- Due to driver limitations this is a Windows-only feature for now. We're ready to implement support in OSX and Linux as soon as those drivers become available.

Direkt mal TrackIR anstöpseln :D

Moerderhoschi
17.04.2014, 23:51
Minmus arrival
http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450667408520771004/F847CE11F4AD1BD32B0CF6C719B9053C4755A755/800x.resizedimage (http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450667408520771004/F847CE11F4AD1BD32B0CF6C719B9053C4755A755/)

low gravity on Minmus, thats fun :-)
http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450667408520763802/CC63EC04AA113BDA69C55EA49CBB0483151598FC/800x.resizedimage (http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450667408520763802/CC63EC04AA113BDA69C55EA49CBB0483151598FC/)

http://cloud-3.steampowered.com/ugc/450667408520752945/806F742C8F5C34DF1D0076066C31D4795C8121F7/800x.resizedimage (http://cloud-3.steampowered.com/ugc/450667408520752945/806F742C8F5C34DF1D0076066C31D4795C8121F7/)

Moerderhoschi
17.04.2014, 23:52
return home after minmus visit
http://cloud-3.steampowered.com/ugc/450667408520739717/569208CFCBB54D9CD3F97B0DDB20C8244D550DE6/800x.resizedimage (http://cloud-3.steampowered.com/ugc/450667408520739717/569208CFCBB54D9CD3F97B0DDB20C8244D550DE6/)

http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450667408520730326/BED67E6B5C1A800240ED14C1A19271F3A0B6849C/800x.resizedimage (http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450667408520730326/BED67E6B5C1A800240ED14C1A19271F3A0B6849C/)

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/450667408520722298/65F1D347E5EBE790402119E6188DC8FF6ABAC257/800x.resizedimage (http://cloud-2.steampowered.com/ugc/450667408520722298/65F1D347E5EBE790402119E6188DC8FF6ABAC257/)

Moerderhoschi
17.04.2014, 23:53
on the way to the sun
http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450667408520715481/B90C5F3C1EAAA34BF44E8A6832F721F7A4F31E10/800x.resizedimage (http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450667408520715481/B90C5F3C1EAAA34BF44E8A6832F721F7A4F31E10/)

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http://cloud-2.steampowered.com/ugc/450667408520697367/8EDCF8B0D10CD6464EE5C80EC5EA5AB14178813E/800x.resizedimage (http://cloud-2.steampowered.com/ugc/450667408520697367/8EDCF8B0D10CD6464EE5C80EC5EA5AB14178813E/)

Moerderhoschi
17.04.2014, 23:54
Sun flyby
http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450667408520706588/F34B431CBF36A43F005B5AFFA3162C7947FF480E/800x.resizedimage (http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450667408520706588/F34B431CBF36A43F005B5AFFA3162C7947FF480E/)

http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450667408520701619/B891C85ED110F425F9190F64B604EECA27485901/800x.resizedimage (http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450667408520701619/B891C85ED110F425F9190F64B604EECA27485901/)

http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450667408520670688/85CC0B556601E7167DA364A046FD7543367602B5/800x.resizedimage (http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450667408520670688/85CC0B556601E7167DA364A046FD7543367602B5/)

Moerderhoschi
02.05.2014, 18:10
http://cloud-2.steampowered.com/ugc/450668507817692894/3090AEF73C035151090CE24B48C46D07F816A8DF/800x.resizedimage (http://cloud-2.steampowered.com/ugc/450668507817692894/3090AEF73C035151090CE24B48C46D07F816A8DF/)

http://cloud-3.steampowered.com/ugc/450668507817699780/49F571F01D1F3AED8D283C2B9330B9D5344C9728/800x.resizedimage (http://cloud-3.steampowered.com/ugc/450668507817699780/49F571F01D1F3AED8D283C2B9330B9D5344C9728/)

http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450668507817703910/C16FB15E5F7A6A25E5A7F71386673F4AFAE045AA/800x.resizedimage (http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450668507817703910/C16FB15E5F7A6A25E5A7F71386673F4AFAE045AA/)

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/450668507817708618/BBF11E37B94C6B11771A8EDA392D05B41B5759F5/800x.resizedimage (http://cloud-2.steampowered.com/ugc/450668507817708618/BBF11E37B94C6B11771A8EDA392D05B41B5759F5/)

Moerderhoschi
02.05.2014, 18:10
http://cloud-3.steampowered.com/ugc/450668507817713409/3796C16B1A797AC0F94F43577AEDC29A408F912B/800x.resizedimage (http://cloud-3.steampowered.com/ugc/450668507817713409/3796C16B1A797AC0F94F43577AEDC29A408F912B/)

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/450668507817717032/507E0DD1488E1738A2486CDE1E79F8EE768FD324/800x.resizedimage (http://cloud-2.steampowered.com/ugc/450668507817717032/507E0DD1488E1738A2486CDE1E79F8EE768FD324/)

http://cloud-3.steampowered.com/ugc/450668507817720923/AF0BCA11514D51288E0289B9F6690F2D75A395BB/800x.resizedimage (http://cloud-3.steampowered.com/ugc/450668507817720923/AF0BCA11514D51288E0289B9F6690F2D75A395BB/)

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/450668507817724858/BB224B2AA5A82BC21597E8E256935A7D0D8D369F/800x.resizedimage (http://cloud-2.steampowered.com/ugc/450668507817724858/BB224B2AA5A82BC21597E8E256935A7D0D8D369F/)

Moerderhoschi
02.05.2014, 18:10
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Moerderhoschi
02.05.2014, 18:10
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Moerderhoschi
02.05.2014, 18:10
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Moerderhoschi
02.05.2014, 18:11
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Moerderhoschi
02.05.2014, 18:11
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Moerderhoschi
02.05.2014, 18:11
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Moerderhoschi
02.05.2014, 18:11
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Moerderhoschi
02.05.2014, 18:11
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Duke49th
23.05.2014, 08:45
Sehe ich ja jetzt erst^^

Wat en Streber, hat er schon alles erforscht :D

http://i.imgur.com/Dw48rS7.gif

burns
23.05.2014, 15:44
Und das alles aus ner Mission die beinahe voll in den Spacegraben gefahren wäre :ugly:

[HSP] NoFu
26.05.2015, 20:11
burns, sorry, das ich den KSP-Fred erneut ausgrabe ABER das Spiel ist erwachsen geworden und aktuell in der Ver. 1.02 zu haben.

Hoschi & Duke: Seid noch noch dabei? Falls ja, wie ist der aktuelle Stand bei Euch?

Duke49th
26.05.2015, 20:25
Hin und wieder probiere ich mich daran. :)

Karriere mit Forschung UND Geld ist aber nicht einfach^^ (Zumindest war sie es nicht...)

Ich müsste mir mal die neue Version laden. Ich habe hier noch 0.9.0

Moerderhoschi
26.05.2015, 22:34
Ist bei mir schon ne ganze weile her als ich KSP angestartet habe. Kann also leider net viel zum aktuellem Stand des Games sagen.

Zuletzt gestartet: 17.12.2014

erforscht hatte ich damals aber schon alles

http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/450668507817842499/65BB0EA37C5B4298510DE92F59C020CB61DBBD63/800x.resizedimage (http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/450668507817842499/65BB0EA37C5B4298510DE92F59C020CB61DBBD63/)

gruß
hoschi

[HSP] NoFu
27.05.2015, 08:37
Von Ver. 0.9 zu Ver. 1.02 scheint sich aber echt ne Menge getan zu haben.
Scheinbar wurde sehr sehr viel überarbeitet:

MuChnmkYeyU