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Alt 18.10.2012, 10:00   #4 (permalink)
Numrollen
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Im offiziellen Forum hat nun Bullet Purveyor geholfen und das ganze FoV Zeugs bissl erklärt und wie die Berechnung ausfällt. Vielen Dank dafür nocheinmal auch wenn es leider nicht alle meine Probleme löst. Habe immernoch Streckung auf L/R Monitor und die Grafik schaut immernoch aus als hätte ich meine alte 8800GT am laufen.

Hier sein etwas generfter Post

Zitat:

Since you clearly didn't even bother to read up on the subject you shouldn't really expect any help.
Anyways. I calculated the fov values for you so you, or anyone else who wonder about this, can enjoy some proper multi screen gaming without the stretched picture.

With res 5760x1080 and a desired fov of 90, you get a vertical fov of 22 degrees which is 0.38 radians. So your fovTop value should be: fovTop=0.38;

To figure out how many degrees your fov value is, use this fov calculator: http://www.rjdown.co.uk/projects/bfb...calculator.php
If you use Bezel correction, remember to put in correct resolution numbers.
To convert degrees into radians, simply type 'xx degrees in radians' in google. ( xx = degrees from fov calculator)

Divide fovtop by the last number(9) in your aspect ratio (48:9) and multiply with the first(48). 0.38 / 9 = 0,42
0,42 * 48 = 2.03 That is your fovleft value: fovLeft=2.03;

Add those two values to your '*yournickname*ArmA2OAProfile' text file in the 'arma 2 other profiles' folder in my documents.
When you enter the advanced video options in game, your aspect ratio should read 'custom'. Do not change that to any of the default values.

If you add bezel correction or want wider/narrower fov, you need to recalculate your fov values.

Ich habe die Berechnung etwas genauer gemacht da die Menüs leicht dünner geworden sind. Ich schätze man kommt zu 99,9% an die genaue Einstellung damit ran:

Auflösung: 5760x1080 bei Fov90=>

fovTop=0.38397244;
fovLeft=2.047853;
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