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Alt 21.06.2009, 22:04   #1 (permalink)
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Standard Signaturen...

Ich hab ein Problem,

machne leute, die bei den signaturen entweder zeitüberschreitung oder ne falsche haben,

werden verbannt,

welcher eintrag muss aus der CFG raus?

danke
__________________

Kochleffel ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 22.06.2009, 08:39   #2 (permalink)
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Poste ma deine server.cfg.
.kju ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 22.06.2009, 10:43   #3 (permalink)
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// some ArmA specific stuff - signature verification
onUnsignedData = "kick (_this select 0)"; // unsigned data detected
onHackedData = "ban (_this select 1)"; // tampering of the signature detected
onDifferentData=""; // data with a valid signature, but different version than the one present on server detected
__________________

Kochleffel ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 22.06.2009, 12:55   #4 (permalink)
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Wie kommst du drauf, dass sie gebant werden?
.kju ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 22.06.2009, 23:54   #5 (permalink)
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weil ich mal gebannt wurde "Signaturverlust" oder "zeitüberschreitung"
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Kochleffel ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 23.06.2009, 06:27   #6 (permalink)
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Zitat:

onHackedData = "kick (_this select 1)"; // tampering of the signature detected

Stell das so testweise um.
.kju ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 24.06.2009, 12:46   #7 (permalink)
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PHP-Code:
//
// server.cfg
//
// comments are written with "//" in front of them.



// GLOBAL SETTINGS
hostname="[DAO]Public =2= PVP!  ";    // The name of the server that shall be displayed in the public server list
password="";                        // Password for joining, eg connecting to the server
passwordAdmin="XXX";                    // Password to become server admin. When you're in Arma MP and connected to the server, type '#login xyz'
reportingIP="armedass.master.gamespy.com";        // This is the default setting. If you change this, your server might not turn up in the public list. Leave empty for private servers
logFile="server_console.log";            // Tells ArmA-server where the logfile should go and what it should be called



// WELCOME MESSAGE ("message of the day")
// It can be several lines, separated by comma
// Empty messages "" will not be displayed at all but are only for increasing the interval
motd[]={
    
"""""""""""""""""",
    
"Willkommen auf dem DAO  Server",
    
"Ab aufs Teamspeak!",
    
"Wir suchen Member!! ",
    
"Visit www.die-amokossis.de !",
    
"Join us NOW!!!",
"Voting is Enabled!!",
"Teamspeak ===die-amokossis.de:8767===",
    
"",
    
"Viel Spass",
    
};
motdInterval=5;                        // Time interval (in seconds) between each message



// JOINING RULES
checkfiles[]={                        // Checks if these files are equal to the servers files. If one or more is not, player will be kicked from server
    
"HWTL\dta\data3d.pbo",
    
"dta\data3d.pbo"
};
maxPlayers=64;                        // Maximum amount of players. Civilians and watchers, beholder, bystanders and so on also count as player.
kickDuplicate=0;                    // Each ArmA version has its own ID. If kickDuplicate is set to 1, a player will be kicked when he joins a server where another player with the same ID is playing.
verifySignatures=1;                    // Verifies the players files by checking them with the .bisign signatures. Works properly from 1.08 on
equalModRequired=0;                    // If set to 1, player has to use exactly the same -mod= startup parameter as the server.



// VOTING
voteMissionPlayers=1;                      // Tells the server how many people must connect so that it displays the mission selection screen.
voteThreshold=0.33;                    // 33% or more players need to vote for something, for example an admin or a new map, to become effective



// INGAME SETTINGS
disableVoN=0;                        // If set to 1, Voice over Net will not be available
vonCodecQuality=10;                    // Quality from 1 to 10
persistent=0;                        // If 1, missions still run on even after the last player disconnected.



// SCRIPTING ISSUES
onUserConnected="";                    // self-explaining
onUserDisconnected="";
doubleIdDetected="";
regularCheck="";

// some ArmA specific stuff - signature verification
onUnsignedData "kick (_this select 0)"// unsigned data detected
onHackedData "ban (_this select 0)"// tampering of the signature detected
onDifferentData=""// data with a valid signature, but different version than the one present on server detected
BattlEye=0//Server to use BattlEye system
MaxCustomFileSize=0;
// MISSIONS CYCLE (see below)
class Missions
{
}; 
also als es so war auf dem PVP server, war die ban.txt mit 10 leuten voll.

ich wurde im Teamspeak angesprochen das er gebannt wurde und wissen wollte wieso er gebannt wurde bzgl. signatur usw.
__________________

Kochleffel ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 24.06.2009, 13:12   #8 (permalink)
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Benutzerbild von WickerMan
 
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@Kochleffel Nicht schlecht! Aber wie kann man den VopSound mit einbinden, zumindest sollte man nich wegen dem gekickt werden.

Für ein Beispiel wäre ich Dankbar!
WickerMan ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 24.06.2009, 13:15   #9 (permalink)
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Dann muss du den Server key von der Vopsound in das keys Verzeichnis auf den Server packen und bisign keys der einzelnen .pbo in das Addon Verzeichnis deiner Vopsound mod auf deinen Rechner
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Ikolium für einen armen Mann

Wer zu erst schießt verrät seine Position an die anderen
deralky ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 24.06.2009, 13:45   #10 (permalink)
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checkfiles[]={ // Checks if these files are equal to the servers files. If one or more is not, player will be kicked from server
"HWTL\dta\data3d.pbo",
"dta\data3d.pbo"
};

checkfiles[]={}; // VERALTET
.kju ist offline   Mit Zitat antworten
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