Armed-Assault.de Twitter


Mods & Addons Behind the Scenes

Antwort
 
Themen-Optionen Ansicht
Alt 28.09.2008, 02:31   #141 (permalink)
10 Jahre hx3
5000 Beiträge10.000 Beiträge15.000 Beiträge
 
Benutzerbild von burns
 
Registriert seit: 13.04.2003
Ort: Monerica
Alter: 41
Beiträge: 32.969
Standard

Zitat von modEmMaik Beitrag anzeigen

Lieder hat sich doch noch ein kleiner Fehler durchgeschmuggelt:
Die Bewegungsachse für den Ammo-Belt war leider in der falschen Selektion, sprich, der Ladegurt hat in Blickrichtung nach rechts und liks nicht korrekt bewegt.

Updated T-72 NSV WIP

Mach dir nix draus. Ist beim standard BIS PK nach zig Patches immernoch der Fall wenn ich mich recht entsinne
__________________

burns ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 29.09.2008, 11:01   #142 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Registriert seit: 09.01.2008
Beiträge: 1.599
Standard

Zitat von burns Beitrag anzeigen

Mach dir nix draus. Ist beim standard BIS PK nach zig Patches immernoch der Fall wenn ich mich recht entsinne

Jo, bei mir dreht sich auf den Fahrzeugen kein einziger Munitionsgurt, obwohl in der Model.cfg entsprechende Eintraege vorhanden sind. Die sind zum Teil allerdings recht schraeg und beziehen sich auf Elemente, die es derzeit in ArmA anscheinend nicht gibt (Fahrzeug "reload" mit Verweis auf die Waffe... zumindest hat sich da bei mir noch nie was geruehrt).

Ich glaube die Definitionen basieren auf etwas, das erst noch eingebaut werden muss. Meine Eventhandler-Eintraege stossen die gleiche Animation an, aber halt erst durch das entsprechende MaingunRecoil.sqf Skript.
modEmMaik ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 02.10.2008, 10:44   #143 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Registriert seit: 09.01.2008
Beiträge: 1.599
Standard

Dank Tatsun weiss ich jetzt wo ich den Nebelwerfer als Waffe herkriegen kann.

Muss nur noch die Zeit finden mich damit spielen zu können, sollte aber in den nächsten Tagen gehen.

mike
modEmMaik ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 04.10.2008, 13:29   #144 (permalink)
Newbie
 
Registriert seit: 13.04.2003
Ort: Hannover
Beiträge: 1
Icon5

@modEmMaik

warum wird dein m1 abrams so schwarz nach der zerstörung ??? muss man da was in der config.cpp oder in der modell.cfg ändern ???
__________________
[color=black]<u>Dein HX3-Team</u></span>

Lima - [color=purple]Designer Webdesign</span>
anders^on - [color=purple]Designer Webdesign</span>
xezon - [color=blue]Administrator Foren</span>
AtomicHX3 - [color=red]Programmierer Webdevelopment</span> &amp; [color=green]Organisation</span>
TheLoner - [color=red]Programmierer Anwendungsentwicklung</span>
amaris ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 04.10.2008, 17:43   #145 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Registriert seit: 09.01.2008
Beiträge: 1.599
Standard

Zitat von amaris Beitrag anzeigen

@modEmMaik

warum wird dein m1 abrams so schwarz nach der zerstörung ??? muss man da was in der config.cpp oder in der modell.cfg ändern ???

Eigentlich ist er genauso schwarz wie der M1A1 nach Zerstörung. Die Damage-Textur wird aus den Fahrzeug-Shadern plus einem "Zerstörungsmuster" generiert.
Und das sollte eigentlich genauso wie beim BI-M1A1 sein... oder die haben da was daran gedreht, ohne mir bescheid zu sagen

Was neues gibt's auch:
Dank Tatsun hab' ich endlich mitgekriegt, wie man den Smokerlauncher als Waffe definieren kann.

Jedoch bleibt bei mir der Muzzle-Rauch des Granatwerfers, den ich als Fake benutze. Weiss einer, wie ich den wegkriege? Ich habe schon probiert den Launcher von der Dshkm abzuleiten, aber da kriege ich den Muzzleflash. Von der Mgun abgeleitet kriege ich wieder den Rauch und vom Missilelauncher kriege ich den Rauch von den "Fake-Raketen" Projektilen.

DL-Link T-72 NSV + Smokelauncher by zShare

Mercy,
mike

Geändert von modEmMaik (04.10.2008 um 20:15 Uhr).
modEmMaik ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 01.02.2009, 17:58   #146 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Registriert seit: 09.01.2008
Beiträge: 1.599
Icon11

So, nun endlich die binärisierten Versionen des M1Abrams/M1A1 und T-72 NSV inclusive replacement-Configs für die BI-Tanks

DL-Link M1A1/M1Abrams by zShare
DL-Link T-72 NSV by zShare

Zitat:

Smurfclan M1 Abrams "style" addon V. 0.9

required addons: Extended_Eventhandlers Solus & Killswitch (Extended eventhandlers (xeh) - Addons, Mods, Files, Missions, Scripts, Demo's, Patches)

mission addon name: "smurfCM1Abrams_001"
Mission editor's container: "SmurfC"
smurfCM1Abrams
smurfCM1A1

New Festures:
- OFP interrior
- Damage section textures
- Optional M1A1 replacement config

Main Features:
- M1 Abrams "style" M1A1 tank model incl. WGL armor definition
- Custom texture ("1_co_cust","2_co_cust","3_co_cust". Usual texture areas 0,1,2)
- Numbers ("num1","num2","num3". Usual texture areas 3,4,5)
- Flag section ("u_flag". Usual Texture area 6)

Numbers can be accessed via the \smurfCM1Abrams\assignNumber.sqf script (e.g. using an init like this: test=[this, 123] execVM "\smurfCM1Abrams\assignNumber.sqf"; see example Mission for more examples).
------------------------------------------------------------------------------------
M1A1 Replacement Config smurfcm1abrams_bi_repl
required addons: "smurfCM1Abrams_001", "Extended_EventHandlers"

Main Features:
-Replacement config for BI's M1A1 (MP enabled)



model & config. by modEmMaik & Mateck

Config includes material / armor values from OFP-WGL mod.
Model is based completely on "BI Vehicles and weapons sample" models.


Smurfclan T72A NSV

required addons: Extended_Eventhandlers Solus & Killswitch (Extended eventhandlers (xeh) - Addons, Mods, Files, Missions, Scripts, Demo's, Patches)

mission addon name: "SmurfC_T72_NSV"
Mission editor's container: "SmurfC"
smurfct72_nsv

New Festures:
- OFP interrior
- Damage section textures
- Optional T-72 replacement config

Main Features:
- ERA plate and NSV model (Credits to Sigma-& and RHS for barell textures and model)
- Sounds from Aaron Ash's RealMBT addon
- Driver Hatch, but immited view due to drivers position
- Increased structural armor
- Custom Texture ready (1_co_cust section)
- Numbers ready ("num1","num2","num3". Usual texture areas 3,4,5)
- Flag ready ("u_flag". Usual Texture area 6)
------------------------------------------------------------------------------------
mission addon name: "SmurfC_T72_NSV_repl"
required addons: "SmurfC_T72_NSV", "Extended_EventHandlers"

Mission editor's container: "SmurfC"
smurfct72_nsv_repl

Main Features:
-Converted turret blow script (Original script from Sebastian Muller's BTR-T)
-Custom Texture ready (1_co_cust section via setObjectTexture [0,<yourTexture>]);
-Numbers script (default random, user-syntax: [this, <number>] execVM "\smurfct72_nsv_repl\assignNumber.sqf");
-Side-Flag section (u_flag section via setObjectTexture [4,<yourTexture>]);
------------------------------------------------------------------------------------
T-72 Replacement Config smurfct72_nsv_bi_repl
required addons: "SmurfC_T72_NSV_repl", "Extended_EventHandlers"

Main Features:
-Replacement config for BI's T72 (MP enabled) / not included: turret blow script

model & config. by modEmMaik & Mateck

Model is based completely on "BI Vehicles and weapons sample" models and an OFP tank created by Sigma-6.

Credits to:
Roberrt Ash for his sounds
Burns, WGL.Q and King Homer @hx3.de for their support and material
Mateck @http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi for custom skin invention and support
Sebastian Muller for the same invention for OFP custom skins
Maruk, Urki and Loneship crCTI clan @smurfclan.org for ideas, support and beta tests
T_bone, CameronMcDonald, hamis, Gedis, A.T.R.F. special: Marijus plus all the others @http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi for tests, photos and suggestions
Rellikki (http://www.rellikki.armaholic.net/)
piranha-dl (denny b. alles für euch!)
Vilas (http://ofp.gamepark.cz/_hosted/vilas/)
WGL mod team (OFP WarGames MOD: News) for their great mod
ACE team (ACE), successors of the former WGL team
Solus & Killswitch for their Extended_Eventhandlers implementation
BI (ArmA: Armed Assault) for their sample models

Disclaimer: I tried to get in contact with Aaron Ash (mail, PM and thread on BI-forums) about permissions for sounds, but got no reply yet.

have fun and good luck,
modEmMaik



modEmMaik ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 02.02.2009, 13:52   #147 (permalink)
10 Jahre hx3
5000 Beiträge
 
Benutzerbild von INNOCENT&CLUELESS
 
Registriert seit: 16.11.2006
Ort: Paris-Rom-Erkner
Alter: 53
Beiträge: 6.205
Standard

Geil...Geil....supergeil!

Endlich sehe ich wieder wo mein (Titten-) Magazin und die Wischtücher hingeplumst sind als wir über den Buckel fuhren (oder wars doch ne IED?).
__________________
INNOCENT&CLUELESS ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 04.02.2009, 17:58   #148 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Registriert seit: 09.01.2008
Beiträge: 1.599
Icon6

Was Du immer wieder mitnimmst...

Aber ich hab' mal was zum testen: PR-Version des konvertierten Ukraine Mod T-55

Eigentlich funktioniert alles, jedoch war es immer ein Problem, dass die Nummern bei einem Save / Load weg waren, oder bei den anderen Tanks gleich der ganze Tank "super getarnt" war incl. Romulanisches Tarnfeld

Daher hab' ich mal die Skripte überarbeitet und bräuchte Aussagen über Lags und ob es sicher funktioniert.

Im Paket sind zwei optionale Files. Einer enthält ein Replacement für den RACS T-72, der ander ist ein "retex-Package", mit dem community Retextes einfach eingefügt werden können (derzeit enthält es nur gegraute Texturen).

Download-Link PreRelease Version T-55 by zShare

p.s.: Die ist keine neue Superwaffe
Daher probiert es besser nicht euch damit einem M1A1 gegenüberzustellen. Ebenso ist alles was fliegt damit nicht zu attackieren. Und um schon mal vorzugreifen: Nein, ich baue keine Dshkm drauf

Zitat:

Smurfclan Ukraine T-55

required addons: Extended_Eventhandlers Solus & Killswitch (Extended eventhandlers (xeh) - Addons, Mods, Files, Missions, Scripts, Demo's, Patches)

mission addon name: "smurfc_t55"
Mission editor's container: PirSmurfC_ERA_110_Armor ("SmurfC")
smurfc_t55

Main Features:
- Converted OFP model by ukraine mod (pub release permission given by CYXAPNK @BI-Forums)
- OFP interrior
- Damage section textures
- Optional T-72 RACS replacement config
- Enginesound by hamis @BI_Forums (pub release permission given by hamis @BI-Forums)
- Sounds from Aaron Ash's RealMBT addon
- Driver Hatch, but immited view due to drivers position
- Custom Texture ready (1_co_t55, 2_co_t55, 3_co_t55, flag_t55 section)
- Numbers ready ("num1_t55","num2_t55","num3_t55". Usual texture areas 3,4,5)
- Ammunition values related to OFP's WGL values

Issues:
Sometimes the wheels pop through the tacks, when driving over some stones / walls etc.
Random Numbers disapperar after mission reload of a save state
------------------------------------------------------------------------------------
mission addon name: "SmurfC_UKR_T55_BI_repl"
required addons: "smurfc_t55", "Extended_EventHandlers"

Mission editor's container: "Armor"
T72_RACS

Main Features:
-Replacement config for BI's T72_RACS (MP enabled)
-M119 used as Maingun because of replacement limmitations
------------------------------------------------------------------------------------
mission addon name: "SmurfC_UKR_T55_custom"
required addons: "smurfc_t55", "Extended_EventHandlers"

Custom texture T-55
Simply replace the included textures by your own.
Issues:
Sometimes the wheels pop through the tacks, when driving over some stones / walls etc.
Random Numbers and custom texture disapperar after mission reload of a save state


model & config. by Ukraine Mod (Forum Link. ???????? ????? - ?????? AAU )

Credits to:
Ukraine mod, special CYXAPNK for OFP model permission
hamis for his engine sound
Roberrt Ash for his sounds
Raedor @hx3.de for the MP-conpatible numers
Burns, WGL.Q and King Homer @hx3.de for their support and material
Mateck @http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi for custom skin invention and support
Sebastian Muller for the same invention for OFP custom skins
Maruk, Urki and Loneship crCTI clan @smurfclan.org for ideas, support and beta tests
T_bone, CameronMcDonald, hamis, Gedis, A.T.R.F. special: Marijus plus all the others @http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi for tests, photos and suggestions
Rellikki (http://www.rellikki.armaholic.net/)
piranha-dl (denny b. alles für euch!)
Vilas (http://ofp.gamepark.cz/_hosted/vilas/)
WGL mod team (OFP WarGames MOD: News) for their great mod
ACE team (ACE), successors of the former WGL team
Solus & Killswitch for their Extended_Eventhandlers implementation
BI (ArmA: Armed Assault) for their sample models

Disclaimer: I tried to get in contact with Aaron Ash (mail, PM and thread on BI-forums) about permissions for sounds, but got no reply yet.

have fun and good luck,
modEmMaik


Geändert von modEmMaik (15.09.2009 um 20:13 Uhr).
modEmMaik ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 04.02.2009, 19:09   #149 (permalink)
10 Jahre hx3
5000 Beiträge10.000 Beiträge15.000 Beiträge
 
Benutzerbild von burns
 
Registriert seit: 13.04.2003
Ort: Monerica
Alter: 41
Beiträge: 32.969
Standard

Der is totaaaal porno!
__________________

burns ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 05.02.2009, 05:44   #150 (permalink)
Newbie
 
Benutzerbild von CYXAPNK
 
Registriert seit: 04.02.2009
Ort: Ukraine, Kyiv
Beiträge: 1
CYXAPNK eine Nachricht über ICQ schicken CYXAPNK eine Nachricht über Skype™ schicken
Standard

Thanks for T-55 and Oplot! I have some propositions about Ukrainian armour, I'll write you via PM when my computer will be ok(now its being repaired).
__________________
War never been so much fun...(Cannon Fodder(c))
CYXAPNK ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 05.02.2009, 11:27   #151 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Registriert seit: 09.01.2008
Beiträge: 1.599
Standard

Thanks CYXAPNK. I will see what I can do, but the T-84 is a red hammer productions tank by Sigma-6, so each modification / release must be requested to shadow NX. But when the scripts perform correct, I plan an updated version of this tank, too.

CYXAPNK ist der Leader des Ukraine Mod, aus dessen Schaffen auch der konvertierte T-55 stammt.

Leider hab' ich feststellen müssen, dass ich in den Nummern wieder mal was verbockt habe. Die erste und die letzte Stelle ist immer die gleiche Nummer. Ich hab's bei mir schon mal gefixed, werde aber noch weitere Bugs abwarten, bis ich die fixed Version release.
modEmMaik ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 05.02.2009, 16:28   #152 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Registriert seit: 09.01.2008
Beiträge: 1.599
Icon13

Leider haben crCTI-Tests ergeben, dass im Addon noch was tierisch in der Schräglage hängt. ArmA verbraucht 70 MB mehr Ram und ArmA stürzt ab.

Ich muss gucken, woran das liegt...
modEmMaik ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 05.02.2009, 17:05   #153 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Registriert seit: 12.06.2006
Beiträge: 1.252
Standard

im Addon?

=> T55?

oder M1/T72 mit interiors?
.kju ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 05.02.2009, 17:52   #154 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Registriert seit: 09.01.2008
Beiträge: 1.599
Standard

Zitat von WGL.Q Beitrag anzeigen

im Addon?

=> T55?

oder M1/T72 mit interiors?

Ich hatte den T-55 drin. Aber jetzt ist mir meine Kiste auch ohne jedes Addon weggezwischert wegen Speichermangel...

Und der Arma-Server sagt mir gekicked wegen Battleeye

Aber definitiv muss ich beides nochmal auf meiner "grossen" Kiste durchtesten
modEmMaik ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 05.02.2009, 22:38   #155 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Registriert seit: 09.01.2008
Beiträge: 1.599
Icon10

So, ich hoffe mal endlich eine Lösung, sowohl für die "Ghosttanks", als auch für die fehlenden Nummern nach einem Save / Load gefunden zu haben.

Bei mir sind jetzt jedenfalls die Tests (SP save / load + crCTI) durchgelaufen, ich weiss nur nicht, ob alle connected Players die gleichen Nummern sehen, weil ich einen Offset zugepackt habe (für Warfare und CTI).

DL-Link converted Ukraine Mod T-55 pre Release Version 2 by zShare

Zitat:

Smurfclan Ukraine T-55

required addons: Extended_Eventhandlers Solus & Killswitch (Extended eventhandlers (xeh) - Addons, Mods, Files, Missions, Scripts, Demo's, Patches)

Resolved issues:
Numbers fixed at mission save / load
Added time-based offset for CTI / Warfare MP

mission addon name: "smurfc_t55"
Mission editor's container: PirSmurfC_ERA_110_Armor ("SmurfC")
smurfc_t55

Main Features:
- Converted OFP model by ukraine mod (pub release permission given by CYXAPNK @BI-Forums)
- OFP interrior
- Damage section textures
- Optional T-72 RACS replacement config
- Enginesound by hamis @BI_Forums (pub release permission given by hamis @BI-Forums)
- Sounds from Aaron Ash's RealMBT addon
- Driver Hatch, but immited view due to drivers position
- Custom Texture ready (1_co_t55, 2_co_t55, 3_co_t55, flag_t55 section)
- Numbers ready ("num1_t55","num2_t55","num3_t55". Usual texture areas 3,4,5)
- Ammunition values related to OFP's WGL values

Issues:
Sometimes the wheels pop through the tacks, when driving over some stones / walls etc.
------------------------------------------------------------------------------------
mission addon name: "SmurfC_UKR_T55_BI_repl"
required addons: "smurfc_t55", "Extended_EventHandlers"

Mission editor's container: "Armor"
T72_RACS

Main Features:
-Replacement config for BI's T72_RACS (MP enabled)
-M119 used as Maingun because of replacement limmitations
------------------------------------------------------------------------------------
mission addon name: "SmurfC_UKR_T55_custom"
required addons: "smurfc_t55", "Extended_EventHandlers"

Custom texture T-55
Simply replace the included textures by your own.
Issues:
Sometimes the wheels pop through the tacks, when driving over some stones / walls etc.


model & config. by Ukraine Mod (Forum Link. ???????? ????? - ?????? AAU )

Credits to:
Ukraine mod, special CYXAPNK for OFP model permission
hamis for his engine sound
Roberrt Ash for his sounds
Raedor @hx3.de for the MP-conpatible numers
Burns, WGL.Q and King Homer @hx3.de for their support and material
Mateck @http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi for custom skin invention and support
Sebastian Muller for the same invention for OFP custom skins
Maruk, Urki and Loneship crCTI clan @smurfclan.org for ideas, support and beta tests
T_bone, CameronMcDonald, hamis, Gedis, A.T.R.F. special: Marijus plus all the others @http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi for tests, photos and suggestions
Rellikki (http://www.rellikki.armaholic.net/)
piranha-dl (denny b. alles für euch!)
Vilas (http://ofp.gamepark.cz/_hosted/vilas/)
WGL mod team (OFP WarGames MOD: News) for their great mod
ACE team (ACE), successors of the former WGL team
Solus & Killswitch for their Extended_Eventhandlers implementation
BI (ArmA: Armed Assault) for their sample models

Disclaimer: I tried to get in contact with Aaron Ash (mail, PM and thread on BI-forums) about permissions for sounds, but got no reply yet.

have fun and good luck,
modEmMaik

So, und nun hau' ich mir erst mal ein Weissbier (Weizen) rein
modEmMaik ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 15.02.2009, 15:51   #156 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Registriert seit: 09.01.2008
Beiträge: 1.599
Standard

So, Zeit für die Finale Version: Converted Ukraine Mod T-55 PR v3 by zShare

Neu dazugekommen ist eine RACS-Version

Einige interne Strukturen wurden verändert, was jeoch keine direkte Auswirkung haben sollte.

Wenn keine Fehler mehr auftreten, währe ich über Hosts erfreut, auch wenn ich nicht mit allzu grossem Interesse an diesem Tank rechne.

have Fun,
mike

Zitat:

Smurfclan Ukraine T-55 PR-Version 3

required addons: Extended_Eventhandlers Solus & Killswitch (Extended eventhandlers (xeh) - Addons, Mods, Files, Missions, Scripts, Demo's, Patches)

New Features:
RACS-Version available, including textures

Resolved issues:
Numbers fixed at mission save / load
Added time-based offset for CTI / Warfare MP

mission addon name: "smurfc_t55"
Mission editor's container: PirSmurfC_ERA_110_Armor ("SmurfC")
smurfc_t55_o (OPFOR version)
smurfc_t55_g (RACS version)

Main Features:
- Converted OFP model by ukraine mod (pub release permission given by CYXAPNK @BI-Forums)
- OFP interrior
- Damage section textures
- Optional T-72 RACS replacement config
- Enginesound by hamis @BI_Forums (pub release permission given by hamis @BI-Forums)
- Sounds from Aaron Ash's RealMBT addon
- Driver Hatch, but immited view due to drivers position
- Custom Texture ready (1_co_t55, 2_co_t55, 3_co_t55, flag_t55 section)
- Numbers ready ("num1_t55","num2_t55","num3_t55". Usual texture areas 3,4,5)
- Ammunition values related to OFP's WGL values

Issues:
Sometimes the wheels pop through the tacks, when driving over some stones / walls etc.
------------------------------------------------------------------------------------
mission addon name: "SmurfC_UKR_T55_BI_repl"
required addons: "smurfc_t55", "Extended_EventHandlers"

Mission editor's container: "Armor"
T72_RACS

Main Features:
-Replacement config for BI's T72_RACS (MP enabled)
-M119 used as Maingun because of replacement limmitations
------------------------------------------------------------------------------------
mission addon name: "SmurfC_UKR_T55_custom"
required addons: "smurfc_t55", "Extended_EventHandlers"

Mission editor's container: PirSmurfC_ERA_110_Armor ("SmurfC")
t55_custom
Custom texture T-55
Simply replace the included textures by your own.
Issues:
Sometimes the wheels pop through the tacks, when driving over some stones / walls etc.


model & config. by Ukraine Mod (Forum Link. ???????? ????? - ?????? AAU )

Credits to:
Ukraine mod, special CYXAPNK for OFP model permission
hamis for his engine sound
Roberrt Ash for his sounds
Raedor @hx3.de for the MP-conpatible numers
Burns, WGL.Q and King Homer @hx3.de for their support and material
Mateck @http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi for custom skin invention and support
Sebastian Muller for the same invention for OFP custom skins
Maruk, Urki and Loneship crCTI clan @smurfclan.org for ideas, support and beta tests
T_bone, CameronMcDonald, hamis, Gedis, A.T.R.F. special: Marijus plus all the others @http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi for tests, photos and suggestions
Rellikki (http://www.rellikki.armaholic.net/)
piranha-dl (denny b. alles für euch!)
Vilas (http://ofp.gamepark.cz/_hosted/vilas/)
WGL mod team (OFP WarGames MOD: News) for their great mod
ACE team (ACE), successors of the former WGL team
Solus & Killswitch for their Extended_Eventhandlers implementation
BI (ArmA: Armed Assault) for their sample models

Disclaimer: I tried to get in contact with Aaron Ash (mail, PM and thread on BI-forums) about permissions for sounds, but got no reply yet.

have fun and good luck,
modEmMaik


Geändert von modEmMaik (15.09.2009 um 20:13 Uhr).
modEmMaik ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 20.02.2009, 10:06   #157 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Registriert seit: 09.01.2008
Beiträge: 1.599
Icon11 Open Bradley Project

Nachdem der ACE Mod jetzt ohne Bradley dasteht, habe ich mich daran gemacht, den OFP-Brad (incl. Interriors) zu konvertieren und in das "open source tank project" aufzunehmen.

Eine Alpha (unbinärisiert und ohne Shadow LOD und Materials) kann hier gezogen werden: DL-Link by zShare

Solltet Ihr vorhaben eine eigene Version zu Releasen, könnt Ihr das ohne Rückfrage und Credits machen. Einzige Bedingung ist, dass das releaste Addon nicht dieses vorhandene Addon beeinflusst, also eigene Config besitzt und ein anderes Verzeichnis benutzt.

Ich plane noch eine Beta mit Shadow-LOD und korrekten Damagehides plus verbesserte Animationen unbin zu releasen.
Danach kommt die binärisierte Final mit BLUFOR und RACS-Textur.

Have Fun,
mike

Zitat:

Smurfclan M2A2 Alpha-Version

required addons: none

mission addon name: "smurfc_m2a2"
Mission editor's container: PirSmurfC_ERA_110_Armor ("SmurfC")
smurfc_m2a2_b (BLUFOR version)
smurfc_m2a2_g (RACS version)

Main Features:
- Converted OFP model from oxygen samples
- OFP interrior
- Damage section textures
- Working dampers
- Merged textures for better performance and to ease retexes
- Lowered center of mass to prevent flip overs
- Custom Texture ready (1_co_m2a2, 2_co_m2a2, 3_co_m2a2, flag_m2a2 sections)
- Numbers ready ("num1_m2a2","num2_m2a2","num3_m2a2" sections)
- Vehicle values related to OFP's WGL values

Issues:
- Texture is OFP only
- Alpha does not include shadow LOD and bump/ specmaps.
- The animations for driver / gunner / commander should be improved
- Only OFP-textures are included

model & config. BI and modEmMaik

Credits to:
Burns, WGL.Q and King Homer @hx3.de for their support and material
Maruk, Urki and Loneship crCTI clan @smurfclan.org for ideas, support and beta tests
T_bone, CameronMcDonald, hamis, Gedis, A.T.R.F. special: Marijus plus all the others @http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi for tests, photos and suggestions
Rellikki (http://www.rellikki.armaholic.net/)
piranha-dl (denny b. alles für euch!)
Vilas (http://ofp.gamepark.cz/_hosted/vilas/)
WGL mod team (OFP WarGames MOD: News) for their great mod
ACE team (ACE), successors of the former WGL team
Solus & Killswitch for their Extended_Eventhandlers implementation
BI (ArmA: Armed Assault) for their sample models

have fun and good luck,
modEmMaik


Geändert von modEmMaik (15.09.2009 um 20:13 Uhr).
modEmMaik ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 21.02.2009, 09:42   #158 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Registriert seit: 01.12.2006
Ort: Bergen/Südheide
Alter: 45
Beiträge: 1.863
Standard

Wahnsinn modEmMaik !
Vorallem Klasse das Du Deine Addons der Masse frei zur Verfügung stellst!
KidDynamite ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 21.02.2009, 20:06   #159 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Registriert seit: 09.01.2008
Beiträge: 1.599
Standard

Thx Kid

Aber eigentlich ist dies sogar Bedingung für die Verwendung der BI-Samples. Desswegen hat auch Mateck seine MLOD's rausgerückt

Nun, Zeit für die Beta, bevor ich das Model noch verhunze...

Ich habe noch eine weitere Konfig dafür gemacht (Wepon config, Sounds, Texture replacement) und eine seeehr einfache BLUFOR und RACS-Textur mit reingepackt (Wheels und Gun sind von dieser Textur ausgenomen).

OS OFP Bradley DL-Link unbin version by zShare

Zitat:

Smurfclan M2A2 Beta-Version

required addons (for xxx_repl.pbo): Extended_Eventhandlers Solus & Killswitch (Extended eventhandlers (xeh) - Addons, Mods, Files, Missions, Scripts, Demo's, Patches)

Changes:
- Bumpmap for chassis added
- Replaced OFP tracks with ArmA M113 tracks
- Added BLUFOR and RACS skins (simple skins only)
- Added weapon config
- Added random numbers
- Added new sounds
- Reworked gunner / commander animations

------------------------------------------------------------------

mission addon name: "smurfc_m2a2"
Mission editor's container: PirSmurfC_ERA_110_Armor ("SmurfC")
smurfc_m2a2_b (BLUFOR version)
smurfc_m2a2_g (RACS version)

Main Features:
- Converted OFP model from oxygen samples
- OFP interrior
- Damage section textures
- Working dampers
- Merged textures for better performance and to ease retexes
- Lowered center of mass to prevent flip overs
- Custom Texture ready (1_co_m2a2, 2_co_m2a2, 3_co_m2a2, flag_m2a2 sections)
- Numbers ready ("num1_m2a2","num2_m2a2","num3_m2a2" sections)
- Vehicle values related to OFP's WGL values

Issues:
- Beta does not include specmaps (not planned, to be honest).

-------------------------------------------------------------------------------

mission addon name: "smurfc_m2a2_repl"
Mission editor's container: PirSmurfC_ERA_110_Armor ("SmurfC") / Armor (Blufor and Racs)
smurfc_m2a2_b (BLUFOR version)
smurfc_m2a2_g (RACS version)

Features:
- BLUFOR and RACS skins
- Aaron Ash sounds
- Random numbers (thanks to raedor)



model & config. by BI and modEmMaik

Credits to:
Aaron Ash for his sounds
Raedor @hx3.de for the MP-conpatible numers
Burns, WGL.Q and King Homer @hx3.de for their support and material
Maruk, Urki and Loneship crCTI clan @smurfclan.org for ideas, support and beta tests
T_bone, CameronMcDonald, hamis, Gedis, A.T.R.F. special: Marijus plus all the others @http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi for tests, photos and suggestions
Rellikki (http://www.rellikki.armaholic.net/)
piranha-dl (denny b. alles für euch!)
Vilas (http://ofp.gamepark.cz/_hosted/vilas/)
WGL mod team (OFP WarGames MOD: News) for their great mod
ACE team (ACE), successors of the former WGL team
Solus & Killswitch for their Extended_Eventhandlers implementation
BI (ArmA: Armed Assault) for their sample models

have fun and good luck,
modEmMaik


Geändert von modEmMaik (15.09.2009 um 20:13 Uhr).
modEmMaik ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 24.02.2009, 13:49   #160 (permalink)
500 Beiträge1000 Beiträge
 
Registriert seit: 09.01.2008
Beiträge: 1.599
Standard kleines Bradley update

Mal ein kleines Update. Die letzten Tests laufen derzeit, und wenn alles Grün ist, mach' ich eine binarized release Version Ende dieser Woche.

Umfang:
  • Eble's Specmap eingefügt
  • 6'th Sense tracer support eingebaut
  • Einige Bugfixes in Config und Model (LROF entfernt, Proxies in LOD's eingefügt)
  • Verbesserter BLUFOR-Skin auf Basis des OFP-Skins

zShare DL-Link Bradley WIP

Zitat:

Smurfclan M2A2 Beta-Version 2

required addons (for xxx_repl.pbo): Extended_Eventhandlers Solus & Killswitch (Extended eventhandlers - Addons, Mods, Files, Missions, Scripts, Demo's, Patches)

Changes:
WIP
- Changed mass from 22 tons to 30.4 tons (improved AI handling, they just slid sideways using this tank)
- Adjusted LOD's 1-7 wheels
V2:
- New specmap for chassis and turret (thanks to eble)
- New bushmaster config (removed HROF mode)
- Added RACS version wheels
- New BLUFOR chassis texture (based on OFP pendant)
- Reworked backlights
- Added driver / commander / gunner proxies to the remaining LOD's (sorry about that)
- Added 6'th sense tracer support
V1:
- Bumpmap for chassis added
- Replaced OFP tracks with ArmA M113 tracks
- Added BLUFOR and RACS skins (simple skins only)
- Added weapon config
- Added random numbers
- Added new sounds
- Reworked gunner / commander animations

------------------------------------------------------------------

mission addon name: "smurfc_m2a2"
Mission editor's container: PirSmurfC_ERA_110_Armor ("SmurfC")
smurfc_m2a2_b (BLUFOR version)
smurfc_m2a2_g (RACS version)

Main Features:
- Converted OFP model from oxygen samples
- OFP interrior
- Damage section textures
- Working dampers
- Merged textures for better performance and to ease retexes
- Lowered center of mass to prevent flip overs
- Custom Texture ready (1_co_m2a2, 2_co_m2a2, 3_co_m2a2, flag_m2a2 sections)
- Numbers ready ("num1_m2a2","num2_m2a2","num3_m2a2" sections)
- Vehicle values related to OFP's WGL values

Issues:
- Beta does not include specmaps (not planned, to be honest).

-------------------------------------------------------------------------------

mission addon name: "smurfc_m2a2_repl"
Mission editor's container: PirSmurfC_ERA_110_Armor ("SmurfC") / Armor (Blufor and Racs)
smurfc_m2a2_b (BLUFOR version)
smurfc_m2a2_g (RACS version)

Features:
- BLUFOR and RACS skins
- Aaron Ash sounds
- Random numbers (thanks to raedor)



model & config. by BI and modEmMaik

Credits to:
Eble for specmaps
Aaron Ash for his sounds
Raedor @hx3.de for the MP-conpatible numers
Burns, WGL.Q and King Homer @hx3.de for their support and material
Maruk, Urki and Loneship crCTI clan @smurfclan.org for ideas, support and beta tests
T_bone, CameronMcDonald, hamis, Gedis, A.T.R.F. special: Marijus plus all the others @http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi for tests, photos and suggestions
Rellikki (http://www.rellikki.armaholic.net/)
piranha-dl (denny b. alles für euch!)
Vilas (http://ofp.gamepark.cz/_hosted/vilas/)
WGL mod team (OFP WarGames MOD: News) for their great mod
ACE team (ACE), successors of the former WGL team
Solus & Killswitch for their Extended_Eventhandlers implementation
BI (ArmA: Armed Assault) for their sample models

Disclaimer: I tried to get in contact with Aaron Ash (mail, PM and thread on BI-forums) about permissions for sounds, but got no reply yet.

have fun and good luck,
modEmMaik


Geändert von modEmMaik (15.09.2009 um 20:13 Uhr).
modEmMaik ist offline   Mit Zitat antworten
Antwort


Aktive Benutzer in diesem Thema: 1 (Registrierte Benutzer: 0, Gäste: 1)
 

Forumregeln
Es ist dir nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen.
Es ist dir nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten.
Es ist dir nicht erlaubt, Anhänge hochzuladen.
Es ist dir nicht erlaubt, deine Beiträge zu bearbeiten.

BB-Code ist an.
Smileys sind an.
[IMG] Code ist an.
HTML-Code ist aus.
Trackbacks are an
Pingbacks are an
Refbacks are aus

Ähnliche Themen
Thema Autor Forum Antworten Letzter Beitrag
Suche Reskin-Basis fuer T72 und BMP modEmMaik Mods & Addons 8 05.06.2008 23:06
welches reskin? laggingape Mods & Addons 1 20.02.2008 20:43
gibt es zivil leben?! mr.bean Community 20 08.12.2006 11:37
Eigenes Leben nachspielen ??? kathisim Sonstige Genres & Themen 7 03.03.2005 19:21
Glaubt ihr an ein Leben nach dem Tod? Kompost Diskussionsplattform 55 16.11.2004 21:54


Kontakt - HX3.de - Archiv - Nach oben

Angetrieben durch vBulletin, Entwicklung von Philipp Dörner & Tobias



SEO by vBSEO 3.2.0 ©2008, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119