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Community Die Gerüchteküche brodelt ...

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Alt 22.04.2014, 18:49   #1661 (permalink)
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Lester + MrCharles es geht darum:
Will AT soldier AI ever be fixed?

Ein Problem das seit A2 besteht und auch "damals" dort oft angesprochen + im bugtracker eingetragen wurde. BIS wollte es nicht fixen - voila es ist auch in A3.
In OFP hatte der Feuerbefehl funktioniert und die Infanterie KI ist dann auch nicht mal eben so durch die Pampa gelaufen...
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Alt 22.04.2014, 19:34   #1662 (permalink)
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Den Thread hab ich auch gelesen. Trotzdem dichtest du was hinzu
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Alt 22.04.2014, 20:18   #1663 (permalink)
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Wieso konnte/wollte BIS das Problem nicht in A2 fixen - bestimmt nicht wegen *ignore bug(tracker) mode on* oder? Also wenn so 2-3 Jahre für Problembehebung nicht ausreichen dann kann man ja noch immer wieder nochmal hoffen und so.... Oder wird mit jeder neuen Armaserie alles wieder auf Anfang + "brandneu" gestellt??

Only those who can activate the infinite loop of hope will be + stay Arma stronkkk! Never gonna give you up, never gonna let you done....
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Alt 22.04.2014, 20:33   #1664 (permalink)
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Zitat von JumpingHubert Beitrag anzeigen


Simulationen bzw Spiele mit langer Einarbeitungszeit und realen Referenzen sind out. Zuviel Aufwand für zu kleinen Käuferkreis. Das wird in vielen pseudosarkastischen plus hochredundanten Kommentaren a la Redfox, Xeno oder TeilX zu selten berücksichtigt.

Oberlehrer ende&out

haha sehr lustig.......muss erst mal Paar anrufe tätigen und der Werkstatt bescheid sagen das er sich auch Zeit lassen soll......mein Auto und die Technik werden ja auch immer komplizierter und hat nicht jeder ....eher wenig Kunden für das Teil

Und wie gesagt ......Suche immer noch die oft erwähnte Infantrie Simulation xD..Simulatoren out.....Na klar schon min 10Jahre oder doch eher selten ps unsere Beiträge zu beurteilen ist aber auch nicht deine Stärke wa..........liegt dir doch besser anderen OC aufzuschwatzen xD
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masturbation simulator

Arma 3 Dev" so far we haven't deemed it an issues significant enough for hotfixing and also there haven't been many requests for it." so Arbeitet man

Geändert von TeilX (22.04.2014 um 21:00 Uhr).
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Alt 22.04.2014, 22:51   #1665 (permalink)
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jetzt weiß ich auch, warum du sonst immer nur Ein-Satz-Kommentare schreibst, TeilX

Zum Übertakten.....ja, das ist die einzige Option, wenn man arma3 flüssig zocken will. Ob das fair ist, daß man seine hardware quälen muss, um die schlechte Ressourcennutzung von arma zu kompensieren? Nein, fair ist das nich, nicht mal nett, sondern hundsgemein und pöse und dafür beschimpfe ich die arma-Macher mindestens eine Dreiviertelstunde pro Tag...denn das bringt enorm viel.
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Alt 22.04.2014, 23:25   #1666 (permalink)
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Was du alles aus dem I-net deutest ist ja schön für dich. Ob's auch stimmt, steht auf einen anderen Blatt. + wieder eine Leere Behauptung? ....Glückwunsch

Zitat:

Lass gut sein

Klappt ja. Jetzt noch die Belästigung per PM's im BIF einstellen und gut ist,Stalking Hubert . Arztermin wär auch nicht schlecht

Zitat:

Du bist echt irre

dachte Stalking fällt unter diese Kategorie xD
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Geändert von TeilX (23.04.2014 um 22:46 Uhr).
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Alt 22.04.2014, 23:53   #1667 (permalink)
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ich versteh schlichtweg nicht, wovon du schreibst. Lass gut sein

Zitat von TeilX Beitrag anzeigen

Klappt ja. Jetzt noch die Belästigung per PM's im BIF einstellen und gut ist,Stalking Hubert . Arztermin wär auch nicht schlecht

du bist echt irre
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Geändert von JumpingHubert (23.04.2014 um 02:00 Uhr).
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Alt 23.04.2014, 09:28   #1668 (permalink)
His Awesomeness!
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Sry, aber ich hab auch schon immer mal für mich einen Einsatzgrund für diesen Smiley gesucht, und endlich auch gefunden:
.
.
.
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Alt 23.04.2014, 12:10   #1669 (permalink)
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Neuer A3 Devbranchbro'log:
Zitat:

23-04-2014
No new EXE
Size: ~100 MB


DATA

  • Fixed: Excessive side sliding collision damage for Pawnee
  • Fixed: UH-80 radar animation mirrored for fancy looks
  • Tweaked: Kamysh destruction textures
  • Gunner optics view disabled when turned out for AAA
  • Fixed: MBT-52 Kuma retexture issue with spawned vehicle
  • Fixed: When respawning into vehicles, player was sometimes stuck inside and couldn't get out (often being switched through multiple vehicle positions as well)
  • Revised: indirectHit parameter amongst several calibers up to 40mm, NLAW and RPG to match actual infantry resistance levels against that damage. Indirect damage is generally lesser, but has greater range.
  • Fixed: Flipping static GMG when firing by decreasing Hit and indirectHit parameter while increasing explosive parameter above and beyond 1 to maintain ammo destructive potential at the same level.
  • Fixed: RPT spam of "weapon:"?" with ? modes needs weapon mode with index ?, but given silencer ( ? ) has only ? modes" by adding a specific suppressor for MX SW
  • Scaled down Titan AP indirect hit damage to better match infantry protection levels. Damage is lesser, but previous changes increased range substantially.
  • Tweaked: Ballistics of 105mm rounds and increased splash damage radius of 105mm HEAT-MP rounds

Zitat:

ZEUS

  • Fixed: "Play Radio Message" module didn't work
  • Added: HQ entity is now created automatically when no speaker is given
  • Fixed: HQ module didn't initialize properly when created on-the-fly
  • Added: Objectives and briefing entries can now be added to individual groups or players, not only sides
  • Added: Better label for group respawn attribute

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Alt 23.04.2014, 12:25   #1670 (permalink)
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Zitat von flickflack Beitrag anzeigen

Sry, aber ich hab auch schon immer mal für mich einen Einsatzgrund für diesen Smiley gesucht, und endlich auch gefunden:
.
.
.

er will mich offenbar heiraten, aber ich will einfach nich
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Alt 23.04.2014, 15:29   #1671 (permalink)
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Neuer SITREP

SITREP #00053 | Dev Hub | Arma 3 | Official Website

Zitat:

FROM: Project Lead
TO: Arma 3 Users
INFO: Incoming update
PRECEDENCE: Flash

SITUATION
The next main branch update is being prepared (1.18). This is mainly a maintenance update, with a focus on multiplayer server stability and performance. Some recently introduced optimizations will be enabled, while work on others continues. The plan is to generate the internal snapshot at the end of this week, and to stage it on the semi-public Release Candidate branch. That branch is not very useful for the majority of players, but it can help server admins and even large mod / mode teams to prepare for the update. The actual release should then take place next week, depending on testing.

INTELLIGENCE
The Make Arma Not War contest will finally accept submissions starting April 29th. This applies to all categories except for single add-ons. For those we are preparing the game and tools for Workshop support. That work has been going on behind the scenes for a while now, and we hope to release the first version of the publish / subscribe cycle in May.

OPERATIONS
Based on popular demand, we decided to adjust the randomization scripts for changing colors of our vehicles. Scenario creators are now able to set the init of the vehicle to 'this setVariable ["color",X];' where X is a number ranging from 0 to the number of color variants minus one. This sets the color of the vehicle directly. There are some additional safety checks causing numbers out of range to make the color randomized again. A safe way to disable randomization is to add 'this setVariable ["color",0];' to the init of each vehicle. We may yet possibly improve this system based on further community feedback.

LOGISTICS
The Zeus interface now shows player squad insignia instead of their normal player icon (if defined). This should make it easier to keep squads apart and to generally promote your squad's presence. Another useful Zeus feature is a wider range of waypoint types, including LAND and FIRE MISSION. Zeus improvements keep coming while its small team trawls through the feedback.

__________________
"Vielleicht bin ich auch einfach zu alt und denke daher, dass ein sozialerer Umgang möglich ist. Vielleicht muss ich meine Sicht auf diese Welt und die Menschheit noch weiter in den Keller schieben."
- Bj
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Alt 30.04.2014, 11:55   #1672 (permalink)
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Neues bla bla...

Zitat:

SITREP #00054
reported by Joris-Jan van 't Land on Wednesday 30th April 2014
FROM: Project Lead
TO: Arma 3 Users
INFO: Update 1.18, Make Arma Not War applications, Roadmap
PRECEDENCE: Flash

SITUATION
As of yesterday it's possible for Make Arma Not War contestants to apply and even submit their entries already! Solo developers and teams can apply and share all but the add-on category (that one is waiting for add-on support in Steam Workshop). Entries can be browsed at your leisure and there are various options for developers to promote them. As a regular player you can also enjoy the fruits of their labor, as well as support those entries that you like, and vote for entries in the Singleplayer category! Read more about voting and supporting here. After supporting an entry you'll get a forums badge to show your participation. The more an entry gets supported, the more it is also covered on various official channels.

We're intending to publish game update 1.18 today if the final tests result in confirmed fixes. If not, it may get bumped to early next week due to Czech national holidays. Besides the game, there will of course be new versions of the stand-alone server packages and tools.

Then there's an announcement of an announcement: we've written a devblog which finally shares details about our Arma 3 plans during 2014 and 2015. It goes over 'platform updates', 'downloadable content' and more. The further we go into the future, the more vague those plans get (since we're still doing feasibility studies, pre-production and conceptualization), but there are some good tidbits in there! The blog should go live later this week.

INTELLIGENCE
A recent Community Guide episode nicely demonstrates the potential of Zeus. Andrew "Dslyecxi" Gluck outlines what's possible and highlights the options for multiplayer training, as well as dynamic scenario curation.

Bořivoj Hlava reminds players that it's possible to re-scale and re-position the AV Camera Feed via the Game Options. The default setup may not be ideal for all monitor configurations and this provides some control for UAV operators.

OPERATIONS
Speaking of UAVs, Bořivoj has also written a nice OPREP on the topic of UAVs and the refinements made to their usability. Check out the filtered changelog specific to this feature and a redesigned / more intuitive User Interface. Another section elaborates on improved control over the drones and specifically laser designation. Then the OPREP wraps by looking at several planned enhancements for the future.

LOGISTICS
Karel Mořický continues to enrich Zeus via some welcomed additions. This week he and Filip Sadovský added a list of recently placed entities in the UI, the use of synchronized waypoints for units, and a way of assigning objectives to specific players or groups. Consider following Sandbox Design Lead Lukáš Haládik for his frequent Zeus tips. Lukáš often curates the experience for our in-house Zeus sessions with 'Team Spider', and he orchestrated our official livestream a while ago.

SITREP #00054 | Dev Hub | Arma 3 | Official Website

Also heute sehr wahrscheinlich noch Update von Alpha 3 auf 1.18

Xeno
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In arma everything is made of refined explodium, armored with wet paper towels.
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Alt 30.04.2014, 18:04   #1673 (permalink)
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. . ja kommt gerade

Geändert von WickerMan (30.04.2014 um 18:46 Uhr).
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Alt 30.04.2014, 19:12   #1674 (permalink)
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Gibt es keine Changelog oder finde ich nur keinen?


Edit: den neuen Befehl finde ich interessant. squadParams
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Geändert von Pfandgiraffe (30.04.2014 um 19:17 Uhr).
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Alt 30.04.2014, 19:58   #1675 (permalink)
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Zitat von Psychobastard Beitrag anzeigen

Gibt es keine Changelog oder finde ich nur keinen?


Edit: den neuen Befehl finde ich interessant. squadParams

Nope...scheint wohl keins zu geben. Vllt. im BI Forum..aber da bin ich jetzt zu faul für^^
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Alt 30.04.2014, 20:06   #1676 (permalink)
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SPOTREP #00024 | Dev Hub | Arma 3 | Official Website
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Alt 01.05.2014, 13:45   #1677 (permalink)
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Mir kommt es so vor, als würde die ArmA3 Engine das reale Alter abfragen und bei allen Spielern über 40 das Feature "kann keine 2 Minuten am Stück rennen" hinzufügen. Hammer.
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"Um nirgends eine gähnende Leere zu lassen, wollen wir uns vorstellen, daß aller Orten und zu jeder Zeit etwas Wahrnehmbares vorhanden ist. Um nicht Materie oder Elektrizität zu sagen, will ich für dieses Etwas das Wort Substanz brauchen."

Hermann Minkowski
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Alt 01.05.2014, 14:23   #1678 (permalink)
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Arma 3 Roadmap 2014/15



Zitat:

Arma 3 Helicopters

Together with the addition of distinctive new transport helicopters and a selective implementation of Take On Helicopter’s RotorLib Flight Dynamics Model (FDM), the basic goal of this DLC is to add appropriate depth and breadth to helicopter gameplay. Worthwhile mentioning, too, is that it's designed to be optional, open to game and server configuration. It's also important to note that all existing 'vanilla' helos will be upgraded to the new standard; again, this is free for everyone and the TKOH flight dynamics are completely optional. Helicopters aside, though, another key objective is to offer benefits for more players than pilots alone.

To achieve this goal, we've sought to create new mechanics that enhance the combined arms experience and improve the A3 platform more broadly. Although at an early stage of development, we're looking specifically at the logistical role of helicopters on the battlefield (via Sling Loading) and thinking about gameplay for soldiers in transit (via Firing from Vehicles). Both features are engine-based and MP-compatible, with Sling Loading available to all existing and new helicopters. Furthermore, although we're focusing upon helos as a starting point, Firing from Vehicles stands to benefit other sandbox assets; any specifically configured cargo positions offer potential gameplay for units (both players and AI) in transit. Due to release in the second half of 2014, we'll present the full key features at a later date.

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Alt 01.05.2014, 14:48   #1679 (permalink)
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Klingt wie immer toll. Glaub ich aber erst wenn ich es auf der Platte habe und es auch funktioniert. Was da steht, versprach man uns bereits schonmal vor ca. 2 Jahren.
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Alt 01.05.2014, 14:51   #1680 (permalink)
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Es muss irgendwo ne Statistik geben, die besagt das mehr Leute A2 zocken als A3. Anders kann ich mir das Durcheinander (Feature kommt, Feature kommt nicht, Feature kommt jetzt doch) nicht erklären
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