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Action & Shooter All about games

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Alt 11.12.2012, 20:05   #21 (permalink)
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Zitat von Walk Beitrag anzeigen

Ui ganz schön schwer die Teile...
Aber ich schiesse mal schnell einen hoch

Soweit bin ich noch nicht...aber schauen Sie mal hier:

kerbal-space-program-ksp06.jpg
kerbal-space-program-ksp09.jpg
kerbal-space-program-ksp14.jpg
kerbal-space-program-ksp15.jpg
kerbal-space-program-ksp16.jpg

*freu* Was ne harte Arbeit^^

Mods:
Mechjab (buggy, derzeit nur als Anzeige+rotation kill)
Satellite Relay Network
Raketenteile (Name vergessen)
Ion+Batterie Mod
Autofuel - geht sehr langsam und braucht unmengen Energie..5000L(großer Tank) dauern bestimmt ne Woche oder so^^ Zudem muss man per Hand umfüllen(200 Liter weise alle paar Stunden^^), wenn er nicht direkt in Reihe sitzt...aber nützlich fürs interstellare Reisen mit der Raumstation...die soll mindestens mal um den Mond kreisen.

Momentan ist sie synchron mit Kerbin bei 2868km.
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Alt 11.12.2012, 21:49   #22 (permalink)
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Zitat von Duke49th Beitrag anzeigen

Momentan ist sie synchron mit Kerbin bei 2868km.

2868,4 km bitte!

Und wofür zum Teufel brauchst du die ganzen Solarpanel?
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Alt 11.12.2012, 22:01   #23 (permalink)
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Gibts da immernoch keine Replikatoren?
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Alt 11.12.2012, 22:14   #24 (permalink)
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Modde doch welche? Haben wa alle was davon!
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Alt 11.12.2012, 22:16   #25 (permalink)
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Könnt ich machen, wenn ich das spiel hätte^^

Da gibts mir noch zu wenige Klingonen und Photonentorpedos
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Alt 11.12.2012, 22:21   #26 (permalink)
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Genau..nit motzen...modden^^

Zitat von Walk Beitrag anzeigen

2868,4 km bitte!



Zitat von Walk Beitrag anzeigen

Und wofür zum Teufel brauchst du die ganzen Solarpanel?

Ionen-Antrieb, Beleuchtung, RemoteTech Satellite Network, Mechjab, Autofuel, die 3 installierten Pods (brauchen ja auch Strom) und kommende Spielereien^^

Wollte unbedingt in jeder Lage/Winkel genug Effizienz...ist mir ein wenig entgleist

kerbal-space-program-ksp09.jpg
kerbal-space-program-ksp10.jpg
kerbal-space-program-ksp11.jpg
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Alt 11.12.2012, 22:26   #27 (permalink)
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Zitat von MrCharles Beitrag anzeigen

Könnt ich machen, wenn ich das spiel hätte^^

Da gibts mir noch zu wenige Klingonen und Photonentorpedos

Also Ionen-Torpedos kannste bauen, die könnten sogar das Sonnensystem verlassen, aber DAS dauert seeeeehr sehr lange!

Ich werd mal am Wochenende versuchen die 299 792 458 m/s zu knacken!
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Alt 11.12.2012, 22:32   #28 (permalink)
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Ach iwo....gibt doch schon längst den Hyperjump-Mod
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Alt 12.12.2012, 21:55   #29 (permalink)
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Nu hab ichs geschafft

Eine Raumstation, einen Satelliten und Kerbollo 13 erfolgreich auf dem Mond gelandet

kerbal-space-program-ksp12.jpg
kerbal-space-program-ksp13.jpg
kerbal-space-program-ksp18.jpg
kerbal-space-program-ksp20.jpg
kerbal-space-program-ksp21.jpg

Was ein geiles feeling, wenn man die Leiter herunterfährt und das erste Mal einen Schritt mit einem Kerbin auf dem Mun macht
Das nächste sind dann jetzt wohl oder übel, Fahrzeuge die ich auf den mond befördern will

Wie läufts bei dir Walk?
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Alt 14.12.2012, 16:00   #30 (permalink)
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Sind wir nicht alle ein bisschen Duna?











*juhuu* War echt nen hartes Stück Arbeit! Über 240 Tage oder so was um den Dreh gebraucht, um dort hin zu kommen^^

Edit: Ich muss die Screenshots mal in höherer Quali machen. Das sieht nur halb so gut aus wie im Spiel

Edit 2: Am Mond von Duna (der kleine Knuppel Fels da in Bild 6+8) und den Hügeln von Duna selber sieht man übrigens, daß die Planeten teils ganz schön unförmig sind. Mit Absicht aber. Oder gigantische Krater haben. Also nix langweilige glatte Dinger wie in Elite 2 z.B.

Edit3:
Zugegeben bisschen langweilig^^
YouTube Video
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Alt 14.12.2012, 21:34   #31 (permalink)
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Du musst dir mal Bop anschauen, der Mond ist einfach nurn Klumpen!
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Alt 15.12.2012, 11:23   #32 (permalink)
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Muss mir eh mal die anderen Planeten anschauen.

Hier mal paar nette Tricks und Tipps:
YouTube Video


YouTube Video


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Alt 16.12.2012, 16:27   #33 (permalink)
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Alt 17.12.2012, 21:28   #34 (permalink)
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Die Devs sind mal auch geil unterwegs
captn_skunky - Capt'n Skunky's Rocket Pirate Adventures 3pm EST Dec 17, 2012.
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Alt 21.12.2012, 01:37   #35 (permalink)
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Standard Patch 0.18.2

oh..ach ja. Bevor ich pennen gehe...:

18.2 Patch is out! - Blogs - Kerbal Space Program Forum!

Code:
==================================== v0.18.2 ==========================================================

* Official Release

New: 

* Scenarios:
- Added a scenario called Station One, where a refueling station is already in orbit.

==================================== v0.18.2 RC6=======================================================

Bug Fixes and Tweaks:

* Main Menu:
- Fixed an issue which caused the Load Game dialog to give false positives when checking for invalid saves.

* Graphics:
- 800x600 is no longer a valid resolution option. Minimum possible resolution is now 960x720.

==================================== v0.18.2 RC5=======================================================

Bug Fixes and Tweaks:

* Tutorials:
- Fixed the Construction Tutorial erroring out with an "incompatible" sfs when launching after completing the tutorial.
- Tutorial Scenarios now delete the instructor objects when the ScenarioModule is destroyed.
- The Construction Tutorial now allows launching the constructed vessel, and going back to edit it later.

* Controls:
- Action groups are now locked when in map view, to prevent accidental activation without being able to see the ship.
- Map View won't lock RCS off anymore when the navball is up.

* UI:
- Added some sanity checking to text fields (vessel names and saves), so illegal characters don't cause trouble.

==================================== v0.18.2 RC4=======================================================

Bug Fixes and Tweaks:

* Controls:
- Added input locks to action groups and part context UIs, so they lock when appropriate.

* UI:
- Part Resource Context Gauges now correctly go away when the corresponding part gets detached from the current ship.

* Parts:
- Fixed an issue that could cause RCS thrusters to fly off on their own because of numerical spikes.
- Landing gear now remember to set the brakes when resuming flight.

* Gameplay:
- Added a rule to prevent saving the game or switching vessels while the current one is throttled up.
- Unrestricted vessel switching is now only allowed if the vessel to be focused is loaded and unpacked. 

==================================== v0.18.2 RC3=======================================================

New:

* Training: 
- Added a Basic Flight Tutorial.
- Added a Basic Vessel Construction Tutorial.

* Solar System:
- Added a new icy planet called Eeloo, somewhere out past Jool.

Bug Fixes and Tweaks:

* Gameplay:
- Fixed an issue where crashing a ship wouldn't properly remove the root part and cause weird "physics" sometimes.
- Fixed an issue with renaming vessels from symmetrically-placed command pods.

* Maneuver Nodes:
- Fixed a small but annoying issue where maneuver gizmos would switch modes when rotating the camera just after creating a maneuver.

* Training:
- Fixed Gene Kerman introducing himself as Wernher von Kerman on the Orbit 101 tutorial.

* Parts: 
- Fixed an issue where the root part of a vessel would live on in a weird state after crashing.

* Docking:
- Fixed an issue where docking ports wouldn't resume their fuel crossfeed properly sometimes.

==================================== v0.18.2 RC2=======================================================

Bug Fixes and Tweaks:

* Parts:
- Fixed an issue with the engine fairings which caused engines to lose mass on save/load cycles.
- RCS thrusters no longer try (and fail) to do lever arm compensation.

* Music:
- Fixed an issue where some tracks were subject to doppler effects in flight.

* Solar System:
- Pol's gravity increased slightly
- Bop and Pol's semi-major axes increased (Bop's SOI almost intersected Tylo's)

==================================== v0.18.2 RC1=======================================================

New:

* UI:
- Added a button to open the SpacePort site on the Main Menu (opens on the default browser)

* Music:
- Added two new tracks for space and another one for construction.

Bug Fixes and Tweaks:

* Docking:
- Fixed ejected debris being incorrectly typed as "Unknown".

* UI:
- Fixed an issue where the "Resume Saved" dialog wouldn't show if a save folder was missing its persistent.sfs file.
- The "Resume Saved" and Craft Load dialogs now offer to clean up incompatible files if any are detected.
- Incompatible/Invalid entries on those dialogs are now greyed out, and the reason why they can't be loaded is displayed.
- Fixed an issue with popup dialogs cutting out content (text and buttons) when multiple dialogs were spawned at once.
- The Resources panel is now visible while in the Map View.

* Parts:
- Decouplers now break the connection at a specific node, instead of breaking the connection to the parent part. This enables choosing which side will remain attached.
- Physicsless parts now get "promoted" to physical ones if they become the root of a vessel (by decoupling)

* Persistence:
- Vessel rotation is now stored relative to the universe, instead of in worldspace. This fixes vessels having seemingly random rotations upon resuming a save.
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Alt 30.12.2012, 12:32   #36 (permalink)
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Meine extrakerbistische Station ist bereit zu anderen Welten zu fliegen und dort Basen zu errichten

Angedockt, zwei Lander, die als Basis fungieren. Diese Lander können fahren und aneinander andocken. Sind modular und ich freu mir nen Ast







Folgende Mods:
RemoteTech, Fueltastic, IonHybridElectricPack, KW-Rocketry, Lets Drink Ressources, Mini-Seperator Rockets, Quantum Struts (sind die blauen Dinger die da leuchten..ja..brauchen Strom ), MechJeb,

Nen Video mach ich die Tage auch mal. Das Teil ist so rieeeesig. Ich hab jetzt schon Probleme mit der Performance
Mit "kleinen Landern" anzudocken, die größer sind als anderleut Raumstationen bei 5fps ist nicht lustig

€: Hier einer meiner Lander beim Test-Fahren:

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Alt 28.02.2013, 07:51   #37 (permalink)
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Icon14 Neue Demo und neuer Patch!

Mal 2 updates, auch wenn sie mit 2 Wochen schon fast wieder outdated sind^^

0.18.4 ist raus und ist nun mit der Unity 4 Engine ausgestattet...habs aber bisher noch nicht getestet...den Kommentaren entnehme ich das die Performance nun deutlich besser ist, vor allem mit vielen Parts..

Zitat:

==================================== v0.18.4 RC3

Bug Fixes and Tweaks:

* Fixed the latest version checking.
* Fixed some places that were using an old and inaccurate value for the vessel's G-force, preventing entering warp sometimes.
* Fixed an issue which caused DAE model loading to fail.


==================================== v0.18.4 RC2

Bug Fixes and Tweaks:

* Fixed an issue where controls could become locked when switching focus out of a dead uncontrollable vessel.
* Fixed a collision issue with the large RCS Tank.
* Fixed a transparency issue with smoke FX and explosions.
* Boarding a vessel from EVA no longer toggles the SAS on the vessel.
* The VAB and SPH now show decoupler ejection forces on the part stats.
* Fixed a few typos on part descriptions and tutorials.
* Increased Jool's rotating frame threshold altitude to prevent entering its atmosphere with the rotating frame disabled.
* Fixed an issue with the UI background not scaling correctly on the SPH.
* Fixed winglet colliders.
* Fixed EVA light orientations.
* Updated Copyright dates.
* Fixed vab transparency issue.
* Fixed Explosion Shader Transparency issues.
* Fixed Part Actions being clickable if Time Warp was engaged while the Action UI was already up.

==================================== v0.18.4 RC1

New:

* Ported the game over to Unity 4. Expect improved performance.
* Added a new stock spaceplane: The Ravenspear Mk4.

Bug Fixes and Tweaks:

* Fixed some buttons not being locked out properly on the Tracking Station and possibly other scenes.
* The Staging Stack now automatically scrolls back into view if a staging operation sends it off screen.
* Stage groups and icons now accurately follow the mouse when dragging.
* Fixed some UI controls and keys being responsive during pause.
* Fixed some sounds (mainly voices) being affected by 3D effects when they shouldn't.
* Fixed an issue when going in and out of Map View after crashing the ship.
* Fixed the EVA map icons not showing.
* Fixed the planetary terrain not starting up properly sometimes.
* Fixed the error messages when exiting the game from the flight scene.
* Added a bad name filter for the Kerbal name generator.
* Fixed issues with the popup dialogs that allowed them to spawn a massive number of duplicates.
* Parts on the parts list no longer show the author on their tooltips (that broke immersion).
* Flight basics tutorial now requires player to set throttle to max before finishing the tutorial (and launching).
* fixed the non-persistent StateName field on MunFlight Tutorial.

Und eine neue Demo ist raus, auf Basis von Patch 0.18.2 (allerdings mit der neuen Unity 4 Engine!):

Zitat:

by HarvesteR
, 13th February 2013 at 00:09 (8423 Views)

It's been a little over a year since we released the last of the free-version updates, and made that our demo.

However, a lot has happened in that year, and I think everyone will agree that KSP isn't the same game as it was back then. And version 0.13.3 isn't a good sample anymore of what KSP is today.

So, with that in mind, we decided it was about time we got out a new demo, so new players can get a better sense of what KSP is all about, and hopefully buy the full version afterwards.



This new demo is based on KSP 0.18.2, so it has all the newer systems, with several restrictions, of course. Here are the main differences:

* Saves are limited to a single demo profile, plus a few scenarios and tutorials.
* Part Loading is limited to the 25 Stock ones included.
* Plugin loading is disabled.
* Kerbin, the Mun and the Sun are the only celestial bodies.
* The Spaceplane Hangar and Runway facilities are inaccessible.
* You can only launch three simultaneous missions before being required to end flights to launch another.


We've revised the tutorials and scenarios so they work with the demo parts set. We've also included two demo-compatible stock rockets.

The new demo is also compiled in Unity 4, so it should have much smoother performance. We will soon release the 18.4 patch (18.3 is the demo), which brings the full version over to unity 4 as well.


You can get the new demo at our Download page.

Happy Launchings!

Cheers

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Alt 06.08.2013, 19:50   #38 (permalink)
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Lol...da ignoriert man KSP ein paar Monate lang und es sieht komplett anders aus^^

YouTube Video


Es wird und wird...

Wenn ich an die erste Version denke, die hier im Forum jemand vorgestellt hatte. Sehr cool, was sie bis jetzt daraus gemacht haben. Wenn zum Karriere Modus noch Multiplayer käme, wäre es endgenial.

Nicht vergessen darf man nämlich das es ein prozedural programmiertes Spiel ist und somit theoretisch "unendlich" viele Sterne und Planeten drin sein könnten...

Hach ja...schon wieder diese "Elite 4" Wunschgedanken^^
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Alt 10.08.2013, 00:25   #39 (permalink)
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Standard KSP Der Mun ist das Ziel :D





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Alt 10.08.2013, 00:26   #40 (permalink)
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