Zitat von BIWiki
Sets the name of the variable which contains a reference to this object. It is necessary in MP to change the variable content after a respawn. When you only use 'myVar = <vehicle>', you'll just have a normal variable, when you use this command as well, 'myVar' will be the name for the vehicle, i.e. if you have other variables containing the vehicle, they'll now return 'myVar' and not WEST ...
Note: This command does not set 'myVar' to contain the vehicle, this has to be done separately.
Also ich interpretiere das so dass trotzdem weiterhin eine Variable definiert werden muss, also zusatzlich zum SetVehicleVarName. Steht auch so im Example im BIWiki
Zitat von BIWiki
_Object="M1A1" CreateVehicle (GetPos Player);
_VarName="MYTANK";
_Object SetVehicleVarName _VarName;
_Object Call Compile Format ["%1=_This ; PublicVariable ""%1""",_VarName];
Habe mit dem Befehl bis dato sehr wenig gearbeitet deswegen kann ich Dir leider nicht mehr als meine Interpretation des Wikieintrags bieten.
gruß
hoschi